FreeTV רוצה לנגוס ב-YES ובהוט. מה המחיר והאם היא תצליח?
אחרי שהחברות YES והוט שלטו כאן במשך שנים על שוק הטלוויזיה, התחרות נפתחה בשנים האחרונות לחברות נוספות. זה שכלל את התחרות, למרות שהמחירים לא ירדו בצורה משמעותית. עכשיו, התחרות הזאת עולה שלב. חברת FreeTV, שבבעלות משותפת של קשת וחברת RGE (מפעילה בין היתר את ערוץ הספורט, ערוץ הילדים ולוגי וגם את ערוץ הכנסת), השיקה קמפיין שהמסר בו הוא ברור: באים להתחרות בגדולות.
בדומה למתחרות, החברה מציעה חבילת צפייה לכל המשפחה, עם ערוצי בידור, ספורט, סרטים ועוד. המטרה היא לנגוס בנתח של יס, הוט, סלקום ופרטנר - ואולי גם להוריד משמעותית את המחירים בישראל.
freeTV רוצה להביא לכאן בשורה חדשה. בפרסומת, היא מציעה להיפטר מהממיר של פעם ולחסוך עד 2,000 שקל בשנה. נשאלת השאלה - אם מנוי רחב ממוצע בחברת YES עולה 200-250 שקל (מנוי הבסיס עולה 159 שקל), האם היא מציעה מנוי במחיר כל כך אטרקטיבי?
החברות המתחרות טוענות כי freeTV לא הביאה כל בשורה. היא בסך הכל מציעה מנוי עם תוכן רזה במחיר מופחת, אבל לא בהרבה. היום מאפשרת חברת יס, למשל, לקבל מנוי רזה (STINGTV) של 40 ערוצים ותכני VOD במחיר מופחת של 79 שקל ויש מאות אלפי לקוחות שמסתפקות במנוי כזה. הוט קוראת למותג שלה NEXT והוא עולה 59 שקל (אפשר להגיע גם ביס למחיר הזה, תלוי בגודל החבילה). מחיר חבילת הבסיס שלה עולה 149 שקל, עם מעל 200 ערוצים לעומת 14 בחבילה הרזה.
- האיום הוסר: נדחתה עתירת הוט נגד מיזם freeTV
- נלחמים ביוטיוב: השקת +12 והכנסת פרסום מותאם אישית לערוץ קשת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהוט לא עברו לסדר היום. הם פנו לרשות השניה והתלוננו כי מדובר בפרסום שקרי. את הטענה שלה הזכרנו קודם - הנחה של 2,000 שקל בחודש תניב מחיר אפסי. לטענתה, המנוי החליפי שלה נמוך יותר.
בפרטנר וסלקום המצב לא שונה בהרבה. המחירים של החבילות הרזות נעים בין 69-99 שקל. ברף הגבוה, תקבלו גם נטפליקס. כמובן, גם אצלן יש אפשרות לחבילה גדולה יותר.
כעת, נשאלת השאלה מה תועיל כניסה freeTV, שלה הסכם עם פרטנר, להשקת שירותי הסטרימינג יחד תשתית הסיבים של פרטנר? בעיקר לפרטנר, כנראה, שעכשיו יכולה למכור את הסיבים שלה גם דרך ספק חיצוני שעושה בשבילה את העבודה. כרגע, freeTV עלתה בגרסה חינמית, אך בהמשך תגבה תשלום, משהו כמו 40 שקל לחודש. נכון, זו אופציה זולה, אבל היא מביאה תוכן רזה יחסית שחלקו, כך מתברר, זמין באפליקציות השונות. מעבר לכך, היא כוללת את הערוצים המובילים של הספורט, אבל ללא ערוצי צ'רלטון בתשלום - ערוצים שישראלים רבים אוהבים.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
החברה מציעה שירות מבוסס אינטרנט. הלקוחות הישראלים לא אוהבים תקלות והשאלה היא מה יקרה בעת תקלה ברשת האינטרנט והאם התלות בטלוויזיה חכמה תשחק תפקיד. כלומר, אם יש לכם טלוויזיה אחת חכמה בסלון, אבל בחדרים לא - מה תעשו?
לסיכום, נראה כי freeTV עלתה כאן על משהו: היא מציעה מחיר נמוך. באמת נמוך. השאלה היא האם המחיר הוא חזות הכל. האם הישראלים מסוגלים לוותר על תוכן תמורת כסף. או במילים אחרות - לוותר על הנוחות בשביל משהו חדש ולא מוכר ולהתגאות בכך ש"דפקנו את המתחרות"?
- 4.בידור נטו, ללא ערוצי מדע, טבע ואחרים. 40 שח ל-VOD??? (ל"ת)משלמים מעט על כלום 08/05/2023 08:38הגב לתגובה זו
- 3.2000 שקל בחודש או בשנה? (ל"ת)בר 03/05/2023 13:26הגב לתגובה זו
- 2.בדקת כמה לקוחות כבלים מחוברים דרך אינטרנט? (ל"ת)03/05/2023 12:25הגב לתגובה זו
- 1.מסיבה פשוטה . התוכן לא מעניין כמו ערוצי החדשות, ספ 03/05/2023 10:36הגב לתגובה זומסיבה פשוטה . התוכן לא מעניין כמו ערוצי החדשות, ספורט, ילדים. בעידן דיסני פלוס נטפליקס ועוד מתחרות בעתיד ליס ושות אין מה להציע מבחינת תוכן אלא רק ערוצי לייב כמו שאמרתי . פשוט שאר האפקלציןת לא מספיק טובות עד כה ואין להן איכות מספקת, השאלה אם פרי טיוי כן

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.