פרסום ראשון

אלשטיין מצרף את רונן צור ליח"צ של IDB: מוטי שרף יעזוב?

ההנחה בשוק יחסי הציבור היא שצור מצטרף למערך היח"צ של אדלשטיין על חשבונו של שרף, למרות שלא יצאה הודעה רשמית על סיום ההתקשרות של אדלשטיין ושרף
משה בנימין | (2)

4 שנים לאחר שגייס לשורותיו את שרף תקשורת של מוטי שרף ושרון צציק מרקוביץ', אדוארדו אלשטיין מעבה את מערך היח"צ של IDB ומצרף אליו את משרדו של רונן צור- כך נודע לאייס. 

השאלה הנשאלת בתעשיית יחסי הציבור והייעוץ התקשורתי היא מה יעלה בגורלו של שרף. ההנחה היא שצור מצטרף למערך היח"צ של אדלשטיין על חשבונו של שרף, למרות שלא יצאה הודעה רשמית על סיום ההתקשרות של אדלשטיין ושרף.

נכון לעכשיו שרף עדיין במערך היח"צ של החברה שתחת שליטתה נמצאות חברת התקשורת סלקום, קבוצת הנדל"ן נכסים ובניין, חברת הביומד אלרון ומחזיקה גם בשופרסל. גורמים בשוק היח"צ מעריכים כי השאלה היא לא "האם" אלא "מתי" שרף יעזוב מיוזמתו או בתרחיש אחר ישוחרר על ידי אלשטיין.

מערך היח"צ של אלשטיין ו-IDB כולל גם את רני רהב שבעבר שימש כדובר הקבוצה, עד להגעתו של שרף, אז הוסט מהתפקיד והמשיך לטפל בחברות הבנות בקבוצה. ההנחה היא שרהב שעבד לצידו של שרף ימשיך בקבוצה כאשר כניסתו של צור לקבוצה היא על המשבצת של שרף. כמו כן, אדוארדו אלשטיין נעזר בשירותיה של היועצת התקשורתית אושרת קמחזי המשמשת כיועצת אסטרטגית בכירה המקורבת לבעלי הקבוצה.   

ממוטי שרף לא נמסרה תגובה לידיעה. ממשרדו של רונן צור נמסר בתגובה: "משרד הייעוץ האסטרטגי צור תקשורת, בהובלת רונן צור, מצטרף למערך ההסברה ויפעל לצד מערך הצוות הקיים".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דודו 22/09/2019 15:29
    הגב לתגובה זו
    אין פה שום קוסמות, לא חשוב את מי ייקח אדוארדו הוא לא יכול לשנות הרבה מהגישה עליו בתקשורת. כנראה שהוא מחזיק בתפיסות של העבר או שמכרו לו משהו לא רלוונטי. הוא צריך יועץ מדויק ואמין ולקוות ליחס טוב מצד העיתונאים.
  • 1.
    מקורב 12/09/2019 19:35
    הגב לתגובה זו
    לכתוב אושרת קמחזי יועצת אסטרטגית בכירה זה כמו לכתוב נח ב-7 שגיאות
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.