פחות פרינט, יותר דיגיטל: טיים אאוט ת"א עובר להפצה חודשית
מגזין טיים אאוט תל אביב יעבור למתכונת הדפסה והפצה חודשית, במקום שבועית עד כה – כך הודיע היום (יום ב') המו"ל יובל סיגלר לעובדיו. המעבר לירחון יתחיל מגיליון ספטמבר הקרוב.
המהלך ילווה בפיטורים של מספר בודד של עובדים, מתוך כ-80 בחברה כולה. בשבועות האחרונים גיבשה ההנהלה מתווה בתיאום עם ארגון העיתונאים בהסתדרות ועם ועד העיתונאים בקבוצת סיגלר, לגבי המהלך במטרה שכמה שפחות עובדים יעזבו. לאייס נודע כי מדובר ב-3 עובדים שיעזבו.
סיגלר לא יכול להתעלם מהמשבר בשוק הפרינט בעולם ובישראל, שהוביל לשינויים בתפוצת העיתונים. בהודעה ששלח לעובדיו, כתב כי "המעבר מתדירות שבועית לחודשית יאפשר לנו לחסוך משמעותית בעלויות הנייר, הדפוס וההפצה ולהקצות יותר אנרגיה, מחשבה ומשאבים ליצירת תכנים המתאימים לפלטפורמות הדיגיטליות ולהפצתם בצורה מיטבית - כך שנוכל לשרת הרבה יותר קוראים/משתמשים ובצורה טובה ויעילה יותר".
הוא הוסיף עוד כי המהלך יאפשר גם על "שמירה על מהדורת הדפוס, שזוכה לחשיפה משמעותית ולקהל קוראים/מנויים אוהד ונאמן מזה שנים, תאפשר לנו עדיין לספק לקוראים ולמפרסמים שלנו פתרון הוליסטי של אינטרנט, סושיאל, הפקת אירועים חיים ומגזין נייר - בתדירות, בהיקף ובתפוצה המתאימים לצרכיהם; בדיוק כמו שאנחנו עושים גם באת ובהשולחן".
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במכתב ציין סיגלר כי המגזין התל אביבי היה אחד מתוך 3 מגזינים ששמרו על הפצה שבועית – יחד עם לונדון וליסבון, בעוד שבשאר הערים בהם מודפס טיים אאוט, כבר עברו להפצה חודשית, כולל ניו יורק, לאחר 23 שנה.
"למה בעצם זה קורה?", שואל סיגלר, ועונה: התשובה לשאלה הזאת אמורה להיות ברורה לכל מי שמבין משהו בתחום המדיה: כבר שנים שהקוראים/משתמשים עוברים בקצב מהיר לצריכת תוכן ברשתות החברתיות ובאינטרנט, ואיתם נודדים (ומשנים צורה) גם תקציבי הפרסום. בעולם שנשלט על-ידי ענקים גלובליים כמו גוגל / יוטיוב, פייסבוק / אינסטגרם ואמזון - על מנת להישאר רלוונטיים (ובחיים) אנחנו צריכים להתאים את עצמנו למציאות, ולפתח מקורות הכנסה וצמיחה חדשים ומגוונים. לטיים אאוט, בגלל עוצמת המותג הבינ"ל, סוג ואופי התכנים (והיכולת להפיץ אותם בפלטפורמות שונות) וקהל המשתמשים המאופיין – יש הזדמנויות גדולות בתוך העולם המשתנה במהירות".
בשנה האחרונה קבוצת סיגלר פיתחה בסכום של כ-4 מיליון שקלים, פלטפורמת תוכן אינטרנטית שמשלבת את כל מותגי הקבוצה - טיים אאוט, את והשולחן. ההשקה הושלמה לפני כחודש, ונכון להיום היא זוכה לכ-3 מיליון כניסות חודשיות לאתרי הקבוצה, עם כמעט 10 מיליון דפים נצפים בחודש – כך לפי דיווח של הקבוצה, מעל 500 אלף אוהדים בפייסבוק, יותר מ-300 אלף עוקבים באינסטגרם, וכמעט 120 אלף מנויים פעילים על הניוזלטרים היומיים.
- 3.טינופת שמאלנית קיצונית. לא לגעת! רעיל (ל"ת)עו"ד 10/07/2019 13:04הגב לתגובה זו
- 2.דן 09/07/2019 10:00הגב לתגובה זורוב התוכן זה פירסום סמוי גלוי ובעיקר עיתון שאפשר לנגב איתו תתחת. כתבות ברמת כיתה א.
- אז תנגב בתחת ואז תחטוף מחלת עור - בעזרת השם (ל"ת)מוטי 09/07/2019 13:38הגב לתגובה זו
- 1.צביקה 09/07/2019 09:36הגב לתגובה זולא הייתי ממהר להאמין לסיגלר על המספרים באתר שלו.
- אנחנו לא מאמינים, הייה רגוע. כמו ששוקן מבלף תפוצה (ל"ת)תקציבאי 10/07/2019 13:04הגב לתגובה זו
- שוקו 09/07/2019 19:18הגב לתגובה זוהוא לא צריך שתאמין לו
- ציגלר, ארצה! לך תעבוד, חלאס טוקבקים עצמיים (ל"ת)סטלין 10/07/2019 13:05
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
