פרישה מפתיעה: אדם פולצ'ק מנכ״ל ליאו ברנט יסיים את תפקידו

לאחר 4 שנים בתפקיד, פולצ'ק פורש לטובת תפקיד בכיר במגזר העסקי. תחת ניהולו זכה המשרד שנתיים רצופות באריות בקאן ונבחר לאחר מ-5 המשרדים המובילים של LB בעולם
משה בנימין | (32)

באופן מפתיע, לאחר 4 שנים בתפקידו, אדם פולצ'ק מנכ״ל משרד הפרסום ליאו ברנט מקבוצת פובליסיס ישראל הודיע על כוונתו לסיים את תפקידו בסוף השנה הנוכחית. הסיבה המרכזית לפרידה היא מינויו לתפקיד בכיר במגזר העסקי.

כאמור, פולצ'ק כיהן בתפקידו בליאו ברנט ב-4 השנים האחרונות. הקדנציה שלו נחשבה למוצלחת הן ברמת גיוס התקציבים והן תדמיתית, ברמה המקצועית של איכות העבודות שזכו בלא מעט פרסים וכן בגיוס טאלנטים תחתיו כגון עמי אלוש, סמנכ"ל הקריאייטיב.  

בפובליסיס מציינים כי "תחת ניהולו של אדם הציג המשרד שיעורי צמיחה מרשימים והיה למשרד הצומח ביותר בישראל, כמו כן זכה המשרד שנתיים רצופות באריות בפסטיבל קאן לפרסום ותוך זמן קצר נבחר להיות אחד מ-5 המשרדים המובילים של ליאו ברנט בעולם, מתוך 85 סניפים". 

פולצ'ק שנחשב ל"איש של לקוחות" ולאחד ממנהלי הלקוחות המוכשרים שצמחו בענף, החל את קריירת הפרסום שלו לפני 17 שנה במשרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי שם גם היה מנכ"ל משותף לזמן קצר, בתקופה שהמשרד עבר תהפוכות רבות עם פרישת מייסדיו. לאחר מכן הצטרף לקבוצת פובליסיס בתחילה כמשנה למנכ"ל משרד הפרסום פובליסיס ולאחר מכן כמנכ"ל ליאו ברנט.

יו"ר ומנכ"ל קבוצת פובליסיס בישראל יוסי לובטון: "אדם בחר לעשות את המעבר מעולם הפרסום בו שימש בתפקידים בכירים במשך 17 שנים לעולם העסקי, אין לי ספק שכשרונו הרב ויכולת המנהיגות שלו יגרמו לו להצליח גם בתפקידו החדש. אדם הפך את ליאו ברנט למשרד מוביל בשוק הישראלי, שעבודתיו הקריאטיביות הפכו לשם דבר בעולם כולו. היסודות שיצק אדם בליאו ברנט איתנים ואין לי ספק שהמשרד ימשיך ויתפתח גם בעתיד".

"אחרי 17 שנה בחרתי להגיד תודה לענף הפרסום ולעבור הלאה לאתגרים ניהוליים חדשים", אמר פולצ'ק. "אני רוצה להודות מעומק ליבי לכל מי שליווה אותי בפרק הזה של חיי - מנהלים, שותפים, עובדים ולקוחות. ליאו ברנט הוא מקום שמגלם את כל הטוב שיש לענף הזה להציע ואני מאחל למשרד ולאנשים הנהדרים שמרכיבים אותו להמשיך להיות משרד הרעיונות הכי טוב בתעשייה עם האנרגיות הכי טובות בתעשייה". 

תגובות לכתבה(32):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 25.
    בהצלחה תותח אויר חם! (ל"ת)
    גדי 10/11/2019 20:34
    הגב לתגובה זו
  • 24.
    בן אדם מזויף ולא מוכשר (ל"ת)
    סמי 10/11/2019 16:17
    הגב לתגובה זו
  • 23.
    יאללה פולצ’ק תן בראש (ל"ת)
    איזה מטאור! 09/11/2019 07:01
    הגב לתגובה זו
  • ועד שזה יקרה - תן במקלדת (ל"ת)
    גלי 10/11/2019 16:16
    הגב לתגובה זו
  • 22.
    בלון נפוח, אישיות בלתי נסבלת (ל"ת)
    מכר 08/11/2019 10:12
    הגב לתגובה זו
  • 21.
    תותח על, עם לב הכי רחב, מגיע לו! (ל"ת)
    מלך!! 06/11/2019 11:38
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    משפחה 30/10/2019 15:27
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד גאים בך מאוד! שיהיה בהצלחה! תתעלם מכל הקנאים, חוץ מ- 19
  • 19.
    נוד נפוח מלא בעצמו (ל"ת)
    מבפנים 30/10/2019 11:04
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    אגו אגו אגו אגו 30/10/2019 06:05
    הגב לתגובה זו
    לא מיצינו את המשאב הזה במאה הקודמת?
  • 17.
    שימי 29/10/2019 18:35
    הגב לתגובה זו
    שבטוחים שהם אלוהים חי ואין להם מושג ירוק בשום דבר שקורה בעולם האמיתי. אפס חדשנות, אפס מקוריות, אפס רגישות - פשוט עוד פרסומאי שממש אבל ממש עף על עצמו. משעמם
  • 16.
    ד 29/10/2019 12:22
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה
  • מה חכם? ומה מהלך? כולם עושים את זה (ל"ת)
    דני 29/10/2019 18:36
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    בצער רב עולם הפרסום נפרד מעוד בלון (ל"ת)
    אגם 28/10/2019 14:32
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    רונן 28/10/2019 10:46
    הגב לתגובה זו
    לחבק אותם, לדבר איתם להקשיב להם, לנסות למצוא קצה חוט ולפרום את נפשם המסוכסכת. אחלה פולצ׳ק.
  • חזי 30/10/2019 06:02
    הגב לתגובה זו
    למה לרחם רק על המבקרים? רחם גם על המגיבים מטעם. הם די אותו הדבר בינינו. והכי חשוב חבק את פולצ׳ק נראה שהוא בעיקר זה שזקוק לחיבוק - בכל זאת פרסומאי
  • 13.
    נמרוד 28/10/2019 09:19
    הגב לתגובה זו
    שאתם פחות מכירים, אבל הוא איש פרסום מאויים, כוחני, עם אגו ענק ולב קטן קטן...התפוח לא נופל רחוק מהעץ.
  • לא רחוק מאיזה עץ? (ל"ת)
    אבירם 29/10/2019 12:11
    הגב לתגובה זו
  • העץ הדינוזאור שלמור אבנון עמיחור (ל"ת)
    פנימאי 29/10/2019 18:32
  • 12.
    יום יבוא 28/10/2019 09:16
    הגב לתגובה זו
    יום יבוא ובו נפסיק לסגוד לאדם הגבוה, החסון והלבן ונשמע את קולה של חווה.
  • 11.
    בטח יאמן קבוצה ב-NBA (ל"ת)
    יוסי צרפתי 27/10/2019 17:26
    הגב לתגובה זו
  • למה ללקק, מחפש לקוח? (ל"ת)
    חיים 28/10/2019 14:18
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    המון הצלחה אלוף! (ל"ת)
    דבורה 27/10/2019 15:23
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    בהצלחה תותח. שמחה בשבילך (ל"ת)
    ורד 27/10/2019 14:34
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    יניב גלבוע 27/10/2019 14:21
    הגב לתגובה זו
    באמת אחד האנשים אם לא אחד האנשים
  • 7.
    אייל 27/10/2019 11:53
    הגב לתגובה זו
    1. מצחיק שאומרים ״מעבר מעולם הפרסום לעולם העסקי״. עולם הפרסום הוא לא עולם עסקי?? אז מה הוא? 2. אם גם פולצ׳ק שכל חייו היה פריק אמיתי של עולם הפרסום עוזב אותו אז כנראה שהענף הזה באמת נמצא בבעיה.
  • יפנצ'וק 27/10/2019 15:27
    הגב לתגובה זו
    תחום הפרסום הוא עסק במובן הפשטני של המילה, אבל בפועל מדובר בסוכנות רעיונות שמוכרת אותם תמורת כסף (ועמלות מדיה), או כמו שאוהבים לקרוא לזה B2B
  • 6.
    אחד שיודע 27/10/2019 11:08
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה מלך
  • 5.
    מישהו 27/10/2019 10:43
    הגב לתגובה זו
    יש מצב שמיצה את עולם הפרסום הדועך
  • 4.
    חבר אמת 27/10/2019 10:34
    הגב לתגובה זו
    איש נדיר עם ראש טוב ולב ענק
  • 3.
    שיהיה בהצלחה, איש מוכשר ומקצועי (ל"ת)
    לקוח מרוצה- מאוד 27/10/2019 10:33
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    תותח על! בהצלחה במקום החדש (ל"ת)
    ארז מיטל 27/10/2019 10:26
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    איש מדהים, בהצלחה (ל"ת)
    שייני 27/10/2019 10:21
    הגב לתגובה זו
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.