אחרי קרולינה למקה - תקציב אופטיקנה עובר לראובני פרידן
שבוע לאחר ההודעה על סיום ההתקשרות בין ראובני פרידן לקרולינה למקה מקבוצת קסטרו, משרד הפרסום כבר ממלא את החלל עם מותג המשקפיים המתחרה אופטיקנה - כך נודע לאייס.
התקציב שעומד על כ-8 מיליון שקלים טופל ב-4 השנים האחרונות על ידי גיתם BBDO, מאז עבר אליו ממקאן תל אביב. המעבר המהיר של אופטיקנה לקרולינה למקה מעלה את הסברה המתבקשת שבראובני פרידן עבדו מאחורי הקלעים על משיכת אופטיקנה אליהם, ולאחר שסיכמו את פרטי החוזה הודיעו לקרולינה למקה על סיום ההתקשרות, ביודעין שמותג אחר, על אותה המשבצת, כבר מחכה בפתח.
על פי יפעת בקרת פרסום, בשנת 2018 עמד התקציב על 31 מיליון שקל במחירי מחירון, ש-30% מהם הופנו לטלוויזיה. על פי המחצית הראשונה של 2019, תקציב הפרסום ירד באופן ניכר לכ-6 מיליון שקלים בנקודת זמן זו, מתחילת השנה.
כזכור, לפני כשנה השלימה קסטרו את רכישת מלוא המניות של קבוצת הודיס שכוללת את קרולינה למקה, אורבניקה, הודיס ואקססורייז לפי שווי של 350 מיליון שקל. קסטרו רכשה 26.4% מקבוצת הודיס תמורת 75 מיליון שקל במזומן, והקצאה של 266.5 אלף מניות של קסטרו. הפרידה מקסטרו בדצמבר 2018, לאחר 30 שנה בהן טיפל המשרד בתקציב התקבלה באכזבה גלויה של מנהלי ובעלי המשרד. עם הפרידה מקרולינה למקה נותק לחלוטין הקשר בין המשרד למותגי הקבוצה.
- חמושה במשקפיים: הקמפיין החדש של קרן פלס לאופטיקנה
- "עומר אדם ספג טוקבקים מרושעים. המסר של הקמפיין: נגד בריונות ברשת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שיתוף הפעולה בין ראובני פרידן לקרולינה למקה הסתכם בבניית מותג משקפיים מצליח מאוד בישראל. העובדה שבר רפאלי שגם משמשת כאחת מהשותפות בקבוצה שימשה כפרזנטורית עזרה בוודאי להצלחה התקשורתית שהובילה להצלחה המסחרית שהסתכמה ב-2018 עם רווח נקי של 16 מיליון שקלים. מנגד, באופטיקנה מחכה לראובני פרידן, כוכב ישראלי לא פחות אהוד ומצליח, בדמותו של עומר אדם, שיצא בשיתוף פעולה מסחרי עם הרשת, במסגרתו ישיק בסניפיה את מותג המשקפיים שלו - VERSO.
מאופטיקנה וראובני פרידן לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.
- 2.אחלה (ל"ת)אנונימי 14/05/2019 14:51הגב לתגובה זו
- 1.עובד גאה 14/05/2019 14:45הגב לתגובה זוקבוצת גולף... נייצ'ר ואלי... אופטיקנה... תותחים!
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
