טיים אאוט תל אביב
צילום: שער עיתון

פחות פרינט, יותר דיגיטל: טיים אאוט ת"א עובר להפצה חודשית

המו"ל יובל סיגלר הודיע על כך לעובדיו והוסיף כי כי השינוי יאפשר לשמור על גיליון מודפס ולחזק את הדיגיטל בו הושקעו כ-4 מיליון ש'. 3 עובדים יעזבו בעקבות השינוי את החברה
אלכסנדר כץ | (7)

מגזין טיים אאוט תל אביב יעבור למתכונת הדפסה והפצה חודשית, במקום שבועית עד כה – כך הודיע היום (יום ב') המו"ל יובל סיגלר לעובדיו. המעבר לירחון יתחיל מגיליון ספטמבר הקרוב.

 

המהלך ילווה בפיטורים של מספר בודד של עובדים, מתוך כ-80 בחברה כולה. בשבועות האחרונים גיבשה ההנהלה מתווה בתיאום עם ארגון העיתונאים בהסתדרות ועם ועד העיתונאים בקבוצת סיגלר, לגבי המהלך במטרה שכמה שפחות עובדים יעזבו. לאייס נודע כי מדובר ב-3 עובדים שיעזבו.

 

סיגלר לא יכול להתעלם מהמשבר בשוק הפרינט בעולם ובישראל, שהוביל לשינויים בתפוצת העיתונים. בהודעה ששלח לעובדיו, כתב כי "המעבר מתדירות שבועית לחודשית יאפשר לנו לחסוך משמעותית בעלויות הנייר, הדפוס וההפצה ולהקצות יותר אנרגיה, מחשבה ומשאבים ליצירת תכנים המתאימים לפלטפורמות הדיגיטליות ולהפצתם בצורה מיטבית - כך שנוכל לשרת הרבה יותר קוראים/משתמשים ובצורה טובה ויעילה יותר".

 

הוא הוסיף עוד כי המהלך יאפשר גם על "שמירה על מהדורת הדפוס, שזוכה לחשיפה משמעותית ולקהל קוראים/מנויים אוהד ונאמן מזה שנים, תאפשר לנו עדיין לספק לקוראים ולמפרסמים שלנו פתרון הוליסטי של אינטרנט, סושיאל, הפקת אירועים חיים ומגזין נייר - בתדירות, בהיקף ובתפוצה המתאימים לצרכיהם; בדיוק כמו שאנחנו עושים גם באת ובהשולחן".

 

במכתב ציין סיגלר כי המגזין התל אביבי היה אחד מתוך 3 מגזינים ששמרו על הפצה שבועית – יחד עם לונדון וליסבון, בעוד שבשאר הערים בהם מודפס טיים אאוט, כבר עברו להפצה חודשית, כולל ניו יורק, לאחר 23 שנה.

 

"למה בעצם זה קורה?", שואל סיגלר, ועונה: התשובה לשאלה הזאת אמורה להיות ברורה לכל מי שמבין משהו בתחום המדיה: כבר שנים שהקוראים/משתמשים עוברים בקצב מהיר לצריכת תוכן ברשתות החברתיות ובאינטרנט, ואיתם נודדים (ומשנים צורה) גם תקציבי הפרסום. בעולם שנשלט על-ידי ענקים גלובליים כמו גוגל / יוטיוב, פייסבוק / אינסטגרם ואמזון - על מנת להישאר רלוונטיים (ובחיים) אנחנו צריכים להתאים את עצמנו למציאות, ולפתח מקורות הכנסה וצמיחה חדשים ומגוונים. לטיים אאוט, בגלל עוצמת המותג הבינ"ל, סוג ואופי התכנים (והיכולת להפיץ אותם בפלטפורמות שונות) וקהל המשתמשים המאופיין – יש הזדמנויות גדולות בתוך העולם המשתנה במהירות".

 

בשנה האחרונה קבוצת סיגלר פיתחה בסכום של כ-4 מיליון שקלים, פלטפורמת תוכן אינטרנטית שמשלבת את כל מותגי הקבוצה - טיים אאוט, את והשולחן. ההשקה הושלמה לפני כחודש, ונכון להיום היא זוכה לכ-3 מיליון כניסות חודשיות לאתרי הקבוצה, עם כמעט 10 מיליון דפים נצפים בחודש – כך לפי דיווח של הקבוצה, מעל 500 אלף אוהדים בפייסבוק, יותר מ-300 אלף עוקבים באינסטגרם, וכמעט 120 אלף מנויים פעילים על הניוזלטרים היומיים. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    טינופת שמאלנית קיצונית. לא לגעת! רעיל (ל"ת)
    עו"ד 10/07/2019 13:04
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    דן 09/07/2019 10:00
    הגב לתגובה זו
    רוב התוכן זה פירסום סמוי גלוי ובעיקר עיתון שאפשר לנגב איתו תתחת. כתבות ברמת כיתה א.
  • אז תנגב בתחת ואז תחטוף מחלת עור - בעזרת השם (ל"ת)
    מוטי 09/07/2019 13:38
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    צביקה 09/07/2019 09:36
    הגב לתגובה זו
    לא הייתי ממהר להאמין לסיגלר על המספרים באתר שלו.
  • אנחנו לא מאמינים, הייה רגוע. כמו ששוקן מבלף תפוצה (ל"ת)
    תקציבאי 10/07/2019 13:04
    הגב לתגובה זו
  • שוקו 09/07/2019 19:18
    הגב לתגובה זו
    הוא לא צריך שתאמין לו
  • ציגלר, ארצה! לך תעבוד, חלאס טוקבקים עצמיים (ל"ת)
    סטלין 10/07/2019 13:05
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.