הסדרה שטוקהולם
צילום: רונן אקרמן

היבול ביריד מיפ: קשת מכרה שורת סדרות לגופי שידור בעולם

זרוע ההפצה של קשת – KI מכרה את שטוקהולם, להעיר את הדב, כיפת ברזל, בשבילה גיבורים עפים וכפולים, לשידור או הפקה בערוצים ברחבי העולם ולשירותי סטרימינג גדולים
אלכסנדר כץ |

KI (קשת אינטרנשיונל), הזרוע הבינ"ל של קשת ומי שנחשבת לחברת התוכן הישראלית מהמצליחות בעולם, חתמה על שורה של עסקאות בינלאומיות לסדרות ישראליות, במהלך יריד מיפ שהסתיים זה מכבר בעיר קאן בצרפת. בין הסדרות שנמכרו אפשר למנות את 'שטוקהולם', 'להעיר את הדב', 'כיפת ברזל', 'בשבילה גיבורים עפים' ו'כפולים', וגם הסדרה הטורקית '7 פנים' ש-KI אחראית על הפצתה.

 

המיני-סדרה 'שטוקהולם', קופרודוקציה של קשת ותאגיד השידור כאן, כבר שודרה בכאן 11 ותשודר בקרוב בקשת 12. הדרמה נמכרה לשירות הסטרימינג הקנדי CBC Gem של רשתCBC . בנוסף, הסדרה מעובדת בימים אלו לתסריט אמריקאי על ידי קשת סטודיוס - שלוחת לוס אנג'לס של KI. הסדרה, שתשודר בחודש הבא בכנס INPUT לטלוויזיה בבנגקוק, מבוססת על רומן מאת נעה ידלין, ומככבים בה גידי גוב, תיקי דיין, לאורה ריבלין, דבל'ה גליקמן וששון גבאי. היא הופקה על ידי ארצה הפקות.

 

הסדרות 'להעיר את הדב' ו'כיפת ברזל' של קשת, נרכשו גם הן לראשונה לשידור בגרסתן המקורית ברשת הטלוויזיה בתשלום המובילה בברזיל Globosat. הסדרות שודרו בשנתיים האחרונות בקשת.

 

'להעיר את הדב' היא מותחן פסיכולוגי שיצרה קרן מרגלית והופק על ידי יולי אוגוסט הפקות. הסדרה פתחה את פסטיבל הסרטים הבינ"ל  בברלין 2018 והייתה לסדרה הישראלית היחידה שהוקרנה בו. 'כיפת ברזל' שיצרו יואב ואיילת שוטן גושן, אבנר ברנהיימר ורעיה שוסטר, ובהפקת אבוט המאירי ברקאי, היא דרמה על 3 חיילים מזרמים שונים בדת שמתגייסים לנחל החרדי, ועל ההתמודדות שלהם עם צה"ל.

 

גם הסדרה הטורקית '7 פנים' (7 Faces) שמפיצה KI, נמכרה לראשונה, לערוץ הברודקאסט האוסטרלי SBS. הסדרה עוקבת אחר שבעה סיפורים שונים באיסטנבול.

 

כמו כן נרשמו עסקאות מכירה נוספות עבור 2 הדרמות הנצפות ביותר בישראל בשנה החולפת – 'בשבילה גיבורים עפים' ו'כפולים'. זכויות הסטרימינג הלא-בלעדיות של 'בשבילה' נמכרו לשירות PickBox הפועל בקרואטיה, סרביה, סלובניה, מקדוניה, מונטנגרו ובוסניה והרצגובינה. 2 העונות של 'כפולים' נמכרו לרשת BETV הבלגית. בנוסף, הולו רכשה לאחרונה את זכויות הסטרימינג הבלעדיות של הסדרה בצפון אמריקה, וכך גם רשת Canal+ הצרפתית.

 

'בשבילה גיבורים עפים' כבר זכתה להכרה בינ"ל, כאשר עוד לפני שעלתה לפני שנה על המסך בישראל, רשמה הישג כשזכתה בפרס הסדרה הטובה ביותר בפסטיבל קאן. לאחר שידורה בקשת 12, נמכרה לנטפליקס העולמית והיא זמינה החל מינואר השנה ל-139 מיליון מנויי הפלטפורמה בגרסתה המקורית בעברית. הסדרה מעובדת בימים אלו לתסריט אמריקאי. הסדרה הופקה על ידי ספירו סרטים ונכתבה ובוימה על ידי עמרי גבעון בהשראת החלק האחרון בספרו של אמיר גוטפרוינד ז"ל. מגוללת את סיפורם של 4 חברים ששירתו יחד ביחידה קרבית, שבעקבות אירוע טראומתי במלחמה ניתקו קשר ויוצאים כעבור עשור למסע חיפושים בקולומביה אחר חברתם שהוכרזה כמתה. בגרסה הישראלית כיכבו נינט טייב, תומר קאפון, משה אשכנזי, מיכאל אלוני ונדב נייטס. עונה שנייה הוזמנה על ידי קשת ונמצאת בפיתוח.

 

עונתה הראשונה של 'כפולים' הייתה לדרמה הנצפית ביותר בישראל אי פעם, ועונתה השנייה הייתה לדרמה השנייה הנצפית ביותר ב-2018, וגם זכתה להצלחה בעולם. יוצרי הסדרה הם מריה פלדמן ועמית כהן. העונה ראשונה בוימה על ידי עודד רסקין והופקה על ידי טנדר הפקות, והיא נמכרה עוד לפני שעלתה על המסך בישראל לרשת FOX לשידור בלמעלה מ-120 מדינות ברחבי העולם והייתה לסדרה הישראלית הראשונה שאינה דוברת אנגלית שרכשה הרשת האמריקאית להפצה בינ"ל. בקיץ 2017 הושקה בערוצי FOX בגרסתה המקורית - בריטניה, ארגנטינה, מקסיקו, ברזיל, נורבגיה, יוון, קפריסין, מלטה, דרום אפריקה, פולין ועוד .

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

העונה הראשונה נמכרה גם לערוץ הכבלים המוביל בצרפת CANNAL+, שם שודרה ב-2016, נמכרה לפלטפורמת הפרימיום-סטרימינג הולו ב-2018, וכן הוזמנה ב-2018 לאדפטציה ברוסית שתעלה בערוץ הרוסי NTV. בישראל, העונה הראשונה הייתה לדרמה הנצפית ביותר בטלוויזיה הישראלית בכל הזמנים, ולאחת הסדרות הנצפות ביותר ב-makoTV אי פעם. העונה השנייה של 'כפולים' שהופקה על ידי מאשה הפקות, נוצרה על ידי מריה פלדמן וליאורה קמינצקי, שעובדות בימים אלו על פיתוח העונה השלישית עבור קשת. חברת ההפקה של העונה השלישית תהיה ספירו סרטים ואל היוצרות יצטרפו איתן מנסורי ויונתן דואק.

 

2 העונות הוקרנו בפסטיבל ברלין, כמו כן, הסדרה זכתה בפרס בחירת הקהל בפסטיבל הסרטים הצרפתי Séries Mania באפריל 2015. גם העונה השנייה של הסדרה נמכרה לערוצים הבינ"ל של FOX ומשודרת בהם כיום.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה

טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס? 

רן קידר |

הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים. 

המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים. 

פריים טיים

גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם 6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף צופים.