הכוורת של 'ימינה' - ואיך יגשרו על חילוקי הדעות בקמפיין

עם כ-10 מיליון ש' תקציב, הושק קמפיין 'ימינה' - האיחוד החדש של מפלגות הימין. מי יוביל את הקמפיין ברמת חשיפה ומקצועית, ומה יעשו הפוליטיקאים כשאינם מסכימים זה עם זה 
אלכסנדר כץ | (5)

אתמול קיימו ראשי איחוד מפלגות הימין מסיבת עיתונאים להשקת קמפיין הבחירות שלה, וגם חשפו את שם המפלגה החדשה ימינה, ואולם מתברר כי השם נרשם בוועדת הבחירות המרכזית כבר לפני שבוע, ובפרק הזמן הזה הצליחו במפלגת הימין לשמור על השם שלא דלף לעיתונאים.

 

'ימינה' מורכבת מהבית היהודי (בראשותו של שר החינוך הרב רפי פרץ), האיחוד הלאומי (בראשות שר התחבורה בצלאל סמוטריץ') והימין החדש (בראשותה של השרה לשעבר איילת שקד, יחד עם השר לשעבר נפתלי בנט). מרב הכובד של הקמפיין יהיה בשבועיים האחרונים לפני הבחירות, כפי שצפויות שאר המפלגות לנהוג, מ-2 טעמים: חופשת אוגוסט כשישראלים רבים נופשים, גם בחו"ל, וגם הקיצוץ הרב בתקציבי המפלגות לקמפיין הנוכחי. על פי הערכות, 'ימינה' שהמטה שלה יושב במתחם איירפורט סיטי, תשקיע בקמפיין כ-8-10 מיליון שקלים, שיגיעו ממימון מפלגות ותרומות.

 

הקמפיין יעסוק במהות של השם החדש 'ימינה' – ויזכיר למצביעים הפוטנציאלים כי יש רק מפלגה אחת שהיא ימינה לליכוד – וזאת האיחוד החדש של 3 המפלגות. שם רק מקווים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יחליט "לשתות אותם בקשית" בימים שלפני הבחירות.

מאירוע השקת הקמפיין אמש (צילום: גולשים)

 

הוחלט כי שקד – שנואת נפשו של נתניהו ורעייתו שרה, תוביל את הקמפיין גם ברמת החשיפה התקשורתית שלה, וגם בקביעת הכיוון של הקמפיין. אבל מכוון שמדובר על איחוד של 3 מפלגות עם DNA לאו דווקא דומה, נושאים שנויים במחלוקת יגיעו לדיון בפני 4 ראשי המפלגות – היו"ר שקד, הרב פרץ, סמוטריץ' ובנט, והרביעייה כבר פתחה קבוצת וואטסאפ לטובת כך שם ילבנו את הנושאים השנויים במחלוקת. אגב, לקבוצה קראו "הקוקפיט", עקיצה לשם הקבוצה של כחול לבן על ארבעת ראשיה.

 

בצד המקצועי, את הקמפיין ינהל מתן לרמן שעבד עם איחוד מפלגות הימין, ובעבר היה מנהל האסטרטגיה של גל אורן BSD וראש קבוצת פלנינג בשלמור אבנון עמיחי. רפי ברזילי, אותו הביאה שקד, יהיה היועץ האסטרטגי של הקמפיין, ואת הדוברות ינהלו מתן סידי, שמוליק ויליאן ואריק בן שמעון. סידי ימשיך לשמש כדוברם האישי של בנט ושקד, והיה זה שאחראי על הוצאת ההודעות לתקשורת. בצוות יהיה חבר גם נתנאל דיין שעובד עם הרב פרץ, ואיתן פולד שעובד עם סמוטריץ. אסי טלמון שותפו של בן שמעון למשרד 'טלמון & בן שמעון תקשורת' יהיה חבר בצוות האסטרטגי של 'ימינה' מטעמו של סמוטריץ'.

 

משרד ווייב דיגיטל יהיה אחראי על הזרוע הדיגיטלית בקמפיין והקידום ברשתות החברתיות, כולל רכש מדיה בדיגיטל. נראה כי רכש המדיה שלא בדיגיטל, יהיה באחריותו של משרד גל אורן BSD.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אמיר 14/08/2019 20:26
    הגב לתגובה זו
    אבל בדוגרי יש לו אתגר בלתי אפשרי
  • 4.
    יוסי 14/08/2019 16:35
    הגב לתגובה זו
    קדימה לצערי תלכו אחורה וזהות קדימה.
  • 3.
    עדינה 14/08/2019 14:45
    הגב לתגובה זו
    לקחת חלק בדבר הזה . בעוד כמה שנים תודיעו שאתם מתביישים שהכנסתם אנשים כמו סמוטריץ לתפקידים.
  • 2.
    אחד שיודע ומעריך 14/08/2019 12:40
    הגב לתגובה זו
    מתן לרמן התותח - בהצלחה !
  • 1.
    גל 13/08/2019 18:20
    הגב לתגובה זו
    צילום המסך המסך של שקד, פרץ וסמוטריץ׳ יוצר תחושה שמדובר בחבורה של מטורללים! רגע...
מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.  

חיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיותחיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9. 


בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים. 

בוקר, אמצע היום ולייט נייט

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד ו-25 אלף צופים בלבד.

כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.