אחרי קרולינה למקה - תקציב אופטיקנה עובר לראובני פרידן
שבוע לאחר ההודעה על סיום ההתקשרות בין ראובני פרידן לקרולינה למקה מקבוצת קסטרו, משרד הפרסום כבר ממלא את החלל עם מותג המשקפיים המתחרה אופטיקנה - כך נודע לאייס.
התקציב שעומד על כ-8 מיליון שקלים טופל ב-4 השנים האחרונות על ידי גיתם BBDO, מאז עבר אליו ממקאן תל אביב. המעבר המהיר של אופטיקנה לקרולינה למקה מעלה את הסברה המתבקשת שבראובני פרידן עבדו מאחורי הקלעים על משיכת אופטיקנה אליהם, ולאחר שסיכמו את פרטי החוזה הודיעו לקרולינה למקה על סיום ההתקשרות, ביודעין שמותג אחר, על אותה המשבצת, כבר מחכה בפתח.
על פי יפעת בקרת פרסום, בשנת 2018 עמד התקציב על 31 מיליון שקל במחירי מחירון, ש-30% מהם הופנו לטלוויזיה. על פי המחצית הראשונה של 2019, תקציב הפרסום ירד באופן ניכר לכ-6 מיליון שקלים בנקודת זמן זו, מתחילת השנה.
כזכור, לפני כשנה השלימה קסטרו את רכישת מלוא המניות של קבוצת הודיס שכוללת את קרולינה למקה, אורבניקה, הודיס ואקססורייז לפי שווי של 350 מיליון שקל. קסטרו רכשה 26.4% מקבוצת הודיס תמורת 75 מיליון שקל במזומן, והקצאה של 266.5 אלף מניות של קסטרו. הפרידה מקסטרו בדצמבר 2018, לאחר 30 שנה בהן טיפל המשרד בתקציב התקבלה באכזבה גלויה של מנהלי ובעלי המשרד. עם הפרידה מקרולינה למקה נותק לחלוטין הקשר בין המשרד למותגי הקבוצה.
- חמושה במשקפיים: הקמפיין החדש של קרן פלס לאופטיקנה
- "עומר אדם ספג טוקבקים מרושעים. המסר של הקמפיין: נגד בריונות ברשת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שיתוף הפעולה בין ראובני פרידן לקרולינה למקה הסתכם בבניית מותג משקפיים מצליח מאוד בישראל. העובדה שבר רפאלי שגם משמשת כאחת מהשותפות בקבוצה שימשה כפרזנטורית עזרה בוודאי להצלחה התקשורתית שהובילה להצלחה המסחרית שהסתכמה ב-2018 עם רווח נקי של 16 מיליון שקלים. מנגד, באופטיקנה מחכה לראובני פרידן, כוכב ישראלי לא פחות אהוד ומצליח, בדמותו של עומר אדם, שיצא בשיתוף פעולה מסחרי עם הרשת, במסגרתו ישיק בסניפיה את מותג המשקפיים שלו - VERSO.
מאופטיקנה וראובני פרידן לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.
- 2.אחלה (ל"ת)אנונימי 14/05/2019 14:51הגב לתגובה זו
- 1.עובד גאה 14/05/2019 14:45הגב לתגובה זוקבוצת גולף... נייצ'ר ואלי... אופטיקנה... תותחים!
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.
