סיימון לבייב בדוקו חדש
צילום: יחצ

התשובה הציונית לנטפליקס: סדרת דוקו בכיכובו של "נוכל הטינדר"

חטיבת התוכן הבינ"ל של מיזם הטלוויזיה החדש click.tv, החתימה את סיימון לבייב לטובת סדרת דוקו בת 6 פרקים אודותיו. החברה נמצאת במגעים למכור את התוכן לחו"ל
אלכסנדר כץ | (3)

מיזם הטלוויזיה החדש מבוסס הפרסומות click.tv, שהושק לפני שבועות אחדים, חושף הפקת מקור ראשונה שלו, מבין סדרה של הפקות עליהן הוא עובד. מדובר בסדרת דוקו בת שישה פרקים, בכיכובו של סיימון לבייב, מי שזכה לכינוי "נוכל הטינדר", ו"שמו" יצא למרחוק בזכות סרט דוקו מאד מצליח שהופק ושודר על ידי נטפליקס. 

חודשים ספורים לאחר העלייה לאוויר, יצרה חטיבת התוכן הבילנאומית של Click.tv קשר עם לבייב, ובשמו האמיתי שמעון יהודה חיות, והגיע עימו להסכם בלעדי. הסדרה אמורה לספר את סיפורו של לבייב, מי הוא באמת, לתעד את חייו האמיתיים ועוד. 

מיזם click.tv יציג את הסדרה ביריד הטלוויזיה מיפ שיתקיים בחודש הבא בקאן שבצרפת. בחברה אומרים כי כבר בשלב הזה ישנה התעניינות בינלאומית בסדרה ומתקיימים מגעים למכירתה. 

ההייפ האפשרי סביב דמותו של אותו לבייב נולדה בזכות אותו סרט "נוכל הטינדר" שעלה בפברואר השנה עלה לאוויר בשירות הסטרימינג נטפליקס. הסרט הפך לסנסציה עולמית ובתוך חודש ימים רשם 166 שעות צפייה, מה שהפך אותו לסרט הדוקו הנצפה ביותר בנטפליקס. הסרט מספר על עלילותיו של בחור בשם שמעון יהודה חיות, שאימץ לעצמו את השם לבייב כדי להתחזות לבנו של הטייקון לב לבייב. "לבייב" ניהל אורח חיים ראוותני ובזבזני, וזאת על חשבון נשים אותן סחט רגשית והוציא מהן לכאורה כסף. את הנשים הכיר באמצעות אפליקציית טינדר, שם תיאר עצמו כמיליונר.

דב שרמן, מנהל חטיבת התוכן של click.tv, אומר כי  ״הבטחנו הפקות מקוריות, בועטות וכאלו שייצרו עניין - ואנחנו מקיימים. הסדרה עם סיימון, מהדמויות הכי שנויות במחלוקת של התקופה בעולם הבידור ואף מחוצה לו, היא באמת יצירה טלוויזיונית שחייבים לראות". מנכ"לית click.tv ורה וקס-מנחל, הוסיפה כי ״אנחנו מחפשים את מה שקורה עכשיו, ההפקות שלנו תמיד ינסו לפנות לקהל עם המכנה המשותף הרחב ביותר. סיימון, אם תרצו או לא הוא כזה שעניין מיליוני אנשים ברחבי העולם והתפיסה שלנו כחברה בילנאומית לחפש סיפורים מרתקים נוספים. גם ההפקות הבאות יהיו כאלו שכל אחד יכול למצוא בהם עניין, לזה אני לגמרי מתחייבת״.

את click.tv הקימו כמה יזמים מוכרים מאד, בהם מנכ"ל ויקס אבישי אברהמי ונשיא החברה ניר זוהר, גיא אדרי (Hisense, Toshiba, Vidaa) ושותפיו גל ורן בלינקיס (מקימי AM:PM), יחד עם איש הטלוויזיה צביקה הדר יחד עם יזמים ואנשי עסקים נוספים. בניגוד למשל לנטפליקס ודיסני פלוס שמתבססות על דמי מנוי חודשיים, השירות החדש הוא פלטפורמת FAST channels, כלומר שירות חינמי המבוסס פרסומות, בדומה לפלטפורמות הבינלאומיות פיקוק, פלוטו ורוקו. 

המודל העסקי של המיזם כאמור מבוסס על פרסומות. הוא חותם על הסכמי התקשרות עם הערוצים השונים בתשלום שנתי, וכאשר המשתמש עובד לצפות בערוץ מסוים, הוא מקבל פרסומת אחת או יותר בתחילת השידור, עד לתחילת הצפייה באותו ערוץ. בהמשך הוא לא יקבל פרסומות מ-click.tv, אלא רק את הפרסומות שהערוץ עצמו משדר. כל מעבר מערוץ לערוץ, "יזכה" את המשתמש בצפייה בפרסומות בפתיח.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

בשנה האחרונה, עוד לפני שנחשף המיזם ציבורית, החלו לעבוד על "מילוי מדפים" בתוכן מקורי, ובחברה אומרים כי עד כה הופקו מאות שעות מקוריות.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    הזוי כבר אמרנו? (ל"ת)
    חיים 07/09/2022 21:36
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גאווה ישראלית (ל"ת)
    אני 07/09/2022 15:56
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    צביקה הדר מפיק סרט על נוכל הטינדר???? (ל"ת)
    עיתונאי 07/09/2022 14:48
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.