פרסום באיצטדיון ודגל ארהב
צילום: David Mark from Pixabay

בזכות הבחירות והאולימפיאדה: ההשקעה בפרסום בארה"ב תצמח ב-7.2%

היקף הפרסום בשנה הקרובה יגדל לעומת 2019 ויעמוד על כ-390 מיליארד דולר. הפעם, גם הטלוויזיה, שלטי החוצות והפרינט ייהנו מהזינוק
רועי בהריר-פרל |

2019 הייתה שנת מפתח בענף הפרסום בארצות הברית: הירידות התלולות בהיקפי הקצאות הכספים לפרסום אוף-ליין - בטלוויזיה, בשלטי חוצות ובעיתונות המודפסת, לעומת הזינוק בתקציבי הפרסום של הדיגיטל, הדגישו את הכיוון שאליו צועדת התעשייה והביאו להרעה נוספת במצבו של הפרינט ברחבי העולם.

ואולם, מחקר חדש של קבוצת הייעוץ  Winterberry Group צופה כי בשנת 2020 ייקבל הענף בוסט רציני כפועל יוצא של שני אירועים חשובים - הבחירות לנשיאות ארצות הברית והאולימפיאדה בטוקיו - וכי התקציבים המופנים לפרסום (אוף-ליין ואון-ליין) יגדלו במהלכה ב-7.2% לעומת אשתקד ויעמדו, כמשוער, על סכום מסחרר של 389.5 מיליארד דולר.

הבשורה המרגיעה הזאת רלוונטית באופן ספציפי לאמצעי התקשורת המסורתיים, שכן המחקר הגיע למסקנה שבמהלך השנה הנוכחית ייהנה ענף הפרסום באוף-ליין מעליה של 2.3% בהיקפו הכללי, שיגיע ל-223.1 מיליארד דולר ויהווה 57% מכלל ההוצאות פעל פרסום בארצות הברית.

הזינוק יורגש במיוחד בפרסום בטלוויזיה דו-סטרית (Addressed tv), שם צפויים תקציבי הפרסום לצמוח בלא פחות מ-44 אחוז, אבל גם הטלוויזיה הליניארית תיהנה ממנו עם עלייה של 1.9%, ותישאר הקטגוריה הגדולה ביותר מבין תקציבי הפרסום באוף-ליין - עם 65.6 מיליארד דולר.

מי שפחות ירגישו את השינוי וימשיכו לגסוס לאיטם, הם אגפי התקשורת המודפסת לרבות המגזינים, שהיקף הפרסום בהם צפוי לצנוח ב-9.8%. העיתונים היומיים יעברו תהליך דומה, עם נפילה של 9.1% בהיקף בפרסום בהם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.