אירוויזיון
צילום: צילום מסך כאן

מכירת חיסול: חבילות הפרסום של האירוויזיון צנחו ל-200 אלף ש'

מספר חבילות החסויות לכאן 11 עומד על כ-15, אבל גורמים אומרים כי נמכרו לכל היותר 2 חבילות עד כה. בטרגט לא יפצלו את החבילות למכירות חסויות בודדות
משה בנימין | (2)

מכירת חבילות הפרסום (חסויות) לאירוע האירוויזיון שייערך בישראל הגיעה לישורת האחרונה לאחר 4 חודשים, ללא הצלחה יתרה, וכעת זכיינית הפרסום של תאגיד השידור כאן - חברת  טרגט ספיריט  מורידה את המחיר לחצי ממחירו המקורי. אם בתחילה הוא עמד על 400 אלף שקלים, כעת המחיר שהוצע למפרסמים הוא 200 אלף שקלים בלבד.

למרות הצפי לרייטינג גבוה בכאן 11, המפרסמים בישראל לא עטו על חבילות הפרסום שהוצעו להם במחיר שעל פי בכיר בשוק המדיה "תומחר גבוה מדי". מספר חבילות הפרסום שהוצעו למכירה עומד על 15-20 בלבד ולמרות ההיצע הנמוך, בשוק המדיה אומרים לאייס שרק "חבילה אחת או שתיים נמכרו עד כה". אותו גורם בכיר אמר כי "המחיר הריאלי לחבילת פרסום של חסויות באירוויזיון לא היה צריך לעבור את ה-150 אלף שקל ובהתאם גם המלצתי ללקוחותיי". דהיינו, לשיטתו, גם בתמחור של 200 אלף שקל, מחיר החבילה עדיין רווחי עבור התאגיד.

חבילת הפרסום שכולל חסויות בלבד מתפרשת על פני כל אירועי האירוויזיון, לרבות 2 משדרי חצאי הגמר, ומשדר הגמר במוצ"ש הבא, ובונוסים נוספים במשדר. כל החבילות מוצעות למפרסמים באותו המחיר ובטרגט לא מוכרים וגם לא מתכוונים למכור את מלאי החסויות באופן בודד אלא בחבילות סגורות בלבד, כך על פי בדיקת אייס. המחיר שעומד כעת על 200 אלף שקלים מהווה ירידה שנייה שכבר הועמד לאחרונה על 250 אלף שקלים.

גורם נוסף בשוק המדיה אמר לאייס כי "בימים האחרונים הורגש שהיה בטרגט ספיריט לחץ למכור". בנוסף, גורמים בענף הפרסום אמרו כי המחיר המקורי של חבילת הפרסום, שעמד על כ-400 אלף שקלים לא נקבע רק על ידי טרגט ספיריט אלא נעשה בהתערבות של תאגיד השידור כאן. בתגובה אומרים בכאן כי "מחירי הפרסום בעבר ובהווה נקבעים על ידי טרגט ספירט, האחראים על מכירות החסויות מטעם התאגיד".

כעת, 8 ימים לפני חצי הגמר הראשון, כשטרגט ספיריט היא זו ש"ממצמצת ראשונה" נותר לראות כיצד יגיבו המפרסמים. תסריט אפשרי הוא תגובה אדישה ומתוכננת לירידה במחיר, כך שזכיינית הפרסום של התאגיד תמצא את עצמה עם הגב לקיר ותלחץ ככל שיחלפו הימים ולבסוף תבצע עוד קיצוץ במחיר בלית ברירה.

גמר האירוויזיון של השנה שעברה, בו ניצחה נטע ברזילי עם השיר TOY, היה אחד המשדרים הנצפים ביותר בטלוויזיה בישראל בשנים האחרונות. הגמר שהחל ב-22:00 בכאן 11 ונמשך עד לאחר 3:00 לפנות בוקר (המדידה מתייחסת עד לשעה 2:00 בבוקר, מ"ב) רשם 35% בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, עם 1.05 מיליון צופים במגזר הכללי.

בזמן השיר של ברזילי, צפו במשדר 47.9% ו-1.477 מיליון איש. בזמן הכרזה על הניצחון הרייטינג עמד על 35% - נתון מטורף לשעה 1:45 בלילה. מספר הצופים שנחשף למשדר האירוויזיון בכאן 11 עמד על 1.992 מיליון איש. נתח הצפייה עמד על 59.4%.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

בטרגט ספיריט סירבו להגיב לידיעה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    סירבו להגיב לידיעה שהם עצמם כתבו חחח (ל"ת)
    יובל 07/05/2019 05:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אין ברכה בחילול שבת (ל"ת)
    אלמוג 06/05/2019 16:58
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.