אמל עוראבי
צילום: צילום מסך כאן 11

דרישה לפיטוריו של מגיש בכאן בשל ציוץ נגד ישראל

"בצלמו" פנה לנציבות שירות המדינה לאחר שאמל עוראבי, שמגיש פינה ב"מהצד השני", רטוויט ציוץ של אמנסטי שקבע כי ישראל מפעילה אפרטהייד גם בשטחים וגם בתחומי ישראל נגד ערבים. חברת ההפקה: "מדובר במחזור של פרסומים"
אלכסנדר כץ |

דוח אמנסטי שפורסם לפני כשבוע הצליח לעורר זעם רב במסדרונות הממשל הישראלי ובציבור. הדוח מאשים את ישראל בביצוע בשלטון אפרטהייד נגד פלסטינים ופשעים נגד האנושות, בכל שטחה של ישראל ונגד אזרחים, ולא רק ביהודה, שומרון ורצועת עזה, האזורים הקבועים בה ישראל מואשמת בגזענות ואפליה. משרד החוץ נערך מבעוד מועד לפרסום הדוח של אמנסטי ויום לפני פרסומו, כבר הפעיל מערך דוברותי שיציג את הארגון כאנטישמי.

אחד מגישי הפינות בתוכנית "מהצד השני" עם גיא זהר בכאן 11, הוא עו"ד אמל עוראבי מעמותת סיכוי. עוראבי הוא עובד פרילנס בחברת ההפקה ג.ג זוהר שמפיקה את "מהצד השני" עבור התאגיד. עוראבי ריטווט את הציוץ של אמנסטי בו נכתב: Apartheid is… restricting access to clean water. Join the global call to End Israel’s Apartheid system ("אפרטהייד זה הגבלת גישה למים נקיים. הצטרפו לקריאה העולמית לסיים את שיטת האפרטהייד הישראלית").

כן, עו"ד עוראבי לא כתב במילותיו הוא על האפרטהייד בכל תחומי ישראל, אולם רטוויט לציוץ שמקשר לפרסום המלא של אמנסטי, שמוצג בצורה מניפולטורית ומוטעית, עשויה להצביע על הזדהות עם הפרסום. בפועל, פעילותו הפרטית ברשתות החברתיות, משליכה הדרך בה נתפס השידור הציבורי ועשויה לפגוע בתדמיתו.

עמותת "בצלמו" פנתה לנציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ, בדרישה לפטר את עוראבי, "עובד בתאגיד שקרא לפעול להחרמת מדינת ישראל", ככותרת המכתב. "כידוע, השבוע הוציא ארגון אמנסטי דוח שיקרי ומעוות. דוח נכתב שמדינת ישראל הינה מדינת אפרטהייד גם בשטחי ישראל והדוח קורא לפעול להחרמת ישראל. מר עוראבי בחר לשתף את הציוץ הזה. מדור בהזיה - עובד מדינה חותם ופועל להחרמת ישראל", כתב מנכ"ל ב"בצלמו" שי גליק.

במכתב מצוין כי סגנית מנהל אגף בכיר משמעת בנציבות שירות המדינה, עו"ד יפית איצקוביץ', קבעה בדיון בכנסת ש"חוק השידור קבע שחוק המשמעת יוחל על עובדי התאגיד אבל קבע בשינויים שקבע השר. השר עדיין לא קבע. באוקטובר 2020 קבע היועץ שהשר לא קבע את השינויים ולכן אפשר להכיל את החוק גם אם אין תקנות החל מאוקטובר 2020. קיבלנו את עמדת היועץ המשפטי לממשלה שאומרת שאפשר להכיל את חוק המשמעת גם ללא תקנות והתחלנו באופן רשמי לטפל בעובדי התאגיד".

דהיינו, לפי ארגון בצלמו, אפשר להחיל את הוראות נציבות שירות המדינה גם על עובדי התאגיד, כאילו היו הם "עובדי מדינה". ואולם, יש לציין כמובן שעו"ד עוראבי אינו עובד ציבור במובן הקלאסי, משום שהוא פרילנסר של חברת ההפקה.

לפני כחודש כינה עוראבי בציוץ את ח"כ איתמר בן גביר "מחבל" ("איך המחבל הזה מקבל זמן מסך כל פעם שהוא זורה חרא בפרצוף שלנו"). הוא גם טען שישראל היא "מדינה כובשת בת 73".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

אין זה המגיש הראשון בתוכנית של גיא זהר שמתבטא קשות נגד מדינת ישראל ברשתות החברתיות. הראשון היה רמי יונס שהביא לפני מספר חודשים תמיכה בארגון החרם BDS. גם במקרה זה בחרו בתאגיד ובחברת ההפקה להמשיך להעסיק את האיש, ונראה שגם ב"בצלמו" יודעים שרוב הסיכויים שגם בנוגע לעוראבי, כך יהיה הדבר. אבל בכל מקרה, ב"בצלמו" מנסים להפעיל לחץ ציבורי על התאגיד. 

בעבר מסרו מתאגיד כאן לגבי אמל עוראבי כי "הוא אקטיביסט פוליטי שתורם טורי דעה לתוכנית 'מהצד השני', כמו אורחים אחרים מכל גווני החברה הישראלית והקשת הפוליטית. על פי החלטת ועדת האתיקה יש להבחין בין התבטאויות ברשתות החברתיות של אורחים ובין התבטאויות של עובדים, אשר כפופים לקוד האתי גם בהתבטאויותיהם מחוץ לשידור בפועל. הפקת התוכנית התחייבה בפני התאגיד על שמירה על כל כללי האתיקה, ונבקש להדגיש כי הדברים שנכתבו לא נאמרו בשידור והם על דעתו הפרטית של עוראבי". הפעם בתאגיד העבירו לתגובת חברת ההפקה.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.