הדור הבא ב-TMF: נבו כרמי וגיא שמחון ימונו למנכ"לים משותפים
נבו כרמי וגיא שמחון ימונו למנכ"לים משותפים של חברת המדיה TMF. לאחר 13 שנים שבהן עמד בראש TMF, יפרוש המנכ"ל רוני ארן ויעביר את המושכות לכרמי (48) ושמחון (45). ארן ימונה עם פרישתו לסגן יו"ר החברה.
TMF נמצאת בבעלות משותפת של משרדי הפרסום גיתם BBDO ויהושע TBWA ועל פי הערכות בשוק מנהלת כיום תקציבי מדיה בהיקף של כחצי מיליארד שקל. במקביל לחילופים בגזרת המנכ"ל, יצטרף לחברה גלי גוטליב שימונה למשנה למנכ"ל ואחראי על לקוחות גיתם. גוטליב (47), שימש בעבר כמנהל המסחרי של ישראל היום, מנכ"ל חברת המדיה מיוז והמנהל המסחרי של ידיעות אחרונות.
כרמי ושמחון אינם חדשים ב-TMF והיו חלק מצוות הניהול הבכיר של החברה בשנים האחרונות. כרמי נמנה על בכירי תחום המדיה בישראל ומשמש כמשנה למנכ״ל ומנהל המדיה במשרד הפרסום יהושע TBWA מזה 21 שנים. במסגרת הניהול המשותף של החברה הוא יהיה אחראי על החלק המקצועי של TMF.
שמחון, מייסד חברת הפרפורמנס Ocean, המכהן כמשנה למנכ״ל TMF ב-6 השנים האחרונות הוא מאנשי המדיה הבולטים בישראל בגזרת הדיגיטל. לראשונה, עם מינויו למנכ"ל משותף הוא יעשה את הדרך ההפוכה, מאונליין לאופליין ובמקביל לניהול הדיגיטל ישתלב בצד המסחרי של רכש המדיה בטלוויזיה.
הבחירה בכרמי ושמחון, שנבנו בדרך עקבית ויסודית לתפקיד היא טבעית ומתבקשת. החיבור ביניהם מביא לשולחן ב-TMF ניסיון רב בדיגיטל ובטלוויזיה ויותר מכך מציב בראש המערך שני אנשי מדיה שצמחו בתוך TMF ובנו מערכות יחסים חזקות, יציבות וארוכות עם לקוחות החברה, כך שהכניסה לתפקיד תיעשה באופן חלק ללא צורך בתקופת התאקלמות ולמידה.
TMF נחשבת לשחקן ה-3 בגודלו בישראל, אחרי יוניברסל מקאן ויוניון, כשמחברים את רכש הדיגיטל והאופליין בקבוצה. בשנת 2018, ניסתה החברה ולא לראשונה לבצע מיזוג בשוק המדיה, עם חברת יוניון, כדי להגיע לעמדת תחרותית יותר מול יוניברסל של קבוצת מקאן אך בקשתם נדחתה על ידי הרשות להגבלים עסקיים, כפי שזו דחתה גם את בקשת החברות זניט ומדיה-קום, חודשיים לפני כן, לרכוש מדיה בטלוויזיה במשותף.
בטיעוניה לדחיית הבקשה אמרה הממונה על ההגבלים העסקיים, מיכל הלפרין, כי "המיזוג במידה והיה מאושר, היה פוגע הן בערוצי הטלוויזיה, הן במפרסמים ובסופו של דבר גם בצופים". לדבריה, הפגיעה בערוצי הטלוויזיה הייתה נובעת מכך שהמיזוג היה מקנה לצדדים כוח שוק משמעותי שיאפשר להם להוריד את המחירים שיקבלו ערוצי הטלוויזיה עבור פרסום, מה שיוביל להפחתת תמריץ הערוצים להשקיע בתכנים מבוקשים כדי לגרוף רייטינג ובכך להביא לפגיעה בתכנים ובצופים. הפגיעה במפרסמים הייתה נובעת מאותה סיבה - חשש כי הפירמה הממוזגת תאחוז בכוח משמעותי שיאפשר לה להעלות את המחירים.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
עם פרישתו מסר רוני ארן: "אני גאה בכך שהן נבו והן גיא באו מתוך החברה ולא היה צורך להביא מישהו מבחוץ כדי להצעיד את TMF קדימה בשנים הקרובות. הידע, הניסיון והיכולות המשולבות של נבו, גיא וגלי הם שילוב מנצח שיוביל קדימה את TMF. כסגן יו"ר אני רואה את תפקידי לייעץ ולסייע ולתרום מנסיוני לנבחרת המנצחת הזו לטובת לקוחות הקבוצה".
- 5.אחלה שמחון, בהצלחה לרוני הרן! (ל"ת)אחד שהיה שם 03/04/2019 14:34הגב לתגובה זו
- 4.מזל טוב תותחים. מגיע לכם! (ל"ת)ארז מיטל 03/04/2019 11:30הגב לתגובה זו
- 3.אין על שמחון!! מברוק (ל"ת)דן 03/04/2019 00:07הגב לתגובה זו
- 2.ארטישוק 02/04/2019 15:39הגב לתגובה זוגנבנו כמה סוסים ביחד
- 1.בר-מוח 02/04/2019 13:56הגב לתגובה זוכל הכבוד!
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
