גם בישראל: וואטסאפ האפליקציה המועדפת וכולם קונים אונליין
בזק פרסמה היום (ג') את הדוח השישי למצב האינטרנט בישראל המסכם את שנת 2019. הדוח סוקר את הרגלי השימוש וההתנהגות של הישראלים, ומבוסס על מחקר שערכה החברה לצד סקר בשיתוף מכון המחקר TNS-KANTAR. הסקר כלל מדגם ארצי מייצג בקרב 1,400 מרואיינים בגילאי 13 ומעלה מכלל המגזרים, והעלה כי בסוף שנת 2019, מספר הגולשים באינטרנט בישראל עמד על כ-6.6 מיליון איש.
האפליקציה הכי פופולרית: וואטסאפ
הסקר העלה כי מבין האפליקציות, וואטסאפ היא הפופולרית ביותר עם 91% שימוש בקרב כלל הגולשים. אחריה ניצבת פייסבוק עם 81%, אך האפליקציה מזוהה יותר עם הקהל הבוגר המהווה 85% מכלל הגולשים באפליקציה לעומת 50% מקרב בני הנוער.
האפליקציה הפופולרית בקרב בני נוער: אינסטגרם
האפליקציה המובילה בקרב בני נוער היא עדיין לא טיקטוק, אלא אינסטגרם עם 81%. מה שכן, בשנה החולפת טיקטוק אכן הפגינה נוכחות מרשימה בעיקר בקרב הקהל הצעיר - 60% מהילדים כבר פעילים ברשת.
האפליקציה המפתיעה: טלגרם
אפליקציית הטלגרם הפגינה נתונים מעניינים: מרבית המשתמשים בה הם גברים, ובשנה החולפת רשמה גידול של יותר מפי שניים, עם 23%, לעומת 12% בלבד בשנת 2018.
מסחטת הלייקים: "Sharenting"
רוצים לגרוף לייקים? ילדים זה ברכה. תופעת ה-"Sharenting", הורים משתפים ברשת, בלטה מאוד השנה; 52% מההורים העידו כי הם מאמינים שיקבלו יותר לייקים אם יעלו תמונה של ילדיהם, ו-33% מתוכם בודקים לפחות פעם בשעה את כמות הלייקים שקיבלו. מצב זה עוד יחסית טוב – בגזרת בני הנוער, כשליש בודקים לייקים כל כמה דקות ו-59% מבני הנוער חשים אכזבה מכמות הלייקים שקיבלו.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסמארטפון הראשון: בגיל 10
לראשונה כלל הדוח השנה גם קבוצת גיל צעירה במיוחד: גילאי 8-12. מתוך הדוח עולה כי הגיל הממוצע לקבלת סמארטפון הוא 10.
פרס ההורות הטובה: 3 שעות מסכים ביום
על פי הדוח, 85% מההורים בשנת 2019 מגבילים את זמן הצפייה במסכים ל-3 שעות ביום בלבד לעומת 57% בשנת 2018.
גלישה בטוחה: 75% מההורים מחטטים בהודעות
75% מההורים דיווחו כי הם מחטטים בוואטסאפ של ילדיהם, ו-37% מקרב ההורים משתמשים בשירותי ניטור וסינון תכנים לצרכי מעקב אחר ילדיהם ברשת.
אחריות ברשת: 45% מהילדים מדווחים על תוכן פוגעני
לשמחת ההורים, הילדים הצעירים מגלים אחריות ברשת, ו-45% מהם העידו שדיווחו על תוכן פוגעני, לעומת 31% בלבד מקרב בני הנוער.
חלום הילדות הפופולרי: להיות כוכבי רשת
23% מהילדים חולמים להיות כוכבי רשת, לעומת 15% בלבד השואפים להפוך לשחקן/ית כדורגל, ו-8% שהיו רוצים להיות זמר/ת.
היצירתיות חוגגת: יותר ממחצית הילדים מייצרים תוכן
55% מהילדים מייצרים תוכן ייעודי ליוטיוב לפחות פעם בשבוע ו- 35% מהילדים העלו לפחות סרטון אחד.
דעה פוליטית: הנוער משנה עמדותיו
ככל שהדבר נוגע לפוליטיקה, בני הנוער מוכיחים גמישות מחשבתית רבה יותר מהמבוגרים. 48% מבני הנוער שינו את עמדתם הפוליטית בעקבות חשיפה למידע ברשתות החברתיות, לעומת 31% מהבוגרים.
הרגלי צריכה: מולטי-טסקינג במספר מסכים
75% מגילאי 13-17 ציינו שהם גולשים בנייד במקביל לצפייה בטלוויזיה, לעומת 45% מהבוגרים בני 55 ומעלה.
במה צופים: כמחצית מבני הנוער בנטפליקס
30% מהציבור צורך טלוויזיה בסטרימינג על גבי האינטרנט ו-47% מבני הנוער ציינו שהם צופים בנטפליקס.
מה שומעים: פודקאסטים
שליש מהישראלים דיווחו כי הם מאזינים לפודקאסטים, בעיקר בתחומים כמו היסטוריה, כלכלה והייטק, לרוב תוך כדי נסיעה.
רכישות באינטרנט: 82% קונים אונליין
82% מהציבור קונה אונליין, כאשר את הצמיחה הגבוהה ביותר ניתן לראות בקרב הנשאלים מגיל 55. תחום רכישת הביגוד ברשת כמעט והכפיל את עצמו בשנתיים האחרונות עם 45% מהנשאלים שציינו שהם קונים בגדים והנעלה ברשת, לעומת 24% בשנת 2017. קטגורית רכישת המזון ברשת עמדה על 33% בשנת 2019, לעומת 18% בשנת 2017.
איך משלמים: 34% משתמשים באפליקציות תשלומים
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
