אירוויזיון
צילום: צילום מסך כאן

מכירת חיסול: חבילות הפרסום של האירוויזיון צנחו ל-200 אלף ש'

מספר חבילות החסויות לכאן 11 עומד על כ-15, אבל גורמים אומרים כי נמכרו לכל היותר 2 חבילות עד כה. בטרגט לא יפצלו את החבילות למכירות חסויות בודדות
משה בנימין | (2)

מכירת חבילות הפרסום (חסויות) לאירוע האירוויזיון שייערך בישראל הגיעה לישורת האחרונה לאחר 4 חודשים, ללא הצלחה יתרה, וכעת זכיינית הפרסום של תאגיד השידור כאן - חברת  טרגט ספיריט  מורידה את המחיר לחצי ממחירו המקורי. אם בתחילה הוא עמד על 400 אלף שקלים, כעת המחיר שהוצע למפרסמים הוא 200 אלף שקלים בלבד.

למרות הצפי לרייטינג גבוה בכאן 11, המפרסמים בישראל לא עטו על חבילות הפרסום שהוצעו להם במחיר שעל פי בכיר בשוק המדיה "תומחר גבוה מדי". מספר חבילות הפרסום שהוצעו למכירה עומד על 15-20 בלבד ולמרות ההיצע הנמוך, בשוק המדיה אומרים לאייס שרק "חבילה אחת או שתיים נמכרו עד כה". אותו גורם בכיר אמר כי "המחיר הריאלי לחבילת פרסום של חסויות באירוויזיון לא היה צריך לעבור את ה-150 אלף שקל ובהתאם גם המלצתי ללקוחותיי". דהיינו, לשיטתו, גם בתמחור של 200 אלף שקל, מחיר החבילה עדיין רווחי עבור התאגיד.

חבילת הפרסום שכולל חסויות בלבד מתפרשת על פני כל אירועי האירוויזיון, לרבות 2 משדרי חצאי הגמר, ומשדר הגמר במוצ"ש הבא, ובונוסים נוספים במשדר. כל החבילות מוצעות למפרסמים באותו המחיר ובטרגט לא מוכרים וגם לא מתכוונים למכור את מלאי החסויות באופן בודד אלא בחבילות סגורות בלבד, כך על פי בדיקת אייס. המחיר שעומד כעת על 200 אלף שקלים מהווה ירידה שנייה שכבר הועמד לאחרונה על 250 אלף שקלים.

גורם נוסף בשוק המדיה אמר לאייס כי "בימים האחרונים הורגש שהיה בטרגט ספיריט לחץ למכור". בנוסף, גורמים בענף הפרסום אמרו כי המחיר המקורי של חבילת הפרסום, שעמד על כ-400 אלף שקלים לא נקבע רק על ידי טרגט ספיריט אלא נעשה בהתערבות של תאגיד השידור כאן. בתגובה אומרים בכאן כי "מחירי הפרסום בעבר ובהווה נקבעים על ידי טרגט ספירט, האחראים על מכירות החסויות מטעם התאגיד".

כעת, 8 ימים לפני חצי הגמר הראשון, כשטרגט ספיריט היא זו ש"ממצמצת ראשונה" נותר לראות כיצד יגיבו המפרסמים. תסריט אפשרי הוא תגובה אדישה ומתוכננת לירידה במחיר, כך שזכיינית הפרסום של התאגיד תמצא את עצמה עם הגב לקיר ותלחץ ככל שיחלפו הימים ולבסוף תבצע עוד קיצוץ במחיר בלית ברירה.

גמר האירוויזיון של השנה שעברה, בו ניצחה נטע ברזילי עם השיר TOY, היה אחד המשדרים הנצפים ביותר בטלוויזיה בישראל בשנים האחרונות. הגמר שהחל ב-22:00 בכאן 11 ונמשך עד לאחר 3:00 לפנות בוקר (המדידה מתייחסת עד לשעה 2:00 בבוקר, מ"ב) רשם 35% בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, עם 1.05 מיליון צופים במגזר הכללי.

בזמן השיר של ברזילי, צפו במשדר 47.9% ו-1.477 מיליון איש. בזמן הכרזה על הניצחון הרייטינג עמד על 35% - נתון מטורף לשעה 1:45 בלילה. מספר הצופים שנחשף למשדר האירוויזיון בכאן 11 עמד על 1.992 מיליון איש. נתח הצפייה עמד על 59.4%.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

בטרגט ספיריט סירבו להגיב לידיעה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    סירבו להגיב לידיעה שהם עצמם כתבו חחח (ל"ת)
    יובל 07/05/2019 05:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אין ברכה בחילול שבת (ל"ת)
    אלמוג 06/05/2019 16:58
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.