אלכסנדר כץ ויניב ויצמן
צילום: ביזפורטל
ראיוןTV

"מותגים מפרסמים פחות לקהילה במיינסטרים מחשש שיעצבנו ויספגו חרם"

הפרסומאי יניב ויצמן, מייסד ויו"ר ארגון הנוער הגאה "איגי", על יחסי שוק הפרסום והקהילה הגאה, עד כמה חברות מסחריות חוששות מחרמות, ואיזה סקטורים נמצאים בחוד החנית בפרסום לקהילה. צפו בראיוןTV
אלכסנדר כץ | (2)

"אנחנו נמצאים במדינת ישראל והמתח הזה, ההפרדה של דת ומדינה, עולם מסחרי ודת, הוא כל הזמן קיים", אומר יניב ויצמן, הבעלים של משרד הפרסום טינק, מייסד ויו"ר ארגון הנוער הגאה "איגי", בראיון ל"ביז מדיה" על אירועי חודש מצעד הגאווה והקשר בין שוק הפרסום לקהילה. "מצד אחר אתה רוצה להיות בצד הנכון, במקום הנאור, בגלל זה אתה רואה הרבה פעמים מותגים עושים דברים מעולים בקמפיינים בדיגיטל, אבל פחות במיינסטרים כי אולי שם הם יעצבנו מישהו ומפחדים מחרם. אבל בסוף יש פה עניין כלכלי. הכוח הצרכני הכלכלי של הקהילה הוא אדיר, ומותגים מבינים את זה, ובחוד החנית מותגים שגם פחות חוששים. אתה רואה את מותגי הטכנולוגיה, גוגל, מייקרוסופט, סטארט-אפים והייטק שלגמרי נכנס במלוא כוחו כתומך נלהב בקהילה".

 

"אנחנו רואים גם חברות מסורתיות, חברות מזון, בטח חברות אופנה שמבינות שהקהל הגאה רלוונטי. רואים את זה במותגי אופנה ומותגי איפור".

 

-אז איזה סקטורים יותר חוששים?

ככל שתלך למקום יותר מיינסטרים, עולמות שבעצם יש כוח גם לקהילות אחרות, למשל - אתן דוגמה את שוק המזון. הוא כל הזמן הולך בין הטיפות, בין הרצון... ראינו מהלכים מדהימים של שטראוס, מותג דוריטוס, מהלכים מאד יפים תומכים בקהילה, אבל אתה לא רואה את זה בעוצמות שאנחנו רגילים לראות לפעמים מחברות כל כך גדולות, ששם יש באמת חשש". צפו בראיוןTV

.

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הלוואי שתרסק הארגון הזה בושה למדינה (ל"ת)
    אנונימי 14/06/2022 13:57
    הגב לתגובה זו
  • אז פחות התחברת? (ל"ת)
    אייל 14/06/2022 14:55
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.