איך בונים תכנית שיווק דיגיטלי?

|
שיווק אונליין, צילום: PIXABAY
כדי להבטיח שהעסק שלך יעמוד בתחרות האינטנסיבית שמתחוללת כיום, חשוב להיות תמיד עם צעד אחד לפני כולם. בכל הקשור לשיווק העסק, הנוכחות בפלטפורמות הדיגיטליות היא ממש קריטית. אחרי הכול, מעל שלושת רבעי מאוכלוסיית הצרכנים בוחרים כיום ברשתות בתור אפיק הצריכה העיקרי שלהם. משרד פרסום דיגיטל מקצועי ומיומן, יבנה בחשיבה משותפת איתך תכנית שיווק בדיגיטל שתהיה מותאמת לאופי העסק ולצרכיך הייחודיים. כדי לתת לספק לך מושג רחב יותר מהו למעשה שיווק דיגיטלי וכיצד בונים תוכנית יעילה, אלו כמה נקודות שחשוב שניקח בחשבון.
כיצד נקבעת עלות תכנית השיווק?
עלות תוכנית הקידום שלך ברשתות היא גמישה מאוד ותלויה בצרכים האינדיבידואליים שלך ובהעדפות ייחודיות. את האלמנטים שקובעים את העלות ניתן לחלק לשני תחומים עיקריים:
ההשקעה בתחומי הקידום השונים
כמה מהתקציב שלך מושקע בקידום אורגני וכמה בתוכן ממומן? רבים רצים לקמפיינים ממומנים שעשויים לעלות כסף רב ולא נותנים את הדעת מספיק לקידום האורגני שחשוב מאוד, בעיקר בצעדים הראשונים שלך בתוכנית השיווקית. בניית אתר שיהיה אופטימלי למנועי החיפוש המובילים ויצירת תוכן שיקדם אותך בצורה יעילה, עשוי להביא כמות יפה מאוד של לידים גם בזמן שלא רץ קמפיין ממומן במקביל. לקידום האורגני אמנם לוקח זמן רב יותר, אך ראו זאת כהשקעה לטווח הרחוק. כמו כן, העלות לקידום האורגני הינה קבועה ולא משתנה פר חודש.
לאילו פלטפורמות נזרים את המשאבים שלנו
פלטפורמות דיגיטליות לסוגיהן יביאו לתוצאות שונות והעלויות יהיו בהתאם. אפיקי הפרסום הפופולריים ביותר כיום הם פייסבוק ואינסטגרם, המתאפיינים בוויראליות גבוהה במיוחד ומשתלבים נהדר אחד עם השני. על ידי השקעה באספקט הגראפי של התוכן הפרסומי שלך, ניתן ליצור תכנים שיתפשטו בקצב אדיר. לעומת זאת, סרטונים הם גם אמצעי שיווקי יעיל ביותר ולכן יו-טיוב היא פלטפורמה נוספת שראוי להשקיע בה, בעיקר בהתחשב בעובדה שמדובר באפליקציה של גוגל. שירותי הפקת הסרטונים וצילומי התמונות לאינסטגרם עשויים לעלות בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים בחודש.
אז איך מתחילים?
בשלב הראשוני ביותר, לאחר שבחנו באילו משאבים דיגיטליים אנו מתכוונים להשקיע, נתחיל לנסח בסיוע משרד פרסום דיגיטל יעדים לתוכנית השיווקית. בניית אסטרטגיה ארוכת טווח שניתן לכמת בנתונים מספריים היא חיונית כדי לדעת שהתוכנית שלנו מתקדמת ביעילות. כך, למשל, נגדיר כמות לידים שאנו רוצים לראות בחודש, מספר הקלקות על באנרים או אפילו רכישות בפועל שיסייעו לנו להבין מעבר לשיעור החשיפה שלנו ברשת, האם החשיפה שלנו מיתרגמת בסופו של דבר לפעילות לקוחות ואם לא, מה נדרש כדי לקדם זאת.
הגדרת קהלים
היבט נוסף ומשמעותי מאוד שמשרד פרסום דיגיטל מקצועי יקדם הוא פילוח קהלים יעיל. המשרד יסייע לך להגדיר את קהל היעד שלך בצורה יעילה ויחלק אותו על פי נתוני מיקום, הרגלים והעדפות תרבותיות ונתונים דמוגרפיים. כך למשל, נוכל להשתמש בכלים אנאליטיים מתקדמים על מנת לזהות האם הקריאות שלנו לפעולה יעילות יותר מול קהל נשי או גברי, באפליקציה או באתר ואיזה סוג של מדיה מביא למספר הכניסות הגבוה ביותר.
בחירת אפיקי השיווק
לאחר שיצרנו יעדים והגדרנו את הקהל שלנו, נוכל להתחיל בבניית התוכנית עצמה. בשלב זה נוכל להקצות בצורה הרבה יותר מושכלת את משאבינו לאפיקים השונים ולהחליט האם רוב הקמפיין שלנו צריך להתמקד ברשתות החברתיות, בפן הוויזואלי יותר או בכתיבת תכנים בעלי ערך מוסף, האם כדאי להשקיע בכרטיס ביקור דיגיטלי או האם הקמת בלוג היא בדיוק מה שימשוך את קהל היעד שלנו. הבחירה של משרד פרסום דיגיטל בעל ותק רב ומוניטין של הצלחה הוא קריטי ביציאת תוכנית השיווק שתזניק את העסק שלך לשלב הבא.
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות