"לוח ההשראה" בדרך לבורסה: פינטרסט מתקדמת להנפקה

מחזור החברה עמד על 756 מיליון דולר בשנת 2018, מהכנסות מפרסום דיגיטלי. על פי דיווחי החברה, 256 מיליון משתמשים גולשים באתר לפחות פעם בחודש
Bloomberg |

הרשת החברתית Pinterest (פינטרסט) שהושקה בשנת 2010 כזירת השראה ויזואלית בשלל תחומים, מאמנות דרך עיצוב, אופנה ו-DIY ועוד, בדרך לבורסה. למרות התחזיות הקודמות שהיו אופטימיות יותר, החברה צפויה להנפיק עצמה בשווי נמוך ב-1.28 מיליארד דולר מהערכת השווי שלה ב-2017.  

החברה מציעה לציבור מניה במחיר שינוע בין 15 ל-17 דולר. על פי החלוקה למניות CLASS A ומניות CLASS B, בטווח הגבוה והאופטימי ביותר החברה צפויה לעמוד על שווי של כ-9 מיליארד דולר. על פי הערכות של בלומברג, השווי הסופי שלה עשוי להיות מעבר לכך.  

בסבב הגיוס האחרון שלה החברה גייסה ממשקיעים פרטיים כ-150 מיליון דולר לפי שווי של 12.3 מיליארד דולר. החברה תחל את סבב ה-ROADSHOW לקראת ההנפקה בניו יורק ולאחר מכן בבוסטון, סן פרנסיסקו ושיקגו כדי לשווק את המניות לשוק.

החברה שיושבת בסן פרנסיסקו האיצה לאחרונה את מאמציה כדי להגיע להנפקה בבורסה בשנת 2019, שנה בה חברות טק רבות אחרות צפויות להנפיק עצמן. בחודש מארס, חברת שיתוף הנסיעות ליפט (Lyft) תמחרה את מניותיה בכ-72 דולר. המחיר הגבוה ביותר של חברת סטארט-אפ מאז סנאפ (סנאפצ'ט) לפני שנתיים.  

מוקדם יותר חשפה פינטרסט כי מחזור החברה עמד על 756 מיליון דולר בשנת 2018 - הכנסות מפרסום דיגיטלי בנכסיה הדיגיטליים, אתר דסקטופ, אפליקציה ומובייל. מחזור זה משקף עלייה של 60% לעומת 2017, במקביל להפסד שהתכווץ ל-63 מיליון דולר לעומת הפסד של 130 מיליון דולר ב-2017. על פי דיווחי החברה, 256 מיליון משתמשים גולשים באתר לפחות פעם בחודש. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11
רייטינג

השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 עם נוכחות רצינית של  204 אלף צופים, שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, שבה צפו 302 אלף איש; חדשות 13 עם 145 אלף צופים ואילו המהדורה המרכזית של כאן 11 נמצאת באופן עקבי על 50 עד 60 צופים וסוגרת את הרשימה עם נתונים חלשים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו תמיד, רייטינג מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ואמש עמדה על 12.9% רייטינג עם 302 אלף צופים, אבל לאחרונה, המגמה היא שבמקום שסך כל המהדורות המתחרות יעמוד על חצי מכמות הצופים של חדשות 12, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה לבדה לכ-66% מכמות הצופים, עם 204 אלף צופים ו-6.7% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 6.6% אבל 145 אלף צופים. מעניין מה היו התוצאות לו היו משנים את שיטת הרייטינג. 

עם זאת, סיפור מרכזי לא פחות הוא הסיפור של מהדורת החדשות המרכזית של כאן 11, ולמרות מגישים איכותיים, טלי מורנו וטל ברמן, היא מדשדשת ומציגה תוצאות חלשות מאד, כשאמש כמות הצופים היתה 58 אלף איש בלבד, עם 2.4% רייטינג. 


בפריים טיים, איך לא, הלהיט של רשת, "האח הגדול" מנצח את כולם, עם רייטינג של 16.2% ו-408 אלף צופים, ואחריו "מאסטר שף" היציבה, עם 13.4% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים חוזרת ומזנקת, לאחר תקופה של ירידה, ועומדת על 7.4% רייטינג ו-223 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", זכתה ל-1.3% רייטינג בלבד, עם 26 אלף צופים בסך הכל. השידור הציבורי בבעיית רייטינג קשה. 


בוקר, אמצע היום ולייט נייט 

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-91 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.9% רייטינג ו-36 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.7% ו-77 אלף צופים, אחריו במקום השני המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.9% בלבד ו-43 אלף צופים ואחריהן מאחור נמצא "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.