FreeTV רוצה לנגוס ב-YES ובהוט. מה המחיר והאם היא תצליח?
אחרי שהחברות YES והוט שלטו כאן במשך שנים על שוק הטלוויזיה, התחרות נפתחה בשנים האחרונות לחברות נוספות. זה שכלל את התחרות, למרות שהמחירים לא ירדו בצורה משמעותית. עכשיו, התחרות הזאת עולה שלב. חברת FreeTV, שבבעלות משותפת של קשת וחברת RGE (מפעילה בין היתר את ערוץ הספורט, ערוץ הילדים ולוגי וגם את ערוץ הכנסת), השיקה קמפיין שהמסר בו הוא ברור: באים להתחרות בגדולות.
בדומה למתחרות, החברה מציעה חבילת צפייה לכל המשפחה, עם ערוצי בידור, ספורט, סרטים ועוד. המטרה היא לנגוס בנתח של יס, הוט, סלקום ופרטנר - ואולי גם להוריד משמעותית את המחירים בישראל.
freeTV רוצה להביא לכאן בשורה חדשה. בפרסומת, היא מציעה להיפטר מהממיר של פעם ולחסוך עד 2,000 שקל בשנה. נשאלת השאלה - אם מנוי רחב ממוצע בחברת YES עולה 200-250 שקל (מנוי הבסיס עולה 159 שקל), האם היא מציעה מנוי במחיר כל כך אטרקטיבי?
החברות המתחרות טוענות כי freeTV לא הביאה כל בשורה. היא בסך הכל מציעה מנוי עם תוכן רזה במחיר מופחת, אבל לא בהרבה. היום מאפשרת חברת יס, למשל, לקבל מנוי רזה (STINGTV) של 40 ערוצים ותכני VOD במחיר מופחת של 79 שקל ויש מאות אלפי לקוחות שמסתפקות במנוי כזה. הוט קוראת למותג שלה NEXT והוא עולה 59 שקל (אפשר להגיע גם ביס למחיר הזה, תלוי בגודל החבילה). מחיר חבילת הבסיס שלה עולה 149 שקל, עם מעל 200 ערוצים לעומת 14 בחבילה הרזה.
- האיום הוסר: נדחתה עתירת הוט נגד מיזם freeTV
- נלחמים ביוטיוב: השקת +12 והכנסת פרסום מותאם אישית לערוץ קשת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהוט לא עברו לסדר היום. הם פנו לרשות השניה והתלוננו כי מדובר בפרסום שקרי. את הטענה שלה הזכרנו קודם - הנחה של 2,000 שקל בחודש תניב מחיר אפסי. לטענתה, המנוי החליפי שלה נמוך יותר.
בפרטנר וסלקום המצב לא שונה בהרבה. המחירים של החבילות הרזות נעים בין 69-99 שקל. ברף הגבוה, תקבלו גם נטפליקס. כמובן, גם אצלן יש אפשרות לחבילה גדולה יותר.
כעת, נשאלת השאלה מה תועיל כניסה freeTV, שלה הסכם עם פרטנר, להשקת שירותי הסטרימינג יחד תשתית הסיבים של פרטנר? בעיקר לפרטנר, כנראה, שעכשיו יכולה למכור את הסיבים שלה גם דרך ספק חיצוני שעושה בשבילה את העבודה. כרגע, freeTV עלתה בגרסה חינמית, אך בהמשך תגבה תשלום, משהו כמו 40 שקל לחודש. נכון, זו אופציה זולה, אבל היא מביאה תוכן רזה יחסית שחלקו, כך מתברר, זמין באפליקציות השונות. מעבר לכך, היא כוללת את הערוצים המובילים של הספורט, אבל ללא ערוצי צ'רלטון בתשלום - ערוצים שישראלים רבים אוהבים.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
החברה מציעה שירות מבוסס אינטרנט. הלקוחות הישראלים לא אוהבים תקלות והשאלה היא מה יקרה בעת תקלה ברשת האינטרנט והאם התלות בטלוויזיה חכמה תשחק תפקיד. כלומר, אם יש לכם טלוויזיה אחת חכמה בסלון, אבל בחדרים לא - מה תעשו?
לסיכום, נראה כי freeTV עלתה כאן על משהו: היא מציעה מחיר נמוך. באמת נמוך. השאלה היא האם המחיר הוא חזות הכל. האם הישראלים מסוגלים לוותר על תוכן תמורת כסף. או במילים אחרות - לוותר על הנוחות בשביל משהו חדש ולא מוכר ולהתגאות בכך ש"דפקנו את המתחרות"?
- 4.בידור נטו, ללא ערוצי מדע, טבע ואחרים. 40 שח ל-VOD??? (ל"ת)משלמים מעט על כלום 08/05/2023 08:38הגב לתגובה זו
- 3.2000 שקל בחודש או בשנה? (ל"ת)בר 03/05/2023 13:26הגב לתגובה זו
- 2.בדקת כמה לקוחות כבלים מחוברים דרך אינטרנט? (ל"ת)03/05/2023 12:25הגב לתגובה זו
- 1.מסיבה פשוטה . התוכן לא מעניין כמו ערוצי החדשות, ספ 03/05/2023 10:36הגב לתגובה זומסיבה פשוטה . התוכן לא מעניין כמו ערוצי החדשות, ספורט, ילדים. בעידן דיסני פלוס נטפליקס ועוד מתחרות בעתיד ליס ושות אין מה להציע מבחינת תוכן אלא רק ערוצי לייב כמו שאמרתי . פשוט שאר האפקלציןת לא מספיק טובות עד כה ואין להן איכות מספקת, השאלה אם פרי טיוי כן
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
