גם בישראל: וואטסאפ האפליקציה המועדפת וכולם קונים אונליין
בזק פרסמה היום (ג') את הדוח השישי למצב האינטרנט בישראל המסכם את שנת 2019. הדוח סוקר את הרגלי השימוש וההתנהגות של הישראלים, ומבוסס על מחקר שערכה החברה לצד סקר בשיתוף מכון המחקר TNS-KANTAR. הסקר כלל מדגם ארצי מייצג בקרב 1,400 מרואיינים בגילאי 13 ומעלה מכלל המגזרים, והעלה כי בסוף שנת 2019, מספר הגולשים באינטרנט בישראל עמד על כ-6.6 מיליון איש.
האפליקציה הכי פופולרית: וואטסאפ
הסקר העלה כי מבין האפליקציות, וואטסאפ היא הפופולרית ביותר עם 91% שימוש בקרב כלל הגולשים. אחריה ניצבת פייסבוק עם 81%, אך האפליקציה מזוהה יותר עם הקהל הבוגר המהווה 85% מכלל הגולשים באפליקציה לעומת 50% מקרב בני הנוער.
האפליקציה הפופולרית בקרב בני נוער: אינסטגרם
האפליקציה המובילה בקרב בני נוער היא עדיין לא טיקטוק, אלא אינסטגרם עם 81%. מה שכן, בשנה החולפת טיקטוק אכן הפגינה נוכחות מרשימה בעיקר בקרב הקהל הצעיר - 60% מהילדים כבר פעילים ברשת.
האפליקציה המפתיעה: טלגרם
אפליקציית הטלגרם הפגינה נתונים מעניינים: מרבית המשתמשים בה הם גברים, ובשנה החולפת רשמה גידול של יותר מפי שניים, עם 23%, לעומת 12% בלבד בשנת 2018.
מסחטת הלייקים: "Sharenting"
רוצים לגרוף לייקים? ילדים זה ברכה. תופעת ה-"Sharenting", הורים משתפים ברשת, בלטה מאוד השנה; 52% מההורים העידו כי הם מאמינים שיקבלו יותר לייקים אם יעלו תמונה של ילדיהם, ו-33% מתוכם בודקים לפחות פעם בשעה את כמות הלייקים שקיבלו. מצב זה עוד יחסית טוב – בגזרת בני הנוער, כשליש בודקים לייקים כל כמה דקות ו-59% מבני הנוער חשים אכזבה מכמות הלייקים שקיבלו.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסמארטפון הראשון: בגיל 10
לראשונה כלל הדוח השנה גם קבוצת גיל צעירה במיוחד: גילאי 8-12. מתוך הדוח עולה כי הגיל הממוצע לקבלת סמארטפון הוא 10.
פרס ההורות הטובה: 3 שעות מסכים ביום
על פי הדוח, 85% מההורים בשנת 2019 מגבילים את זמן הצפייה במסכים ל-3 שעות ביום בלבד לעומת 57% בשנת 2018.
גלישה בטוחה: 75% מההורים מחטטים בהודעות
75% מההורים דיווחו כי הם מחטטים בוואטסאפ של ילדיהם, ו-37% מקרב ההורים משתמשים בשירותי ניטור וסינון תכנים לצרכי מעקב אחר ילדיהם ברשת.
אחריות ברשת: 45% מהילדים מדווחים על תוכן פוגעני
לשמחת ההורים, הילדים הצעירים מגלים אחריות ברשת, ו-45% מהם העידו שדיווחו על תוכן פוגעני, לעומת 31% בלבד מקרב בני הנוער.
חלום הילדות הפופולרי: להיות כוכבי רשת
23% מהילדים חולמים להיות כוכבי רשת, לעומת 15% בלבד השואפים להפוך לשחקן/ית כדורגל, ו-8% שהיו רוצים להיות זמר/ת.
היצירתיות חוגגת: יותר ממחצית הילדים מייצרים תוכן
55% מהילדים מייצרים תוכן ייעודי ליוטיוב לפחות פעם בשבוע ו- 35% מהילדים העלו לפחות סרטון אחד.
דעה פוליטית: הנוער משנה עמדותיו
ככל שהדבר נוגע לפוליטיקה, בני הנוער מוכיחים גמישות מחשבתית רבה יותר מהמבוגרים. 48% מבני הנוער שינו את עמדתם הפוליטית בעקבות חשיפה למידע ברשתות החברתיות, לעומת 31% מהבוגרים.
הרגלי צריכה: מולטי-טסקינג במספר מסכים
75% מגילאי 13-17 ציינו שהם גולשים בנייד במקביל לצפייה בטלוויזיה, לעומת 45% מהבוגרים בני 55 ומעלה.
במה צופים: כמחצית מבני הנוער בנטפליקס
30% מהציבור צורך טלוויזיה בסטרימינג על גבי האינטרנט ו-47% מבני הנוער ציינו שהם צופים בנטפליקס.
מה שומעים: פודקאסטים
שליש מהישראלים דיווחו כי הם מאזינים לפודקאסטים, בעיקר בתחומים כמו היסטוריה, כלכלה והייטק, לרוב תוך כדי נסיעה.
רכישות באינטרנט: 82% קונים אונליין
82% מהציבור קונה אונליין, כאשר את הצמיחה הגבוהה ביותר ניתן לראות בקרב הנשאלים מגיל 55. תחום רכישת הביגוד ברשת כמעט והכפיל את עצמו בשנתיים האחרונות עם 45% מהנשאלים שציינו שהם קונים בגדים והנעלה ברשת, לעומת 24% בשנת 2017. קטגורית רכישת המזון ברשת עמדה על 33% בשנת 2019, לעומת 18% בשנת 2017.
איך משלמים: 34% משתמשים באפליקציות תשלומים
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
