פינטרסט
צילום: iStock

"לוח ההשראה" בדרך לבורסה: פינטרסט מתקדמת להנפקה

מחזור החברה עמד על 756 מיליון דולר בשנת 2018, מהכנסות מפרסום דיגיטלי. על פי דיווחי החברה, 256 מיליון משתמשים גולשים באתר לפחות פעם בחודש
Bloomberg |

הרשת החברתית Pinterest (פינטרסט) שהושקה בשנת 2010 כזירת השראה ויזואלית בשלל תחומים, מאמנות דרך עיצוב, אופנה ו-DIY ועוד, בדרך לבורסה. למרות התחזיות הקודמות שהיו אופטימיות יותר, החברה צפויה להנפיק עצמה בשווי נמוך ב-1.28 מיליארד דולר מהערכת השווי שלה ב-2017.  

החברה מציעה לציבור מניה במחיר שינוע בין 15 ל-17 דולר. על פי החלוקה למניות CLASS A ומניות CLASS B, בטווח הגבוה והאופטימי ביותר החברה צפויה לעמוד על שווי של כ-9 מיליארד דולר. על פי הערכות של בלומברג, השווי הסופי שלה עשוי להיות מעבר לכך.  

בסבב הגיוס האחרון שלה החברה גייסה ממשקיעים פרטיים כ-150 מיליון דולר לפי שווי של 12.3 מיליארד דולר. החברה תחל את סבב ה-ROADSHOW לקראת ההנפקה בניו יורק ולאחר מכן בבוסטון, סן פרנסיסקו ושיקגו כדי לשווק את המניות לשוק.

החברה שיושבת בסן פרנסיסקו האיצה לאחרונה את מאמציה כדי להגיע להנפקה בבורסה בשנת 2019, שנה בה חברות טק רבות אחרות צפויות להנפיק עצמן. בחודש מארס, חברת שיתוף הנסיעות ליפט (Lyft) תמחרה את מניותיה בכ-72 דולר. המחיר הגבוה ביותר של חברת סטארט-אפ מאז סנאפ (סנאפצ'ט) לפני שנתיים.  

מוקדם יותר חשפה פינטרסט כי מחזור החברה עמד על 756 מיליון דולר בשנת 2018 - הכנסות מפרסום דיגיטלי בנכסיה הדיגיטליים, אתר דסקטופ, אפליקציה ומובייל. מחזור זה משקף עלייה של 60% לעומת 2017, במקביל להפסד שהתכווץ ל-63 מיליון דולר לעומת הפסד של 130 מיליון דולר ב-2017. על פי דיווחי החברה, 256 מיליון משתמשים גולשים באתר לפחות פעם בחודש. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.