הארץ TheMarker
צילום: סריקה

הארץ צפוי לחשוף היום: יש לנו כ-110 אלף מנויי פרינט ודיגיטל

לרגל חגיגות ה-100 לעיתון הארץ, המו"ל עמוס שוקן "פותח ספרים" - בכל הנוגע למספר המנויים כמובן. בנוסף, להארץ יש גם כ-24 אלף מנויים לעיתון ולאתר בשפה האנגלית
אלכסנדר כץ | (3)

מספר המנויים של הארץ עומד על כ-110 אלף – כך עולה מנתונים שקבוצת הארץ-TheMarker צפויה לפרסם היום (יום ג'). מספר זה כולל את מנויי העיתון המודפס ואת ומנויי הדיגיטל בשפה העברית. על נתונים אלה יש להוסיף גם המנויים לשירותים בשפה האנגלית - העיתון והאתר, עם עוד כ-24 אלף מנויים. הבוקר צפוי הארץ לפרסם הנתונים, לרגל חגיגות ה-100 לעיתון.

 

הנתונים הללו מתייחסים ללקוחות שונים, כלומר לקוח לפרינט הארץ שהוא לקוח גם לשירות הדיגיטל, נחשב לקוח אחד ולא שניים.

בהארץ רואים בפרינט ובדיגיטל כמקשה אחת, וזו גם הסיבה שמו"ל העיתון עמוס שוקן, מסרב בשיחה עם אייס לפלח את הנתונים: "אנחנו מפרסמים את נתוני המנויים יחד, וזה יותר ממה שעיתונים אחרים עושים".

ואכן, העיתונים והאתרים האחרים לא חושפים נתוני מנויים, למעט ישראל היום, שמפרסם את מספר העיתונים המודפס, אולם מדובר כמובן בעיתון שמחולק חינם. 

והחלוקה: 2/3 לטובת הפרינט

הערכות גורסות כי החלוקה עומדת על שני-שליש לטובת הפרינט ושליש לטובת הדיגיטל: כלומר כ-70 אלף מנויים לעיתוני הארץ ו-40 אלף למוצרי הדיגיטל. אתר הארץ עבר לחומת תשלום במארס 2013, ובאפריל 2018 עבר גם אתר TheMarker. הערכות בחודשים הראשונים לפעילות חומת התשלום במרקר גרסה כי היא הניבה כמה אלפי מנויים חדשים.  

 

בסוף 2018 פורסם באייס סקר שערך תוכניסט לגבי עמדות הציבור בכל הנוגע לתוכן פרימיום בדיגיטל. מהסקר שהתקיים בקרב 2,214 נשאלים במדגם ארצי (אך לא מייצג של כלל האוכלוסייה הישראלית לפי פילוחים של מגדר, גיל, לאום ועוד) עולה כי 91% מהנשאלים משלמים כיום על מנוי אחד לפחות לתוכן דיגיטלי, מתוכם 59% עם 1-2 מנויים, 27% עם 3-4, ו-3.5% עם 5 מנויים ואף יותר, אבל נתונים אלה לא אמורים ליצור איזושהי רוממות רוח בקרב אתרי החדשות למיניהם.

 

 

מדוע? כי רק 15% מהנשאלים אמרו כי לגיטימי מבחינתם לשלם עבור תוכן חדשותי, מול כמעט 70% עבור ספרים, 78% עבור מוזיקה, ו-85% עבור וידאו וסדרות.

 

בסקר היו גם חדשות עבור TheMarker: עלה ממנו כי 27% מהנשאלים אמרו שהיו רוצים מנוי ליומון הכלכלי של קבוצת הארץ, אבל המחיר – כ-50 שקלים - יקר להם. 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    זו לא שקיפות, זאת בדיחה (ל"ת)
    נו באמת... 19/06/2019 11:21
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חלק גדול מהמנויים זה עובדי מדינה שמקבלים במימון מלא (ל"ת)
    בוא נדבר תכלס 18/06/2019 17:14
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כמה מנויים רק לסופ"ש? (ל"ת)
    זו השאלה, אם שקיפות 18/06/2019 15:59
    הגב לתגובה זו
אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים. 

אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.