כיצד אמזון עומדת להשפיע על חיי העסקים בישראל?

תוכן בחסות |

כל מה שבעל עסק צריך לדעת על מנת להיות מוכן למהלך.

ענקית הקמעונות בדרך לישראל והולכת לשנות את כללי המשחק ועדיין קיימים עסקים רבים שאינם מוכנים למהלך הגדול הזה. רוב העסקים בישראל עדיין לא מבינים מה המשמעות של כניסתה של אמזון לישראל ואיך זה הולך לעלות להם את המכירות, בישראל קיימים אנשים רבים אשר שוכרים באמזון אך עדיין העלויות של אמזון גבוהות במיוחד, הסיבה למחירים הגבוהים באמזון היא לרוב העובדה שהשליחות ממחסני החברה במדינות השונות יקרה במיוחד, כעת הדברים עומדים להשתנות כאשר אמזון תגיע לישראל, עלויות השילוח ישתנו משמעותית.

אמזון נכנסת לתמונה בישראל והיא עומדת לפעול בעיקר ברשת, אמזון הינה חברה אמריקנית אשר פועלת במסחר אלקטרוני, החברה הזאת עשתה מהפכה ענקית בתחום המסחר האלקטרוני ברשת והיא הפכה את זה לטרנד אדיר שאין אחד מאתנו שלא ישתמש בו מתישהו לאורך חייו, אמזון מעלה מוצרים לאתר שלה מידי יום בעזרת סוחרים רבים שפועלים בה, באתר המזון תוכלו למצוא שלל רב של סחורה בתחומים רבים, העובדה שאמזון משתלטת על המון תחומים וניתן למצוא באתר שלה כל דבר שרק חסר לנו הופכת את אמזון לאחד מאתרי המסחר הגדולים בעולם.

עסקים רבים עדיין פועלים ללא כל פעילות ברשת, דבר זה יכול לגרום לכך שהעסקים הללו מפסידים קהל רב של לקוחות פוטנציאלים אשר נמצאים בזירה הרשתית, המרכז לעידוד עסקים ברשת הוקם בדיוק למטרה זו, ההבנה שאנחנו נמצאים בעידן שבו הרשת תופסת מקום גדול בחיינו, המטרה של המרכז לעידוד עסקים ברשת היא לעזור לעסקים הרבים להיות חלק מהעולם שבו רוב חיינו הוא וירטואלי.

על מנת להיות מוכנים למהלך הגדול הזה בעלי העסקים חייבים להתעורר קצת לפי שיהיה מאוחר ואמזון תיכנס לתמונה, ההבנה שאמזון היא זירה גדולה ומלאה בשלל של לקוחות פוטנציאליים היא הדבר היחיד שאמור להדהד בראשם של אותם בעלי עסקים, עוד נקודה חשובה היא שההכנה לכניסה של אמזון היא לא רק הכנה בסחורה גדולה יותר, ההכנה היא בעיקר הכרה ברשת, עסקים צריכים את ההכרה ברשת על מנת להיות חלק מאמזון, על מנת להפוך את העסק שלהם להצלחה גדולה יותר, עסקים שיהיו יותר מוכרים ברשת יזכו להצלחה גדולה יותר באמזון, העובדה שהעסק מוכר בזירה הרשתית הופכת את העסק לעסק טוב יותר, אמין יותר ועובד יותר.

הרבה בעלי עסקים אינם מבינים בזירה הרשתית ואינם יודעים כיצד לנהל אתר, כיצד בכלל לפתוח אתר, איך עושים קידום אתרים, בשביל זה יש שלל של חברות שעושות את זה עבורם, על בעל העסק לא צריך להיות הידע לעשות את הדברים האלה, על בעל העסק צריכה להיות האחריות להשתמש בחברה מתאימה שתעשה את זה עבורו ותהפוך את העסק שלו לחלק מן הזירה הרשתית כחלק מן ההכנה לקראת הגעתה של אמזון לארץ המון חברות כבר מתחילות לפחד ולכן זה הזמן של בעלי העסקים להצליח להוזיל עלויות ולהפוך את הקנייה ברשת לחוויה טובה יותר, זולה יותר וממכרת הרבה יותר.

הקהל הישראלי שכל כך אוהב את המושג "זול" הולך ליהנות מאוד מכניסתה של אמזון לישראל, עד כה הלקוח הישראלי קונה באמזון ומשלם המון כסף על שליחות, באם אמזון תפתח את מחסנה בישראל עלויות השליחות יהיו קטנות בהרבה יותר, עד עכשיו השתמשה אמזון בשליחות דרך דואר ישראל שהוא המקום היחיד בעצם שעובד כאן במדינה בתחום השילוח הבלעדי, כעת גם זמן ההמתנה של הישראלים לקבלת הפריטים שלהם יהיו קטנים בהרבה יותר וכך הלקוח יהיה מרוצה, למה הוא יהיה מרוצה? כי הוא קונה מוצרים ברשת גם בזול והם גם מגיעים במהירות, לפעמים הלקוח הישראלי מתייאש ומשלם מחירים גבוהים יותר על מוצרים מסוימים רק כדי לא לחכות לזמן השילוח אז כעת יש פה הזדמנות ענקית לתת שירות טוב יותר ללקוח הישראלי.

בעלי העסקים חייבים להבין בפשטות שבסופו של דבר הרשת מתפתחת יותר ויותר, אנחנו הופכים להיות טכנולוגיים מיום ליום, כבר נמאס לנו לצאת מהבית כדי להשיג את מה שאנחנו רוצים שהכל נמצא בהישג יד, אז מה אנחנו עושים עבור זה? הופכים את העסק שלנו ליותר נגיש לאנשים, חשוב מאוד לזכור שבמידה והעסק שלנו לא נגיש, לא נמצא ברשת, ככל הנראה הוא גם לא קיים, הכינו את עצמכם לאמזון, הכינו את עצמכם ללקוחות גדולים יותר, הכינו את עצמכם לעולם, ישראל עוברת מהפכה בצרכנות, מהפכה גדולה, מהפכה שמשלבת בתוכה גם את הרשת, מהפכה של בעלי העסקים שיכולים להתרחב לעולם כולו, ואתם בעלי העסקים, צריכים להיות מוכנים.

רוצים לדעת עוד על איך לקדם את המותג שלכם?

צלצלו 1-700-707272 או לחצו כאן: https://israelweb.org.il/

אתם מוזמנים לפנות אלינו גם דרך הפייסבוק

אנחנו כבר נדאג לשאר J

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: קרני תכלתצילום: קרני תכלת

פילוסופיות תאורה מרתקות לעיצוב חללים

הגישה היפנית, הגישה הסקנדינבית והגישה הים תיכונית - הכירו את שלוש הגישות לתכנון תאורה ותוכלו לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם 

נושאים בכתבה תאורה

בשיתוף קרני תכלת – גופי תאורה בינלאומיים

כשמעצבים פנים או אדריכלים בוחרים גופי תאורה, הם לא רק בוחרים מקור אור – הם בוחרים פילוסופיה תרבותית שלמה. למעשה, מאחורי כל מנורה עומדת תפיסת עולם שמשפיעה על האופן שבו אנחנו חווים מרחב.
שלוש גישות תכנון מרכזיות – היפנית, הסקנדינבית והים תיכונית – מציעות תשובות שונות בתכלית לשאלה הפשוטה לכאורה: מהו אור טוב?

הגישה היפנית - הצל כשותף ליצירה

בפילוסופיה היפנית המסורתית, האור אינו גיבור יחיד. התרבות היפנית רואה בצל שותף מלא בחוויה החזותית, ובמקום להילחם בו, מעצבים יפניים משתמשים בו כחלק מהקומפוזיציה.
גופי תאורה מעוצבים יפניים מסורתיים משתמשים בחומרים טבעיים מפזרים – נייר אורז, במבוק, משי – שיוצרים אור עדין המתמזג עם הסביבה במקום להכריז על נוכחותו.
העיקרון המרכזי הוא המרווח המשמעותי, הריק שמאפשר למבט לנוח. תאורה יפנית אינה שואפת להאיר כל פינה, אלא ליצור שכבות של אור ואפלה שמזמינות התבוננות ומיקוד.
זו תאורה שלוחשת, לא צועקת. ביישום המעשי, ניתן להביא את הגישה היפנית לפרויקט באמצעות בחירה במנורות עם אהילים מזכוכית מעושנת או חומרים טבעיים המסננים את האור. המטרה היא לא לחשוף הכול, אלא ליצור הדרגתיות שמעוררת סקרנות ומזמינה את העין לנוע בחלל.

הגישה הסקנדינבית - אור כמענה לצורך

במדינות הצפון, שם החורף ארוך וחשוך, התאורה היא לא רק עניין אסתטי – היא צורך קיומי. הגישה הסקנדינבית נולדה מהרצון ליצור חמימות ונוחות בתנאים קיצוניים. מושגים כמו הוּגֶה הדני – אותה תחושת נעימות ושלווה ביתית – מנחים את תכנון התאורה הנורדית.
בניגוד לאסתטיקה היפנית העדינה, התאורה הסקנדינבית היא ישירה וברורה יותר, אך תמיד אלגנטית. מעצבים סקנדינביים פיתחו שפת עיצוב נקייה שמשלבת חומרים טבעיים – עץ אלון, זכוכית שקופה, מתכות מוברשות – עם צורות אורגניות ופשוטות.
מותג דני כמו לואי פולסן, הנמצא בקרני תכלת, מדגים בצורה מושלמת את הפילוסופיה הזו. מנורות כגון סדרת הפה חמש שלהם משלבות עיצוב פונקציונלי עם אסתטיקה נקייה – השטוחים הם זריקת המעטפת הייחודית מאפשרת פיזור אור אחיד ללא סנוור, כך שניתן לראות את גוף התאורה מכל זווית מבלי להסתנוור מהנורה עצמה. 

הגישה הים תיכונית - תאורה כדרמה

בחוף הים התיכון האור הוא שפע טבעי שהופך את התאורה המלאכותית לכלי דרמטי. כאן, התאורה אינה נועדת להחליף את אור השמש, אלא להמשיך את התיאטרליות והעוצמה שלו.
זו תרבות של כיכרות מוארות, מרפסות עם מנורות תלויות, ונברשות מרשימות שמושכות את העין ומכריזות על נוכחותן.
בכל הנוגע לבחירת גופי תאורה יוקרתיים, הגישה הים תיכונית מתבטאת בניגודיות חדה בין אור לצל – ההשפעה של ציירי הרנסנס האיטלקי שהשתמשו בטכניקה זו עדיין מורגשת בתכנון התאורה האזורי.



צילום: קרני תכלת
צילום: קרני תכלת