קבלת הפנים לויגודמן: טבע יורדת 0.6% במחזור דליל - מה אומרים האנליסטים?
טבע יוצאת לדרך חדשה. ענקית התרופות הוציאה הבוקר דיווח לפיו ארז ויגודמן הוא המנכ"ל החדש. ויגודמן שמשמש כיום כמנכ"ל מכתשים אגן ושימש בעבר כמנכ"ל שטראוס, אינו מביא ניסיון בתחום הפארמה ויאלץ להתמודד מול האתגר הענק: הפטנט על הקופקסון יפוג במאי 2014 ותרופת הבלוקבאסטר, שע"פ ההערכות אחראית לכ-50% מרווחי החברה, תיהיה חשופה לתחרות.
גלעד אלפר, אנליסט בית ההשקעות אקסלנס אמר בשיחה ל-Bizportal: "המשמעות של המינוי היא דיי מוגבלת. מה שחשוב באמת הייתה ונשארה השאלה: האם יהיה קופקסון גנרי ב-2014 וכמה חברות ישיקו אותו. אם יהיה קופקסון גנרי כל כך מוקדם וגם כזה שישווק ע"י יותר מחברה אחת - טבע בברוך שלא ממש ישנה לה מי המנכ"ל."
"אם אין בקרוב קופקסון גנרי וה-FDA ידרוש ניסוייים קליניים, ויגודמן יהיה במצב שבו הוא יהיה חייב להוכיח את עצמו ואז יש לחברה סיכוי וצריך מנכ"ל מבריק שייקח אותה קדימה. ויגודמן ידוע כמנכ"ל מוכשר, אבל לא בא מתחום הפארמה וצריך לראות אם זה יכול לעבוד. זה אומנם משמעותי בהתחלה שהוא לא בא מהתחום, אבל יש מספיק אנשים בטבע שיכולים ללמד אותו איך להכנס לתחום."
על האתגרים הצפויים לויגודמן אמר אלפר: "נצטרך לראות כמה חזק הוא יהיה מול היו"ר שעושה הרבה נזק לחברה. יש חשיבות לשאלה עד כמה האנשים שג'רמי לוין הביא לטבע ישתפו איתו פעולה. ויגודמן מוכשר, אבל זה אתגר בסדר גודל שהוא לא מכיר."
- טבע - הרבה איומים, הזדמנות אחת; האם החברה בדרך להימכר?
- הנתונים שמדגישים את הכישלון ברכישת אקטביס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 4.צלול 09/01/2014 12:12הגב לתגובה זולדעתי הם צריכים להכנס לתחומים חדשים ועתידיים ולמנף אותם עם הגודל שלהם לדוגמא - בריינסווי!!
- 3.כל השוק יורד (ל"ת)לא קשור 09/01/2014 10:40הגב לתגובה זו
- 2.ברוך 09/01/2014 09:57הגב לתגובה זוטבע חברה עולמית אם מוניטין ענק אקסלנס המושטנים האילו אם 4 עסקות בקושי פותחים את הפה או יותר נכון את הגורה שלהם המסריח אנליסט דפוק כמו כל חברת אקסלנס אני מדגיש אין לי אפילו יחידה 1
- 1.כמו שאמרתי 09/01/2014 09:45הגב לתגובה זוכך המנכל עד שבעיית הקופקסון לא תיפתר אין לה עתיד ורוד
- אבל תוכל להשיג חתן יפה (ל"ת)אקמולי 09/01/2014 13:12הגב לתגובה זו

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה
דניה סיבוס דניה סיבוס 1.56% מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.
היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.
המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה סביב אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים
הרבה מעבר לעוד נתיב
העבודות עצמן רחבות יותר מהוספת נתיבים. החברה מציינת כי העבודות כוללות הרחבה של כביש 6 לשני הכיוונים, הפרדות פיזיות בין כביש 6 לכביש 1, מעברי תחתית, תוספת נתיבים, הקמת גשרים חדשים והרחבה של גשרים קיימים, קירות אקוסטיים, מעבירי מים ועבודות משלימות. אלו פרויקטים שנפרסים על שטח גדול וכוללים לא מעט עבודות תשתית “שקופות”, כאלה שלא תמיד רואים מהאוטו ביום יום, אבל הן הבסיס שמחזיק את הכביש מתפקד לאורך זמן.
- חצי שנה אחרי: לפידות קפיטל שוב מממשת בדניה סיבוס
- דניה מסכמת רבעון עם ירידה קלה בהכנסות אך שיפור ברווחיות התפעולית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפרויקט מוגדר כפרויקט למדידה, כך שהתשלום מתבצע לפי הכמויות שיבוצעו בפועל ולפי מחירי כתבי הכמויות שסוכמו, ולא לפי סכום סגור שמוכר מראש. בחברה מציינים כי אם וכאשר יתקבל צו התחלת עבודה, משך העבודות צפוי לעמוד על כ-3 שנים.
