מכירת חיסול: חבילות הפרסום של האירוויזיון צנחו ל-200 אלף ש'
מכירת חבילות הפרסום (חסויות) לאירוע האירוויזיון שייערך בישראל הגיעה לישורת האחרונה לאחר 4 חודשים, ללא הצלחה יתרה, וכעת זכיינית הפרסום של תאגיד השידור כאן - חברת טרגט ספיריט מורידה את המחיר לחצי ממחירו המקורי. אם בתחילה הוא עמד על 400 אלף שקלים, כעת המחיר שהוצע למפרסמים הוא 200 אלף שקלים בלבד.
למרות הצפי לרייטינג גבוה בכאן 11, המפרסמים בישראל לא עטו על חבילות הפרסום שהוצעו להם במחיר שעל פי בכיר בשוק המדיה "תומחר גבוה מדי". מספר חבילות הפרסום שהוצעו למכירה עומד על 15-20 בלבד ולמרות ההיצע הנמוך, בשוק המדיה אומרים לאייס שרק "חבילה אחת או שתיים נמכרו עד כה". אותו גורם בכיר אמר כי "המחיר הריאלי לחבילת פרסום של חסויות באירוויזיון לא היה צריך לעבור את ה-150 אלף שקל ובהתאם גם המלצתי ללקוחותיי". דהיינו, לשיטתו, גם בתמחור של 200 אלף שקל, מחיר החבילה עדיין רווחי עבור התאגיד.
חבילת הפרסום שכולל חסויות בלבד מתפרשת על פני כל אירועי האירוויזיון, לרבות 2 משדרי חצאי הגמר, ומשדר הגמר במוצ"ש הבא, ובונוסים נוספים במשדר. כל החבילות מוצעות למפרסמים באותו המחיר ובטרגט לא מוכרים וגם לא מתכוונים למכור את מלאי החסויות באופן בודד אלא בחבילות סגורות בלבד, כך על פי בדיקת אייס. המחיר שעומד כעת על 200 אלף שקלים מהווה ירידה שנייה שכבר הועמד לאחרונה על 250 אלף שקלים.
גורם נוסף בשוק המדיה אמר לאייס כי "בימים האחרונים הורגש שהיה בטרגט ספיריט לחץ למכור". בנוסף, גורמים בענף הפרסום אמרו כי המחיר המקורי של חבילת הפרסום, שעמד על כ-400 אלף שקלים לא נקבע רק על ידי טרגט ספיריט אלא נעשה בהתערבות של תאגיד השידור כאן. בתגובה אומרים בכאן כי "מחירי הפרסום בעבר ובהווה נקבעים על ידי טרגט ספירט, האחראים על מכירות החסויות מטעם התאגיד".
- בת 22 שווה מעל 50 מיליון שקל: האימפריה של נועה קירל
- מול גמר האירוויזיון: 17% לחתונמי, 11.7% לשנות ה-90
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כעת, 8 ימים לפני חצי הגמר הראשון, כשטרגט ספיריט היא זו ש"ממצמצת ראשונה" נותר לראות כיצד יגיבו המפרסמים. תסריט אפשרי הוא תגובה אדישה ומתוכננת לירידה במחיר, כך שזכיינית הפרסום של התאגיד תמצא את עצמה עם הגב לקיר ותלחץ ככל שיחלפו הימים ולבסוף תבצע עוד קיצוץ במחיר בלית ברירה.
גמר האירוויזיון של השנה שעברה, בו ניצחה נטע ברזילי עם השיר TOY, היה אחד המשדרים הנצפים ביותר בטלוויזיה בישראל בשנים האחרונות. הגמר שהחל ב-22:00 בכאן 11 ונמשך עד לאחר 3:00 לפנות בוקר (המדידה מתייחסת עד לשעה 2:00 בבוקר, מ"ב) רשם 35% בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, עם 1.05 מיליון צופים במגזר הכללי.
בזמן השיר של ברזילי, צפו במשדר 47.9% ו-1.477 מיליון איש. בזמן הכרזה על הניצחון הרייטינג עמד על 35% - נתון מטורף לשעה 1:45 בלילה. מספר הצופים שנחשף למשדר האירוויזיון בכאן 11 עמד על 1.992 מיליון איש. נתח הצפייה עמד על 59.4%.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
בטרגט ספיריט סירבו להגיב לידיעה.
- 2.סירבו להגיב לידיעה שהם עצמם כתבו חחח (ל"ת)יובל 07/05/2019 05:04הגב לתגובה זו
- 1.אין ברכה בחילול שבת (ל"ת)אלמוג 06/05/2019 16:58הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.