אדוארדו אלשטיין
צילום: סיון פרג'
פרסום ראשון

אלשטיין מצרף את רונן צור ליח"צ של IDB: מוטי שרף יעזוב?

ההנחה בשוק יחסי הציבור היא שצור מצטרף למערך היח"צ של אדלשטיין על חשבונו של שרף, למרות שלא יצאה הודעה רשמית על סיום ההתקשרות של אדלשטיין ושרף
משה בנימין | (2)

4 שנים לאחר שגייס לשורותיו את שרף תקשורת של מוטי שרף ושרון צציק מרקוביץ', אדוארדו אלשטיין מעבה את מערך היח"צ של IDB ומצרף אליו את משרדו של רונן צור- כך נודע לאייס. 

השאלה הנשאלת בתעשיית יחסי הציבור והייעוץ התקשורתי היא מה יעלה בגורלו של שרף. ההנחה היא שצור מצטרף למערך היח"צ של אדלשטיין על חשבונו של שרף, למרות שלא יצאה הודעה רשמית על סיום ההתקשרות של אדלשטיין ושרף.

נכון לעכשיו שרף עדיין במערך היח"צ של החברה שתחת שליטתה נמצאות חברת התקשורת סלקום, קבוצת הנדל"ן נכסים ובניין, חברת הביומד אלרון ומחזיקה גם בשופרסל. גורמים בשוק היח"צ מעריכים כי השאלה היא לא "האם" אלא "מתי" שרף יעזוב מיוזמתו או בתרחיש אחר ישוחרר על ידי אלשטיין.

מערך היח"צ של אלשטיין ו-IDB כולל גם את רני רהב שבעבר שימש כדובר הקבוצה, עד להגעתו של שרף, אז הוסט מהתפקיד והמשיך לטפל בחברות הבנות בקבוצה. ההנחה היא שרהב שעבד לצידו של שרף ימשיך בקבוצה כאשר כניסתו של צור לקבוצה היא על המשבצת של שרף. כמו כן, אדוארדו אלשטיין נעזר בשירותיה של היועצת התקשורתית אושרת קמחזי המשמשת כיועצת אסטרטגית בכירה המקורבת לבעלי הקבוצה.   

ממוטי שרף לא נמסרה תגובה לידיעה. ממשרדו של רונן צור נמסר בתגובה: "משרד הייעוץ האסטרטגי צור תקשורת, בהובלת רונן צור, מצטרף למערך ההסברה ויפעל לצד מערך הצוות הקיים".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דודו 22/09/2019 15:29
    הגב לתגובה זו
    אין פה שום קוסמות, לא חשוב את מי ייקח אדוארדו הוא לא יכול לשנות הרבה מהגישה עליו בתקשורת. כנראה שהוא מחזיק בתפיסות של העבר או שמכרו לו משהו לא רלוונטי. הוא צריך יועץ מדויק ואמין ולקוות ליחס טוב מצד העיתונאים.
  • 1.
    מקורב 12/09/2019 19:35
    הגב לתגובה זו
    לכתוב אושרת קמחזי יועצת אסטרטגית בכירה זה כמו לכתוב נח ב-7 שגיאות
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.