ברגר מחביאה ביג מק
צילום: מסך מתוך הסרטון של ברגר קינג

ברגר קינג חשפה את הסוד: החבאנו ביג מק בפרסומות שלנו

הקרב השיווקי בין שתי ענקיות המזון המהיר שוב מתחמם כשברגר קינג פירסמה סרטון משעשע בו החברה מתוודה על כך שהחביאה ביג מק בכל המודעות שלה בבריטניה ב-2019. איפה ההמבורגר של המתחרה התחבא? צפו בסרטון
אייס |

שוב מטרילים את מקדונלד'ס: לקראת ערב חג המולד, פירסמה ברגר קינג סרטון "התוודות" בו היא מודה שמאחורי כל מודעה עם צילום של הוופר שלה היא החביאה ביג מק של מקדונלד'ס. איפה בדיוק מוצאים אותו במודעות? צפו בסרטון שהעלתה ברגר קינג לרשת.  

כמובן שהמסר העיקרי של הסרטון הוא שההמבורגר שמציעה הרשת המתחרה בעצם כל כך קטן לעומת הוופר - עד שלא ניתן לראות אותו מסתתר מאחוריו. "כולם יודעים שההמבורגר שלנו הרבה יותר נדיב מזה של הרשת האחרת", נכתב בפתיחת הסרטון. "אז חשבנו להוכיח את זה באמצעות החבאת 'ביג' מק מאחורי כל וופר שצילמנו".  

ברגר קינג צירפה לסרטון תיעוד של ההחבאה מסט הצילומים וכתבה: "זה נכון. צירפנו ביג מק לכל אחת מהמודעות שלנו בבריטניה ב-2019". איאן הארטפילד, ראש מחלקת הקריאייטיב של סוכנות BBH שהפיקה את המודעות של בורגר קינג, אמר "החבאת ההמבורגר של המתחרה שלנו בכל מודעה ב-2019 הייתה אחד מהרעיונות הכייפים ביותר שעשינו אי פעם. זה כמובן רק השוואת מוצרים קלאסית אבל עם חשיבה רוחבית ומעודכנת ובדרך מרדנית. אנחנו אוהבים את זה".  

הארטפילד יודע על מה הוא מדבר. לברגר קינג היסטוריה ארוכה של הטרלת המתחרות שלה בשורה של סרטונים שיווקים פרובוקטיביים. בשנה האחרונה השיקה החברה אפליקציה בדרום אמריקה וקראה לגולשים "לשרוף" מודעות של המתחרות באמצעות צילום שלהן באפליקציה בטכנולוגיית מציאות רבודה. האפליקציה כיוונה כל שורף מודעה לסניף הקרוב של ברגר קינג והעניקה לו וופר במתנה.  

סרטון נוסף שפירסמה הרשת בתחילת השנה כוון לרשת KFC, בעקבות השקתו של סנדוויץ' העוף בגריל הראשון של ברגר קינג. הסרטון דיבר בשפה של KFC ולעג לסלוגן שלה.  

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.