טיוטת חוק ההסדרים נחשפת: 20% ממניות רפא"ל ותע"א יונפקו לציבור

לפי המתווה הראשוני, הממשלה תציב כתנאי למימון הישיבות החרדיות את ההשתתפות בבחינות המיצ"ב ולימוד מקצועות הליב"ה
חן דרסינובר | (4)

מתווה התקציב של משרד האוצר לעניין הקיצוצים והעלאות המיסים הצפויים בתקציב המדינה ל-2013-2014 מעורר שיח ציבורי ער, וכעת נחשפת טיוטת חוק ההסדרים בתקציב החדש. בין הסעיפים המרכזיים בטיוטה, נציין את ההחלטה להפריט ולהנפיק 20% ממניות התעשיה האווירית ורפא"ל, כמו גם הקיצוץ בתקציבים המועברים לישיבות חרדיות והצבת התנאי להשתתפות במבחני המיצ"ב ולימוד מקצועות הליב"ה.

על פי המסתמן, משרד האוצר מתכנן לקצץ ב-340 מיליון שקלים את התקציב שמועבר לישיבות החרדיות שאינן מגישות את תלמידיהן לבגרות, ובמקביל להגדיל את התקציב למוסדות חרדיים שיגדילו את היקף לימודי הליב"ה. בנוסף, משרד האוצר צפוי לחייב את התלמידים בישיבות החרדיות להשתתף בבחינות המיצ"ב וללמוד את מקצועות הליב"ה כתנאי לתקצובם, זאת תוך הגברת מערך הפיקוח על מוסדות חרדיים באופן משמעותי.

במקביל, טיוטת חוק ההסדרים כוללת גם הצעה להנפיק לציבור 20% ממניות החברות הבטחוניות הממשלתיות התעשייה האווירית ורפא"ל. ההנפקה צפויה להיערך בתיאום עם משרד הביטחון, תוך הצבת מגבלות שונות כך שאף רוכש לא יוכל להיות בעל עניין באותן חברות. בכוונת המדינה גם להנפיק בעתיד את תע"ש, השרויה בקשיים. בהקשר זה נציין כי הנפקת עשות, חברה בת של תע"ש, התבררה כמוצלחת במיוחד והיא נסחרת ברמת שיא כל הזמנים במחיר המשקף שווי שוק של 247 מיליון שקל.

בנוסף, צוין במסגרת הטיוטה כי הסבסוד למעונות יום יינתן רק למשפחות בהן שני בני הזוג עובדים, זאת מתוך מטרה להעלות את שיעור ההשתתפות בשוק העבודה בישראל. זאת, מתוך מטרה לייצר תמריץ לעבודה בעיקר בקרב משפחות חרדיות. בנוסף, תנאי מיצוי כושר ההשתכרות צפוי לחול גם על משפחות המבקשות הנחות והקלות בתשלום הארנונה, מה גם שמשפחות בהן שני בני הזוג עובדים יקבלו עדיפות בדיור בר השגה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    יופיטר 28/04/2013 21:19
    הגב לתגובה זו
    של בגין לרייגן בשעה שזה איים על ישראל בקיצוץ הקצבות במלחמת לבנון. משטר מסואב המאיים בביטול כספים כדי לנווט בני אדם חופשיים למסלול בהתאם להשקפת עולמו. וההמון עוד מריע.
  • 3.
    עופר 24/04/2013 10:52
    הגב לתגובה זו
    ואז נראה אם יש אלוהים או לא...
  • 2.
    מה זה יעזור? 24/04/2013 08:49
    הגב לתגובה זו
    נבזות של מנוולים. לפיד קשקשן ונוכל
  • 1.
    בדיחה? 24/04/2013 08:48
    הגב לתגובה זו
    זה יהיה בסוף כמו מניית התכוף הפסדים ומחיקה מהבורסה. גנבים כאשר רימו את המשקיעים יום אחד מחקו את המניה מהבורסה.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נעילה מעורבת בת"א: ת"א 35 ירד 0.2%, ת"א 90 עלה בשיעור דומה

הבורסה נעה כמטולטלת והמשקיעים הגיבו לכל רמז שיצא מחדרי המו"מ בקהיר - ירידות חדות בשעות הראשונות הוחלפו בעליות חדות אך המדדים ננעלו בקירוב לשערי הפתיחה כשהאי-וודאות גברה; במקביל שער הדולר המשיך להחלש ואיבד כ-0.1% לרמה של 3.28   

מערכת ביזפורטל |

אחרי תנודתיות משמעותית לאורך יום המסחר המקוצר המדדים המרכזיים נעלו במגמה מעורבת. ת"א 35 ירד 0.21% כאשר ת"א 90 עלה ב-0.20%. 

במבט על הסקטורים - מדד הבנקים איבד 0.99% בעוד מדד ת"א ביטוח הוסיף 0.30%. בסקטור הנדל"ן המשיך המומנטום החיובי - ת"א נדל"ן הוסיף 0.51% ות"א בניה עלה 0.7%. ת"א נפט וגז עלה גם הוא ב-0.28%.


אפשר להאשים את כל העולם בהתחזקות השקל אולם חוסר המעש של הבנק המרכזי הוא הגורם העיקרי שמושך לכאן ספקולנטים; וגם - ההשפעה הקשה של הדולר הנמוך על ההייטק והיצואנים - שער הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה בהמשך?


תשתיות זה עולם ענק. עולם ענק עם תדמית משעממת. תשתיות זה כבישים, קבלני ביצוע, נדל"ן, תחבורה, תקשורת, מים. אנרגיה. תשתיות הן הבסיס שעליו בונים את כל התפעול. התשתית היא האדמה ובה נוטעים את העץ שמניב פירות. הסיבים האופטיים הם התשתית שעליה מייצרים תקשורת מהירה בין אנשים ובין עסקים. הכבישים הם התשתית שעליה מייצרים תנועה כדי להיפגש, כדי להעביר דברים. אי אפשר בלי זה.

לפני פחות מחודש, באמצע ספטמבר, ערכנו ועידה במתחם הבורסה בה התמקדנו בהזדמנויות שיש בעולם התשתיות גם ובעיקר בחברות מקומיות. השקנו גם ניתוח רוחבי על הענף ובוועידה נכחו בכירים מכל הקשת כדי לדבר על המגמות וההזדמנויות בתחום. מאז שכתבנו לכם על זה המדד הספיק לטפס עוד 9.2%, ומתחילת השנה הוא השיג תשואה של 46% - השקעה במניות תשתית - מה היה ומה צפוי?


דן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעותדן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעות

מניה על הכוונת: ההזדמנות של ברן - מהערבה לסוואנה

ברן נכנסת לעידן חדש: אחרי שנים של פעילות הנדסית בעיקר בישראל, החברה מציגה צבר הזמנות מתרחב, עסקת ענק באפריקה ורווחיות במגמת עלייה המסע שלה מחבר בין חול, מים ורוח - האם היא הזדמנות?

דן וינטרניץ |
נושאים בכתבה ברן אושן

לאחרונה הח'ותים מתימן סימנו את "שדה התעופה על שם אילן ואסף רמון" כיעד מרכזי לתקיפות הטילים שלהם. יש חברה אחת שמכירה מקרוב מאוד את היעד המדובר- חברת ברן.

קבוצת ברן פועלת כבר 46 שנה כחברת הנדסה מובילה בישראל, המציעה פתרונות מלאים לפרויקטים הנדסיים – תכנון, ניהול, הקמה ותפעול. ובין היתר הייתה אחראית לפרויקט של "שדה התעופה אילן ואסף רמון" שבערבה. לצד זה החברה פועלת במגוון תחומים הנדסיים ופרויקטים מורכבים, ביניהם תשתיות לאומיות, תעשייה וייצור מים, נכסים נדל"ן, תקשורת וטכנולוגיה, ואנרגיה / גז.

קבוצת ברן שואפת להיות מומחית בפתרונות הנדסיים רבend-to-end") - מעניקה שירותים מהשלבים הראשוניים של בדיקת תכנות ותכנון, דרך רכש, ניהול וביצוע, ועד הפעלה, פיקוח ואפילו שירותי תחזוקה בהיקף מסוים.

לחברה יכולת לבצע פרויקטים במתכונות כמו EPC, EPCM, KeyTurn וכו׳ - מה שמאפשר ללקוח אחד לקבל את רוב הדרישות מהחברה ולצמצם צורך ליבוא שירותים חיצוניים.

ניסיון רחב וותק בינלאומי - ברן פעילה בישראל וגם בחו"ל (אפריקה, אירופה וכו׳) עם פרויקטים גדולים. הניסיון שמאפשר לה להתמודד עם אתגרים פרויקטים שונים: רגולציות חוץ ישראליות, תכנון מגוון, תנאי סביבה משתנים, דרישות טכניות מגוונות. זה מוסיף אמינות מול לקוחות שמחפשים שותף שיכול “להרים” פרויקט לא רק בארץ.