פחות פרינט, יותר דיגיטל: טיים אאוט ת"א עובר להפצה חודשית

המו"ל יובל סיגלר הודיע על כך לעובדיו והוסיף כי כי השינוי יאפשר לשמור על גיליון מודפס ולחזק את הדיגיטל בו הושקעו כ-4 מיליון ש'. 3 עובדים יעזבו בעקבות השינוי את החברה
אלכסנדר כץ | (7)

מגזין טיים אאוט תל אביב יעבור למתכונת הדפסה והפצה חודשית, במקום שבועית עד כה – כך הודיע היום (יום ב') המו"ל יובל סיגלר לעובדיו. המעבר לירחון יתחיל מגיליון ספטמבר הקרוב.

 

המהלך ילווה בפיטורים של מספר בודד של עובדים, מתוך כ-80 בחברה כולה. בשבועות האחרונים גיבשה ההנהלה מתווה בתיאום עם ארגון העיתונאים בהסתדרות ועם ועד העיתונאים בקבוצת סיגלר, לגבי המהלך במטרה שכמה שפחות עובדים יעזבו. לאייס נודע כי מדובר ב-3 עובדים שיעזבו.

 

סיגלר לא יכול להתעלם מהמשבר בשוק הפרינט בעולם ובישראל, שהוביל לשינויים בתפוצת העיתונים. בהודעה ששלח לעובדיו, כתב כי "המעבר מתדירות שבועית לחודשית יאפשר לנו לחסוך משמעותית בעלויות הנייר, הדפוס וההפצה ולהקצות יותר אנרגיה, מחשבה ומשאבים ליצירת תכנים המתאימים לפלטפורמות הדיגיטליות ולהפצתם בצורה מיטבית - כך שנוכל לשרת הרבה יותר קוראים/משתמשים ובצורה טובה ויעילה יותר".

 

הוא הוסיף עוד כי המהלך יאפשר גם על "שמירה על מהדורת הדפוס, שזוכה לחשיפה משמעותית ולקהל קוראים/מנויים אוהד ונאמן מזה שנים, תאפשר לנו עדיין לספק לקוראים ולמפרסמים שלנו פתרון הוליסטי של אינטרנט, סושיאל, הפקת אירועים חיים ומגזין נייר - בתדירות, בהיקף ובתפוצה המתאימים לצרכיהם; בדיוק כמו שאנחנו עושים גם באת ובהשולחן".

 

במכתב ציין סיגלר כי המגזין התל אביבי היה אחד מתוך 3 מגזינים ששמרו על הפצה שבועית – יחד עם לונדון וליסבון, בעוד שבשאר הערים בהם מודפס טיים אאוט, כבר עברו להפצה חודשית, כולל ניו יורק, לאחר 23 שנה.

 

"למה בעצם זה קורה?", שואל סיגלר, ועונה: התשובה לשאלה הזאת אמורה להיות ברורה לכל מי שמבין משהו בתחום המדיה: כבר שנים שהקוראים/משתמשים עוברים בקצב מהיר לצריכת תוכן ברשתות החברתיות ובאינטרנט, ואיתם נודדים (ומשנים צורה) גם תקציבי הפרסום. בעולם שנשלט על-ידי ענקים גלובליים כמו גוגל / יוטיוב, פייסבוק / אינסטגרם ואמזון - על מנת להישאר רלוונטיים (ובחיים) אנחנו צריכים להתאים את עצמנו למציאות, ולפתח מקורות הכנסה וצמיחה חדשים ומגוונים. לטיים אאוט, בגלל עוצמת המותג הבינ"ל, סוג ואופי התכנים (והיכולת להפיץ אותם בפלטפורמות שונות) וקהל המשתמשים המאופיין – יש הזדמנויות גדולות בתוך העולם המשתנה במהירות".

 

בשנה האחרונה קבוצת סיגלר פיתחה בסכום של כ-4 מיליון שקלים, פלטפורמת תוכן אינטרנטית שמשלבת את כל מותגי הקבוצה - טיים אאוט, את והשולחן. ההשקה הושלמה לפני כחודש, ונכון להיום היא זוכה לכ-3 מיליון כניסות חודשיות לאתרי הקבוצה, עם כמעט 10 מיליון דפים נצפים בחודש – כך לפי דיווח של הקבוצה, מעל 500 אלף אוהדים בפייסבוק, יותר מ-300 אלף עוקבים באינסטגרם, וכמעט 120 אלף מנויים פעילים על הניוזלטרים היומיים. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    טינופת שמאלנית קיצונית. לא לגעת! רעיל (ל"ת)
    עו"ד 10/07/2019 13:04
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    דן 09/07/2019 10:00
    הגב לתגובה זו
    רוב התוכן זה פירסום סמוי גלוי ובעיקר עיתון שאפשר לנגב איתו תתחת. כתבות ברמת כיתה א.
  • אז תנגב בתחת ואז תחטוף מחלת עור - בעזרת השם (ל"ת)
    מוטי 09/07/2019 13:38
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    צביקה 09/07/2019 09:36
    הגב לתגובה זו
    לא הייתי ממהר להאמין לסיגלר על המספרים באתר שלו.
  • אנחנו לא מאמינים, הייה רגוע. כמו ששוקן מבלף תפוצה (ל"ת)
    תקציבאי 10/07/2019 13:04
    הגב לתגובה זו
  • שוקו 09/07/2019 19:18
    הגב לתגובה זו
    הוא לא צריך שתאמין לו
  • ציגלר, ארצה! לך תעבוד, חלאס טוקבקים עצמיים (ל"ת)
    סטלין 10/07/2019 13:05
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.