ממשיכה לפזול לעולם: HOT בסדרת הסכמים עם גופי תוכן בינ"ל
חברת HOT הציגה היום את פעילות התוכן שלה לשנת 2019 הכוללת חתימה על הסכמים לשיתופי פעולה הבינ"ל והשקת תוכן חדש לשנה הקרובה. החברה חתמה על שיתוף פעולה עם ענקית המדיה והבידור העולמית Viacom המיוצגת בישראל על ידי קבוצת ענני תקשורת, להפקה משותפת והפצה של תכנים. Viacom מחזיקה בין היתר ב-MTV, ניקולודיאון, Comedy central, Paramount ועוד, המשדרות ליותר מ-4 מיליארד צופים ב-180 מדינות ברחבי העולם.
בפעם הראשונה, מפתח צוות מקומי סדרת מקור בשיתוף מלא עם ניקלודיאון. הסדרה Spyders שתשודר ב-HOT ומופקת על ידי NUTZ הפקות מבית ענני תקשורת, נוצרה לראשונה בישראל עבור השוק הישראלי והבינ"ל כאחד. החברות הצהירו על כוונתן להמשיך ולשתף פעולה בהפקה משותפת של סדרות, שידורם בישראל והפצתם בעולם בשנים הקרובות.
HOT הודיעה גם על חדירה לשוק הבריטי באמצעות פלטפורמת My5, שירות סטרימינג חינמי של Channel 5 הבריטי, שפתוח לכ-65 מיליון תושבי הממלכה המאוחדת וזוכה למיליוני צפיות בחודש. כבר במהלך חודש מארס חלק מהפקות המקור הישראליות של HOT יהיו חלק אינטגרלי מהיצע התוכן של הפלטפורמה, הכוללת בשלב ראשון את הסדררות JUDA, 'מיגל', 'בתולות' ו'מקימי'. מדובר בשיתוף פעולה ראשון בשפה זרה של פלטפורמת My5, כאשר בהמשך צפוי השירות להתרחב גם לדנמרק ושבדיה, ולמדינות נוספות.
בנוסף הודיעה HOT על חתימת הסכמי הפצה עם חברות ההפצה המובילות והגדולות בעולם: הסכם הפקה והפצת תוכן עם ITV, בין החברות המובילות בעולם להפצת תוכן בינ"ל, במסגרתו יצאה לדרך השקעה משותפת בסדרת הדרמה 'ירושלים מאת דוד אקרמן ודרור סבו; Fremantle (שאחראית על מותגים עולמיים כמו גוט טאלנט ו-X פקטור) רכשה את הזכויות להפצת הסדרה 'הנספח' שטרם שודרה בארץ, וצפויה לעלות ב-HOT השנה; Banijay הצרפתית שרכשה את זכויות ההפצה ל-2 העונות של JUDA; הסכם עם West&Film להפקה משותפת של הסדרה 'בוגד'.
- כך תבחרו את ספקית הטלוויזיה הכי מתאימה לכם
- קנס קטן של 2 מיליון שקל לחברת הוט - לא ניתקה לקוחות למרות שביקשו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהלכים אלו מתפרסמים על רקע התרחבות חברת HOT לשוק הבינ"ל. לפני כ-3 חודשים השיקה HOT את מיזם הצפייה הישירה בארה"ב, NEXT GLOBAL, שכולל עשרות סדרות ישראליות של HOT לשוק האמריקאי. הכניסה של NEXT לארה"ב מתבצעת באמצעות השקה ישירה מול צרכנים, וצפויה לשתף פעולה עם חברות מקומיות המחזיקות פלטפורמות שידורים דיגיטאליים, כמו גם עם אלטיס ארה"ב, חברה אחות של HOT. בהמשך החברה צפויה להיכנס למדינות נוספות.
מנכ"לית HOT, טל גרנות גולדשטיין מסרה כי החברה "עושה צעד משמעותי נוסף בביסוס פעילותה בשוק התקשורת העולמי על מנת לתת לתוכן ישראלי במה גלובלית, בשל ביקוש הולך וגובר בעולם. בקרוב הפקות המקור של HOT יהיו זמינות למאות מיליוני צופים בעולם. זהו מהלך שמייצר הזדמנויות עצומות לכל תעשיית התוכן הישראלית ומהווה הבעת אמון בה".
בנוסף, הציגו ב-HOT את הסדרות החדשות שתשדר החברה בשנה הקרובה. סמנכ"ל התוכן והחדשנות של החברה, נדב חנין, הציג בין היתר את העונות החדשות של הסדרות 'מטומטמת', 'שבאבניקים', JUDA ו'בתולות'. "במקביל לעבודה בציר הבינ"ל אנחנו ממשיכים בחיזוק HOT כחברת התקשורת המובילה בישראל", אמר חנין. "השנה הגדלנו גם את היקף התכנים ב-VOD בכ-40% והיום הוא אחד משירותי ה VOD הגדולים בעולם. כתוצאה מכך, חווינו השנה עלייה של כ-5% בצפייה ב-HOT, כאשר הלקוחות שלנו צפו ביותר מ-4 מיליארד שעות תוכן. אנחנו כל הזמן מסתכלים קדימה - אמנם היום השקנו את עונת הסדרות 2019, אבל אנחנו כבר עמוק בעבודה על עונות הסדרות של 2020-2021, כדי להמשיך להיות הבית של היצירה הישראלית".
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
באירוע היום גם הציגה HOT את טבלת דירוג הסדרות הנצפות ביותר בשנת 2018, שמעידה שוב שהקהל הישראלי מעדיף תוכן מקורי ישראלי על פני תוכן זר. הסדרה הנצפית ביותר של HOT הייתה 'מלכות', ובמקום השני 'אוטונומיות'.
- 2.חכם ציון 06/03/2019 19:19הגב לתגובה זומתי יתערב מישהו בתכני הוט? כל הזמן שידורים חוזרים בכל הערוצים. נמאס כבר. על מה אנו משלמים ?
- 1.דנה 04/03/2019 14:50הגב לתגובה זוהאמרקאים/האנגלים/ההולנדים/הסינים משתוקקים לתוכן ישראלי עם שלום קיריל ונועה מיכאלשוויל. נשמע כמו בדיחה גרועה.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.