עיריית תל אביב
צילום: דוד שי

פרסי סוקולוב לרוני לינדר מ-TheMarker ויוסי ורטר מהארץ

עיריית ת"א פרסמה את 2 זוכי פרס סוקולוב לעיתונות כתובה, שמוענק משנת 1956. בקרוב יפורסמו גם שמות הזוכים בפרס לעיתונות האלקטרונית
אלכסנדר כץ | (5)

אמש (יום ד') הוכרזו הזוכים בפרס סוקולוב לעיתונות הכתובה לשנת 2019. הזוכים הם רוני לינדר גנץ - כתבת הבריאות של TheMarker, ויוסי ורטר - הפרשן הפוליטי של הארץ. חברי ועדת השופטים הן היו"ר רותי יובל, זוכי הפרס בעבר גל גבאי ורביב דרוקר, גלעד טוקטלי וד"ר ציפי ישראלי.

 

עיריית תל-אביב-יפו מעניקה מדי שנה או שנתיים את הפרס על שמו של נחום סוקולוב, כדי לעודד עיתונאים שהצטיינו בעבודתם והטביעו את חותמם על העיתונות הכתובה. חלוקתו החלה ב-1956 לעיתונאים מהעיתונות הכתובה, ומ-1981 גם האלקטרונית. ב-2002 החלה הענקת פרס גם למציירי קריקטורות.

 

ועדת הפרס בחרה בלינדר גנץ ונימקה זאת ב"סיקור מקצועי, חדשותי, תחקירי ופרשני של תחום הבריאות בתוך הקשריו הכלכליים והפוליטיים. לינדר החלה לעבוד במרקר ב-2005 ומ-2008 עוסקת בתחום כלכלת הבריאות.

 

ליוסי ורטר, שהחל לעבוד בהארץ ב-1996 והטור שלו מתפרסם מ-2004, יינתן הפרס "על סיקור מקצועי רב שנים של התחום הפוליטי והפרלמנטרי ועל פרסום סיפורים בלעדיים וחשיפות מאחורי הקלעים של הסצינה הפוליטית שבה הנסתר עולה בחשיבותו על הגלוי".

 

הפרס בסך 18 אלף שקלים, יוענק לזוכים בטקס חגיגי שייערך ב-29 באוקטובר במעמד ראש העירייה רון חולדאי, השופטים והזוכים. בקרוב יפורסמו שמות הזוכים בפרס לתקשורת אלקטרונית. 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    יוסי 26/05/2019 22:30
    הגב לתגובה זו
    האם ללמוד תקשורת? האם כדאי להכנס לתקשורת? עיזבו את התקשורת צעירים, אין כסף, אין תגמול. מלבד כוכבים מעטים, רבים הולכים ונטמעים בעבודות קשות הדורשות זמינות גבוהה, מוותרים על חיי משפחה ושלוות נפש במטרה להתקדם, ללא הועיל. את\ה מתחיל\ה כתחקירן במקרה הטוב (תמיד צריכים כי זו עבודה מפרכת ורבים עוזבים אותה מתישהו, כשמתפכחים), אחר כך נתקעים שם. מחפשים בנרות עבודה בגופי תקשורת מקומיים. כשהחלום "לעשות תקשורת" מתפוגג שבים לכלום בחוסר כוח. צעירים יקרים, השקיעו מראש בלימודים ועבודה שיש לה שוק ותקציב! אל תלמדו תקשורת, כמוני. גם הטובים ביותר - בקושי שורדים. תהיו חכמים אם אתם חפצים בחיים. האשליה במקרה הזה שאם תהיה טוב תצליח בגדול מפילה רבים למסלות התקשורת. גם אם זה בוער בכם, תכתבו פוסטים, תעשו דברים עצמאיים. רק אל תקחו את זה כפרנסה.
  • 4.
    בחירה אומללה 26/05/2019 18:43
    הגב לתגובה זו
    פרס סוקולוב הפך לבדיחה עם השנים
  • 3.
    חיים 24/05/2019 09:21
    הגב לתגובה זו
    ולהבין כמה אין לו מושג בכלום ושום דבר. פשוט מדהים לראות שבוע אחרי שבוע של הגיגים והזיות שאף אחד מהן לא התממשה אפילו בקצת
  • 2.
    שמלאנים מעניקים לסמולנים, שמעניקים לשמאלנים, שמעניקים ל (ל"ת)
    ח ח 23/05/2019 21:37
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עצוב מאוד 23/05/2019 12:51
    הגב לתגובה זו
    אבל עיריית תל אביב חיה סרט. בוחרת את אנשי הברנז'ה לקבל פרסים. מבייך
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.