סיימון לבייב בדוקו חדש
צילום: יחצ

התשובה הציונית לנטפליקס: סדרת דוקו בכיכובו של "נוכל הטינדר"

חטיבת התוכן הבינ"ל של מיזם הטלוויזיה החדש click.tv, החתימה את סיימון לבייב לטובת סדרת דוקו בת 6 פרקים אודותיו. החברה נמצאת במגעים למכור את התוכן לחו"ל
אלכסנדר כץ | (3)

מיזם הטלוויזיה החדש מבוסס הפרסומות click.tv, שהושק לפני שבועות אחדים, חושף הפקת מקור ראשונה שלו, מבין סדרה של הפקות עליהן הוא עובד. מדובר בסדרת דוקו בת שישה פרקים, בכיכובו של סיימון לבייב, מי שזכה לכינוי "נוכל הטינדר", ו"שמו" יצא למרחוק בזכות סרט דוקו מאד מצליח שהופק ושודר על ידי נטפליקס. 

חודשים ספורים לאחר העלייה לאוויר, יצרה חטיבת התוכן הבילנאומית של Click.tv קשר עם לבייב, ובשמו האמיתי שמעון יהודה חיות, והגיע עימו להסכם בלעדי. הסדרה אמורה לספר את סיפורו של לבייב, מי הוא באמת, לתעד את חייו האמיתיים ועוד. 

מיזם click.tv יציג את הסדרה ביריד הטלוויזיה מיפ שיתקיים בחודש הבא בקאן שבצרפת. בחברה אומרים כי כבר בשלב הזה ישנה התעניינות בינלאומית בסדרה ומתקיימים מגעים למכירתה. 

ההייפ האפשרי סביב דמותו של אותו לבייב נולדה בזכות אותו סרט "נוכל הטינדר" שעלה בפברואר השנה עלה לאוויר בשירות הסטרימינג נטפליקס. הסרט הפך לסנסציה עולמית ובתוך חודש ימים רשם 166 שעות צפייה, מה שהפך אותו לסרט הדוקו הנצפה ביותר בנטפליקס. הסרט מספר על עלילותיו של בחור בשם שמעון יהודה חיות, שאימץ לעצמו את השם לבייב כדי להתחזות לבנו של הטייקון לב לבייב. "לבייב" ניהל אורח חיים ראוותני ובזבזני, וזאת על חשבון נשים אותן סחט רגשית והוציא מהן לכאורה כסף. את הנשים הכיר באמצעות אפליקציית טינדר, שם תיאר עצמו כמיליונר.

דב שרמן, מנהל חטיבת התוכן של click.tv, אומר כי  ״הבטחנו הפקות מקוריות, בועטות וכאלו שייצרו עניין - ואנחנו מקיימים. הסדרה עם סיימון, מהדמויות הכי שנויות במחלוקת של התקופה בעולם הבידור ואף מחוצה לו, היא באמת יצירה טלוויזיונית שחייבים לראות". מנכ"לית click.tv ורה וקס-מנחל, הוסיפה כי ״אנחנו מחפשים את מה שקורה עכשיו, ההפקות שלנו תמיד ינסו לפנות לקהל עם המכנה המשותף הרחב ביותר. סיימון, אם תרצו או לא הוא כזה שעניין מיליוני אנשים ברחבי העולם והתפיסה שלנו כחברה בילנאומית לחפש סיפורים מרתקים נוספים. גם ההפקות הבאות יהיו כאלו שכל אחד יכול למצוא בהם עניין, לזה אני לגמרי מתחייבת״.

את click.tv הקימו כמה יזמים מוכרים מאד, בהם מנכ"ל ויקס אבישי אברהמי ונשיא החברה ניר זוהר, גיא אדרי (Hisense, Toshiba, Vidaa) ושותפיו גל ורן בלינקיס (מקימי AM:PM), יחד עם איש הטלוויזיה צביקה הדר יחד עם יזמים ואנשי עסקים נוספים. בניגוד למשל לנטפליקס ודיסני פלוס שמתבססות על דמי מנוי חודשיים, השירות החדש הוא פלטפורמת FAST channels, כלומר שירות חינמי המבוסס פרסומות, בדומה לפלטפורמות הבינלאומיות פיקוק, פלוטו ורוקו. 

המודל העסקי של המיזם כאמור מבוסס על פרסומות. הוא חותם על הסכמי התקשרות עם הערוצים השונים בתשלום שנתי, וכאשר המשתמש עובד לצפות בערוץ מסוים, הוא מקבל פרסומת אחת או יותר בתחילת השידור, עד לתחילת הצפייה באותו ערוץ. בהמשך הוא לא יקבל פרסומות מ-click.tv, אלא רק את הפרסומות שהערוץ עצמו משדר. כל מעבר מערוץ לערוץ, "יזכה" את המשתמש בצפייה בפרסומות בפתיח.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

בשנה האחרונה, עוד לפני שנחשף המיזם ציבורית, החלו לעבוד על "מילוי מדפים" בתוכן מקורי, ובחברה אומרים כי עד כה הופקו מאות שעות מקוריות.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    הזוי כבר אמרנו? (ל"ת)
    חיים 07/09/2022 21:36
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גאווה ישראלית (ל"ת)
    אני 07/09/2022 15:56
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    צביקה הדר מפיק סרט על נוכל הטינדר???? (ל"ת)
    עיתונאי 07/09/2022 14:48
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.