הארץ צפוי לחשוף היום: יש לנו כ-110 אלף מנויי פרינט ודיגיטל
מספר המנויים של הארץ עומד על כ-110 אלף – כך עולה מנתונים שקבוצת הארץ-TheMarker צפויה לפרסם היום (יום ג'). מספר זה כולל את מנויי העיתון המודפס ואת ומנויי הדיגיטל בשפה העברית. על נתונים אלה יש להוסיף גם המנויים לשירותים בשפה האנגלית - העיתון והאתר, עם עוד כ-24 אלף מנויים. הבוקר צפוי הארץ לפרסם הנתונים, לרגל חגיגות ה-100 לעיתון.
הנתונים הללו מתייחסים ללקוחות שונים, כלומר לקוח לפרינט הארץ שהוא לקוח גם לשירות הדיגיטל, נחשב לקוח אחד ולא שניים.
בהארץ רואים בפרינט ובדיגיטל כמקשה אחת, וזו גם הסיבה שמו"ל העיתון עמוס שוקן, מסרב בשיחה עם אייס לפלח את הנתונים: "אנחנו מפרסמים את נתוני המנויים יחד, וזה יותר ממה שעיתונים אחרים עושים".
ואכן, העיתונים והאתרים האחרים לא חושפים נתוני מנויים, למעט ישראל היום, שמפרסם את מספר העיתונים המודפס, אולם מדובר כמובן בעיתון שמחולק חינם.
והחלוקה: 2/3 לטובת הפרינט
הערכות גורסות כי החלוקה עומדת על שני-שליש לטובת הפרינט ושליש לטובת הדיגיטל: כלומר כ-70 אלף מנויים לעיתוני הארץ ו-40 אלף למוצרי הדיגיטל. אתר הארץ עבר לחומת תשלום במארס 2013, ובאפריל 2018 עבר גם אתר TheMarker. הערכות בחודשים הראשונים לפעילות חומת התשלום במרקר גרסה כי היא הניבה כמה אלפי מנויים חדשים.
בסוף 2018 פורסם באייס סקר שערך תוכניסט לגבי עמדות הציבור בכל הנוגע לתוכן פרימיום בדיגיטל. מהסקר שהתקיים בקרב 2,214 נשאלים במדגם ארצי (אך לא מייצג של כלל האוכלוסייה הישראלית לפי פילוחים של מגדר, גיל, לאום ועוד) עולה כי 91% מהנשאלים משלמים כיום על מנוי אחד לפחות לתוכן דיגיטלי, מתוכם 59% עם 1-2 מנויים, 27% עם 3-4, ו-3.5% עם 5 מנויים ואף יותר, אבל נתונים אלה לא אמורים ליצור איזושהי רוממות רוח בקרב אתרי החדשות למיניהם.
מדוע? כי רק 15% מהנשאלים אמרו כי לגיטימי מבחינתם לשלם עבור תוכן חדשותי, מול כמעט 70% עבור ספרים, 78% עבור מוזיקה, ו-85% עבור וידאו וסדרות.
בסקר היו גם חדשות עבור TheMarker: עלה ממנו כי 27% מהנשאלים אמרו שהיו רוצים מנוי ליומון הכלכלי של קבוצת הארץ, אבל המחיר – כ-50 שקלים - יקר להם.
- 3.זו לא שקיפות, זאת בדיחה (ל"ת)נו באמת... 19/06/2019 11:21הגב לתגובה זו
- 2.חלק גדול מהמנויים זה עובדי מדינה שמקבלים במימון מלא (ל"ת)בוא נדבר תכלס 18/06/2019 17:14הגב לתגובה זו
- 1.כמה מנויים רק לסופ"ש? (ל"ת)זו השאלה, אם שקיפות 18/06/2019 15:59הגב לתגובה זו

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.