פינטרסט
צילום: iStock

"לוח ההשראה" בדרך לבורסה: פינטרסט מתקדמת להנפקה

מחזור החברה עמד על 756 מיליון דולר בשנת 2018, מהכנסות מפרסום דיגיטלי. על פי דיווחי החברה, 256 מיליון משתמשים גולשים באתר לפחות פעם בחודש
Bloomberg |

הרשת החברתית Pinterest (פינטרסט) שהושקה בשנת 2010 כזירת השראה ויזואלית בשלל תחומים, מאמנות דרך עיצוב, אופנה ו-DIY ועוד, בדרך לבורסה. למרות התחזיות הקודמות שהיו אופטימיות יותר, החברה צפויה להנפיק עצמה בשווי נמוך ב-1.28 מיליארד דולר מהערכת השווי שלה ב-2017.  

החברה מציעה לציבור מניה במחיר שינוע בין 15 ל-17 דולר. על פי החלוקה למניות CLASS A ומניות CLASS B, בטווח הגבוה והאופטימי ביותר החברה צפויה לעמוד על שווי של כ-9 מיליארד דולר. על פי הערכות של בלומברג, השווי הסופי שלה עשוי להיות מעבר לכך.  

בסבב הגיוס האחרון שלה החברה גייסה ממשקיעים פרטיים כ-150 מיליון דולר לפי שווי של 12.3 מיליארד דולר. החברה תחל את סבב ה-ROADSHOW לקראת ההנפקה בניו יורק ולאחר מכן בבוסטון, סן פרנסיסקו ושיקגו כדי לשווק את המניות לשוק.

החברה שיושבת בסן פרנסיסקו האיצה לאחרונה את מאמציה כדי להגיע להנפקה בבורסה בשנת 2019, שנה בה חברות טק רבות אחרות צפויות להנפיק עצמן. בחודש מארס, חברת שיתוף הנסיעות ליפט (Lyft) תמחרה את מניותיה בכ-72 דולר. המחיר הגבוה ביותר של חברת סטארט-אפ מאז סנאפ (סנאפצ'ט) לפני שנתיים.  

מוקדם יותר חשפה פינטרסט כי מחזור החברה עמד על 756 מיליון דולר בשנת 2018 - הכנסות מפרסום דיגיטלי בנכסיה הדיגיטליים, אתר דסקטופ, אפליקציה ומובייל. מחזור זה משקף עלייה של 60% לעומת 2017, במקביל להפסד שהתכווץ ל-63 מיליון דולר לעומת הפסד של 130 מיליון דולר ב-2017. על פי דיווחי החברה, 256 מיליון משתמשים גולשים באתר לפחות פעם בחודש. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.