
גם בישראל: וואטסאפ האפליקציה המועדפת וכולם קונים אונליין
בזק פרסמה היום (ג') את הדוח השישי למצב האינטרנט בישראל המסכם את שנת 2019. הדוח סוקר את הרגלי השימוש וההתנהגות של הישראלים, ומבוסס על מחקר שערכה החברה לצד סקר בשיתוף מכון המחקר TNS-KANTAR. הסקר כלל מדגם ארצי מייצג בקרב 1,400 מרואיינים בגילאי 13 ומעלה מכלל המגזרים, והעלה כי בסוף שנת 2019, מספר הגולשים באינטרנט בישראל עמד על כ-6.6 מיליון איש. האפליקציה הכי פופולרית: וואטסאפ הסקר העלה כי מבין האפליקציות, וואטסאפ היא הפופולרית ביותר עם 91% שימוש בקרב כלל הגולשים. אחריה ניצבת פייסבוק עם 81%, אך האפליקציה מזוהה יותר עם הקהל הבוגר המהווה 85% מכלל הגולשים באפליקציה לעומת 50% מקרב בני הנוער. האפליקציה הפופולרית בקרב בני נוער: אינסטגרם האפליקציה המובילה בקרב בני נוער היא עדיין לא טיקטוק, אלא אינסטגרם עם 81%. מה שכן, בשנה החולפת טיקטוק אכן הפגינה נוכחות מרשימה בעיקר בקרב הקהל הצעיר - 60% מהילדים כבר פעילים ברשת. האפליקציה המפתיעה: טלגרם אפליקציית הטלגרם הפגינה נתונים מעניינים: מרבית המשתמשים בה הם גברים, ובשנה החולפת רשמה גידול של יותר מפי שניים, עם 23%, לעומת 12% בלבד בשנת 2018. מסחטת הלייקים: "Sharenting" רוצים לגרוף לייקים? ילדים זה ברכה. תופעת ה-"Sharenting", הורים משתפים ברשת, בלטה מאוד השנה; 52% מההורים העידו כי הם מאמינים שיקבלו יותר לייקים אם יעלו תמונה של ילדיהם, ו-33% מתוכם בודקים לפחות פעם בשעה את כמות הלייקים שקיבלו. מצב זה עוד יחסית טוב – בגזרת בני הנוער, כשליש בודקים לייקים כל כמה דקות ו-59% מבני הנוער חשים אכזבה מכמות הלייקים שקיבלו. הסמארטפון הראשון: בגיל 10 לראשונה כלל הדוח השנה גם קבוצת גיל צעירה במיוחד: גילאי 8-12. מתוך הדוח עולה כי הגיל הממוצע לקבלת סמארטפון הוא 10. פרס ההורות הטובה: 3 שעות מסכים ביום על פי הדוח, 85% מההורים בשנת 2019 מגבילים את זמן הצפייה במסכים ל-3 שעות ביום בלבד לעומת 57% בשנת 2018. גלישה בטוחה: 75% מההורים מחטטים בהודעות 75% מההורים דיווחו כי הם מחטטים בוואטסאפ של ילדיהם, ו-37% מקרב ההורים משתמשים בשירותי ניטור וסינון תכנים לצרכי מעקב אחר ילדיהם ברשת. אחריות ברשת: 45% מהילדים מדווחים על תוכן פוגעני לשמחת ההורים, הילדים הצעירים מגלים אחריות ברשת, ו-45% מהם העידו שדיווחו על תוכן פוגעני, לעומת 31% בלבד מקרב בני הנוער. חלום הילדות הפופולרי: להיות כוכבי רשת 23% מהילדים חולמים להיות כוכבי רשת, לעומת 15% בלבד השואפים להפוך לשחקן/ית כדורגל, ו-8% שהיו רוצים להיות זמר/ת. היצירתיות חוגגת: יותר ממחצית הילדים מייצרים תוכן 55% מהילדים מייצרים תוכן ייעודי ליוטיוב לפחות פעם בשבוע ו- 35% מהילדים העלו לפחות סרטון אחד. דעה פוליטית: הנוער משנה עמדותיו ככל שהדבר נוגע לפוליטיקה, בני הנוער מוכיחים גמישות מחשבתית רבה יותר מהמבוגרים. 48% מבני הנוער שינו את עמדתם הפוליטית בעקבות חשיפה למידע ברשתות החברתיות, לעומת 31% מהבוגרים. הרגלי צריכה: מולטי-טסקינג במספר מסכים 75% מגילאי 13-17 ציינו שהם גולשים בנייד במקביל לצפייה בטלוויזיה, לעומת 45% מהבוגרים בני 55 ומעלה. במה צופים: כמחצית מבני הנוער בנטפליקס 30% מהציבור צורך טלוויזיה בסטרימינג על גבי האינטרנט ו-47% מבני הנוער ציינו שהם צופים בנטפליקס. מה שומעים: פודקאסטים שליש מהישראלים דיווחו כי הם מאזינים לפודקאסטים, בעיקר בתחומים כמו היסטוריה, כלכלה והייטק, לרוב תוך כדי נסיעה. רכישות באינטרנט: 82% קונים אונליין 82% מהציבור קונה אונליין, כאשר את הצמיחה הגבוהה ביותר ניתן לראות בקרב הנשאלים מגיל 55. תחום רכישת הביגוד ברשת כמעט והכפיל את עצמו בשנתיים האחרונות עם 45% מהנשאלים שציינו שהם קונים בגדים והנעלה ברשת, לעומת 24% בשנת 2017. קטגורית רכישת המזון ברשת עמדה על 33% בשנת 2019, לעומת 18% בשנת 2017. איך משלמים: 34% משתמשים באפליקציות תשלומים 34% מהנשאלים ציינו שזנחו את המזומן לטובת תשלום באמצעות אפליקציות, למטרת העברות ואיסוף כספים (bit, pepper pay, paybox), בעיקר בתחומים של תחבורה ציבורית, ועד כיתה וכדומה. במקביל, גם צריכת השירותים באופן עצמאי מתחזקת. בין התחומים בהם הציבור מעדיף להסתדר ללא נציג שירות, ניתן למצוא קולנוע, תחבורה ציבורית, הזמנת אוכל ממסעדות ותשלום חשבונות תיירות.

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד.
הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11.
רצועות נוספות
רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים.
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד.
הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11.
רצועות נוספות
רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים.
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.