בזכות הבחירות והאולימפיאדה: ההשקעה בפרסום בארה"ב תצמח ב-7.2%

היקף הפרסום בשנה הקרובה יגדל לעומת 2019 ויעמוד על כ-390 מיליארד דולר. הפעם, גם הטלוויזיה, שלטי החוצות והפרינט ייהנו מהזינוק
רועי בהריר-פרל |

2019 הייתה שנת מפתח בענף הפרסום בארצות הברית: הירידות התלולות בהיקפי הקצאות הכספים לפרסום אוף-ליין - בטלוויזיה, בשלטי חוצות ובעיתונות המודפסת, לעומת הזינוק בתקציבי הפרסום של הדיגיטל, הדגישו את הכיוון שאליו צועדת התעשייה והביאו להרעה נוספת במצבו של הפרינט ברחבי העולם.

ואולם, מחקר חדש של קבוצת הייעוץ  Winterberry Group צופה כי בשנת 2020 ייקבל הענף בוסט רציני כפועל יוצא של שני אירועים חשובים - הבחירות לנשיאות ארצות הברית והאולימפיאדה בטוקיו - וכי התקציבים המופנים לפרסום (אוף-ליין ואון-ליין) יגדלו במהלכה ב-7.2% לעומת אשתקד ויעמדו, כמשוער, על סכום מסחרר של 389.5 מיליארד דולר.

הבשורה המרגיעה הזאת רלוונטית באופן ספציפי לאמצעי התקשורת המסורתיים, שכן המחקר הגיע למסקנה שבמהלך השנה הנוכחית ייהנה ענף הפרסום באוף-ליין מעליה של 2.3% בהיקפו הכללי, שיגיע ל-223.1 מיליארד דולר ויהווה 57% מכלל ההוצאות פעל פרסום בארצות הברית.

הזינוק יורגש במיוחד בפרסום בטלוויזיה דו-סטרית (Addressed tv), שם צפויים תקציבי הפרסום לצמוח בלא פחות מ-44 אחוז, אבל גם הטלוויזיה הליניארית תיהנה ממנו עם עלייה של 1.9%, ותישאר הקטגוריה הגדולה ביותר מבין תקציבי הפרסום באוף-ליין - עם 65.6 מיליארד דולר.

מי שפחות ירגישו את השינוי וימשיכו לגסוס לאיטם, הם אגפי התקשורת המודפסת לרבות המגזינים, שהיקף הפרסום בהם צפוי לצנוח ב-9.8%. העיתונים היומיים יעברו תהליך דומה, עם נפילה של 9.1% בהיקף בפרסום בהם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.