מדד אמון הצרכנים ירד בחדות ל-128.5 נק'; מורגש "רפיון בצמיחה"
מדד אמון הצרכנים של חודש מאי ירד בחדות ברקע לירידות בשוק המניות בארץ, זאת לאחר יציבות של חודשים רבים במדד. נתוני הסקר של בנק הפועלים ו-TNS הצביעו על ירידה באמון הצרכנים, המדד השוטף ובמדד הציפיות.
מדד אמון הצרכנים ירד בחודש מאי ב-2.3 נקודות ל-128.5 נק'. רוב הנשאלים בסקר ענו בפסימיות לעומת חודשים קודמים ואף אינם צופים שיפור בעתיד. 'מדד הציפיות' נחלש ב-1.9 נקודות.
בשאלת "מצב התעסוקה כיום?" ענו 45.5% שישנם מעט משרות במשק. 36.9% מהנשאלים חושבים שכיום זהו זמן לא טוב לקנות דירה ורכב. באשר לכיוון המדינה באופן כללי, הדעות חלוקות, כש-43.8% חושבים שהמדינה בדרך הנכונה ו-44.4% חושבים שאין כך הדבר. כלכלני בנק הפועלים הסבירו ש"מדד האמון ירד בחודש מאי לאחר חודשים רבים של יציבות. הירידה עדיין מתונה וקשה לקבוע עד כמה היא משקפת תפנית במגמה. האינדיקטורים הכלכליים האחרונים מצביעים על רפיון בצמיחה, שבולט בייחוד ביצוא, אך גם בצריכה הפרטית. יתכן שהפגיעה באמון הצרכנים הושפעה מירידות השערים בשווקים הפיננסיים והחשש הגובר מהשלכות המצב באירופה על המשק".
למרות הירידה בחודש מאי במדד אמון הצרכנים. בהשווה בינלאומית, מדד אמון הצרכנים בארץ גבוה לעומת ארה"ב שם המדד עומד על 64.9 נקודות ובאנגליה שם הקריאה הינה מתחת ל-50 נקודות.