חברה משפחתית קטנה ממושב ינוב זכתה בחוזה נכסף בתחום תאורת גידולי הקנאביס הרפואי
חברת "REMY" הפכה למייצגת הרשמית בישראל של ענקית התאורה העולמית - "Fluence by OSRAM".
בן לילה הפכה החברה הקטנה והמשפחתית ממושב קטן ליד כפר יונה לאחת משחקניות התאורה החשובות והמדוברות בעולם גידול הקנאביס הרפואי
האחים מעין ואלעד טובי הם ממשיכי דרכו של אביהם, איש עסקים בעל ניסיון רב בתחום הלד ורכיבי אלקטרוניקה. שני האחים שגרים כמה מאות מטרים ממטה החברה במושב ינוב שבשרון, ייסדו את החברה "REMY" ב-2008 ובאחרונה הקפיצו את שוויה במאות אחוזים כאשר חתמו על הסכם ייצוג בישראל לאימפריית התאורה החקלאית העולמית "Fluence by OSRAM".
על פי ההסכם - חברת "REMY" הפכה לנציגה הרשמית של "Fluence by OSRAM" - שבמקור הייתה חברת תאורה חקלאית אמריקאית שנרכשה בידי תאגיד התאורה הגרמני הענק "OSRAM", המוערך בשווי של מעל ארבעה מיליארד אירו.
שיתוף הפעולה החדש מביא איחוד סביב הצורך לספק פתרונות תאורת לד לגידול מהיר של שוק הקנאביס הרפואי הישראלי.
"REMY" הישראלית מביאה איתה את הידע והניסיון שרכשה בשני העשורים האחרונים וזוכה כעת לדחיפה ותמיכה מהחברה המובילה בעולם בתחום התאורה לגידולים חקלאיים.
"זה מהלך שייתן מענה לצורך המתגבר בישראל בה בקרוב יהיו מאה אלף מחזיקי רישיונות שימוש בקנאביס רפואי. נקיים שיתוף פעולה בין גופי התאורה הכי מתקדמים בתחום לבין יכולת המחקר והפיתוח שלנו בשוק הישראלי והבנת הצרכים של המגדלים הישראלים", אומר אלעד טובי.
- פעילות ותקציבי המו"פ באקדמיה בישראל המשיכו לעלות ב-2023
- תוקפא הצעת החוק לסיוע לסטודנטים במילואים - האוניברסיטאות תסייענה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טימו בונגארץ מנכ"ל "Fluence EMEA" שהמטה שלה יושב בארה"ב ובגרמניה: "צפוי גידול מדהים בשוק הקנאביס הישראלי בשנים הקרובות, וכמו בכל סוג חקלאות, התנאים הנכונים קריטיים להצלחה.
Fluence מאמינה שדרושים פתרונות הנדסיים מדויקים, שיסופקו על ידי שותף מקומי שיודע מה המגדלים צריכים. ב-REMY אנחנו בטוחים שמצאנו שותף שמבין ויגיב במהירות לדרישות הלקוח. שלוחה טבעית של הצוות שלFluence על הקרקע בישראל."
החברה הישראלית מבינה את הצורך של המגדלים המקומיים. "REMY" משלבת ידע עמוק בתחום התאורה עם המון ניסיון פרקטי בחקלאות מדייקת. המיקוד של החברה בתחום התאורה האגרונומית מאפשר לה לספק שירותי אפיון, תכנון ותמיכה פוטו-אגרונומית שנדרשים מאוד בתחום.
ישראל נחשבת לשוק אסטרטגי בעולם בתחום הקנאביס הרפואי. היא מובילה עולמית ברגולציה ומחקר תעשיית הקנאביס, חקלאות והיי טק. תחום האגרוטק מרכז עניין רב בקרב משקיעים מכל רחבי העולם.
אלעד טובי: "הבנה עמוקה באגרונומיה ותאורה זה שילוב נדיר שפיתחנו במשך שנים רבות. אנחנו מחברים בין ידע בתאורה ואלקטרוניקה וידע בחקלאות. בצענו ניסויים רבים בתחום החקלאות המדייקת ובמתקני INDOOR. עבדנו בתחום הגידולים ההידרופוניים במשך שנים והכרנו מקרוב את עולם הצמחים בכל הקשור לגידול, תפעול ושיווק. ביכולתנו לבצע פרוייקט מורכב כולל איפיון צרכי הצמח, תכנון תאורה, אספקה והחלק הכי חשוב, ליווי אחרי ההתקנה לאופטימיזציה של המערכת".
תאורת הלד של "Fluence" מציעה למגדלים ספקטרום אופטימאלי ושליטה בעוצמת ההארה, מה שמביא לגידולים של תפרחת דחוסה בעלת אחוזי חומרים פעילים גבוהים. היבולים הם באיכות מעולה ואחידה לאורך כל השנה.
העסקה נחתמה לאחר מסע בן חצי שנה שכלל בדיקות, מחקר ולימוד של החברה הישראלית. בימים אלה נרשמים שיתופי פעולה סביב פרוייקטים בדרום אמריקה, סין ומדינות המפרץ.
לרוב "Fluence" פועלת ישירות מול לקוחות סופיים. בגלל חשיבות השוק הישראלי, החליטה "Fluence" למנות סוכן מקומי מטעמה. על פי התוכנית, כל העבודה תתבצע בישראל כך שמגדלים מקומיים יהנו משירות ישיר, מהיר ובעברית.
ההישג מדהים במיוחד על רקע התפתחות חברת "REMY" בתחום בעיקר באמצעות לימוד עצמי, מחקר ופיתוח של שנים בשטח ובמעבדה שבבעלותה במושב ינוב.
כמו כן, "REMY" מנהלת בימים אלה את פרוייקט התאורה החקלאית הגדול והמורכב בישראל - מתקן קנאביס INDOOR בהיקף של 5,000 מ"ר.
"REMY" השתלבה בתחום התאורה החקלאית בשנת 2011. בארבע השנים האחרונות היא מתמקדת בתחום התאורה האגרונומית שלא רק מאירה חלל אלא גם מסייעת לצמח לצמוח על פי הציפיות ובעזרת תאורה משובחת.
אלעד טובי מסביר: "במתקן גידול שפועל תחת סטנדרט גבוה ובכלל בתחום החקלאות המדייקת, משתמשים בתאורה שמשפרת משמעותית את הצימוח ועיצוב המוצר. למשל, גידול חסה בתוך מבנה סגור זו אמנות שמשחק התאורה בה יכול לשנות צבע, גודל עלה, גובה, מרקם, טעם וצורה וגם את מבנה השורשים. הכל מתחיל מאפיון סוג התאורה שהצמח צריך והתייחסות הנדסית ומקצועית.
חסה צריכה טיפול שונה מתות ומעגבניה, והכל נבדק ומנותח כשאנו מגדלים אותם בחדר INDOOR במעבדה. צברנו המון ידע וניסיון ע"י מחקר ופיתוח ושתופי פעולה מקצועיים עם שותפים בחו"ל, אוניברסיטאות וחוקרים בינלאומיים. פתרונות התאורה משתנים כל הזמן ביחס לפרמטרים כמו: עצמת האור, זמן התאורה, סוג האור וכו'. הכל במטרה לקבל תוצאות רצויות במיקום הספציפי בו מגדלים.
ראינו ששינוי במרכיבי ספקטרום התאורה משפיע על צורת הצמח והמאפיינים השונים שלו. כחול ינמיך, אדום יגביה ואף יגדיל את העלים בחסה בגלל הרצון של הצמח להימנע מצל ולהגיע לאור. לקוח מגיע אלינו עם חלום, ואנו מאפיינים ומתכננים את פתרון התאורה האופטימאלי, כולל תכנון הנדסי של תאורה ובכלל, מיקום, בניית מערכת מים, טיפול באוויר והתייחסות לפרוטוקול גידול ורשימת תנאים הכרחיים כדי שייצא לו צמח במשקל, בטעם, בגודל ובצבע הרצוי".
ענף גידול הקנאביס הרפואי מאפשר הצבת מערכות תאורה מתקדמות ויקרות. בענף זה חשוב מאוד ליצור סטנדרט אחיד, שכן המטופלים רוצים שהתרופה שלהם תהיה תמיד זהה בטעם ובהשפעה.
פרוייקט נוסף בו עוסקת "REMY" הוא חדר הייחורים, "התינוקייה של המתקן", באחת מחוות הגידול הגדולות בישראל, המשתרעת על כ-30 דונם.
כרגע יש בישראל כ-75 פרוייקטים של גידול קנאביס רפואי. תחום התאורה המקצועית נמצא בתחילתו.
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
