הרגולציה ממשיכה ועדת הכלכלה מבטלת כליל את קנסות היציאה של המפעילות הסלולריות

הצעתו של יו"ר ועדת הכלכלה מבקשת לנתק את הזיקה בין מכירת מכשירים למכירת שירותים. ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ: "יש לבדוק את ההשלכות של ההצעה"
ג'וש דוקרקר |

ועדת הכלכלה אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה לבטל כליל את קנסות היציאה בענף הסלולר וכן ניתוק הקשר שבין מכירת המכשירים לשירותים שמציעות המפעילות.

נזכיר שהחוק שהתקבל בפברואר אשתקד מגביל כיום את קנסות היציאה ל -8% בלבד מהחשבון החודשי הממוצע כפול מספר החודשים שנותרו למנוי ללקוחות קיימים וחדשים. ההצעה שיזם אותה יו"ר הועדה כרמל שאמה-הכהן, מבקשת לאסור לחלוטין גביית תשלומים או מניעת הטבות ממנוי שמבקש להתנתק מחברות הסלולר. הוא ציין כי מחירי חברות הסלולר נותנות הטבות במכשירים עד שהלקוח מבקש להתנתק. בעת התנתקות שווי ההטבה שהלקוח נדרש להחזיר גבוה בעשרות אחוזים. "שווי ההטבות היום הוא לא ראלי, ומהווה בעצם קנס שהופך לחסם מעבר", אמר היו"ר.

ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ היתה פחות נחרצת ואמרה כי "צריך לבדוק את ההשלכות של ההצעה ולשים לב שמחירי השיחות לא יעלו". נציג חברת סלקום, דורי צ'יקו, אמר כי נושא החיוב זיכוי מוצג כחסם מעבר מבלי שיש נתונים על השולחן. לדבריו, מאז הפחתת הקנסות שיעור הנטישה בישראל הוא גבוה מהשיעור בעולם. היו"ר שאמה-הכהן הגיב ואמר: "זה יוזיל את מחירי השיחות וגם את מחירי המכשירים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

הרבה מעבר לעוד נתיב

העבודות עצמן רחבות יותר מהוספת נתיבים. החברה מציינת כי העבודות כוללות הרחבה של כביש 6 לשני הכיוונים, הפרדות פיזיות בין כביש 6 לכביש 1, מעברי תחתית, תוספת נתיבים, הקמת גשרים חדשים והרחבה של גשרים קיימים, קירות אקוסטיים, מעבירי מים ועבודות משלימות. אלו פרויקטים שנפרסים על שטח גדול וכוללים לא מעט עבודות תשתית “שקופות”, כאלה שלא תמיד רואים מהאוטו ביום יום, אבל הן הבסיס שמחזיק את הכביש מתפקד לאורך זמן.

הפרויקט מוגדר כפרויקט למדידה, כך שהתשלום מתבצע לפי הכמויות שיבוצעו בפועל ולפי מחירי כתבי הכמויות שסוכמו, ולא לפי סכום סגור שמוכר מראש. בחברה מציינים כי אם וכאשר יתקבל צו התחלת עבודה, משך העבודות צפוי לעמוד על כ-3 שנים.


דניה סיבוס דניה סיבוס 2.09%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

משתלב בגל של השקעות תשתית אחרי המלחמה

הזכייה מגיעה בתקופה שבה תחום התשתיות חוזר למרכז הבמה. אחרי המלחמה, יותר פרויקטים חוזרים לשולחן ומתקדמים, בעיקר בתחבורה, גם בגלל עומסים שהולכים ומחריפים וגם כי יש רצון להזיז ביצוע בשטח ולא להיתקע עוד שנה על תכניות. זה קו שחזר גם בוועידת התשתיות של ביזפורטל בספטמבר, שבה הדגש היה על פרויקטים שמורגשים ביום יום ועל קיצור הדרך מהחלטה לביצוע. קראו עוד על מה נאמר בוועידה: מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נקסט ויז'ן קופצת 10%, אל על 5%; ת"א נדל"ן מתחזק 1.5% - מגמה חיובית בבורסה

לאחר פתיחה אנגלית בשל הדיווח של נקסט ויז'ן הבורסה פותחת במגמה מעורבת; חברת המצלמות המיוצבות דיווחה על הזמנה של כ-77 מיליון דולר ששווה לכ-64% מההכנסות של 9 החודשים האחרונים; זינוקים נרשמים במניות הנדל"ן וביזמיות

מערכת ביזפורטל |

   


התנועות במדדים:מדד ת"א 35 0.24%     מדד ת"א 90 1.23%   מדד ת"א 125 0.46%   

מדדים ענפיים:  מדד ת"א בנקים 0.26%   מדד ת"א-ביטוח 0.28%   , מדד ת"א נדל"ן   מדד ת"א נפט וגז -1%    מדד ת"א בטחוניות 1.88%  

דולר שקל רציף