ירידה בהאזנה לרשתות האקטואליה; התחנות האזוריות מתחזקות
רוב תחנות הרדיו האזוריות רשמו התחזקות – חלקן בצורה משמעותית ביותר – בחשיפה אליהן – כך עולה מנתוני סקר TGI שמתפרסמים היום (יום ה'). מאידך, רשתות כאן וגלי צה"ל איבדו חשיפה.
מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי TGI ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4.4 מיליון נפש. הסקר נערך בישראל מאז שנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-42 מאז השקתו.
גלי צה"ל עדיין מובילה על פני כאן רשת ב', אולם שתיהן איבדו חשיפה: גל"צ ירדה מ-24.1% לפני שנה, ל-21.1% לפני חצי שנה, ו-20.6% כעת. כאן רשת ב' ירדה מ-20.7% ל-19%.
התחנה המובילה בישראל, כרגיל, היא גלגלצ, שגם היא איבדה חשיפה – אם כי בצורה מתונה מאד – מ-33.8% בחצי הראשון של 2018 ל-33.3% בחצי השני של אותה שנה. תחנות המוזיקה של תאגיד השידור התחזקו: כאן ג' מ-13.3% ל-14%, ואילו כאן 88 זינקה מ-8.4% ל-9.8%.
שאר תחנות התאגיד דווקא נחלשו: כאן מורשת ירדה ל-3.3%, כאן תרבות ל-3.2%, וכאן קול המוזיקה ל-5.3%.
eco99fm ממשיכה להוביל – התחנות האזוריות התחזקו
אלי עזור יכול להיות מרוצה בסך הכל מהחציון האחרון של סקר TGI: תחנת eco99fm מובילה את רשימת התחנות האזוריות עם עלייה בחשיפה מ-9.8% ב-6 החודשים הראשונים של 2018, ל-10.6% בחצי האחרון של אותה שנה. גם רדיו 103FM זינק – מ-7.6% ל-9.8%, עליה של כמעט 30%, במקביל להשקת לוח שידורים חדש, שכולל בין היתר את ינון מגל, אראל סג"ל (בתחילת 2018) ועוד. אם כך, 2 תחנות של עזור מובילות את רשימת התחנות בעלות החשיפה הגדולה ביותר.
אור צלקובניק, מנכ"ל 103fm מסר: "אני רוצה להודות בראש ובראשונה לקהל המאזינים שלנו, ברדיו ובדיגיטל. תודה מיוחדת לנבחרת המגישים והעיתונאים שלנו ולכל משפחת הרדיו על העבודה המאומצת והמורכבת, בשנה שבה השקנו לוח שידורים חדש לאחר יותר מעשור. ״
במקום השלישי ברשימת התחנות עם החשיפה הגבוהה ביותר נמצאת רדיוס של דוד בן בסט, שהתחזקה מ-7.6% ל-8.1%. תחנה אחרת של בן בסט, לב המדינה, נחלשה מ-4.2% לפני חצי שנה ל-3.4% כעת.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
ואלו תחנות רדיו אזוריות התחזקו בסקר הנוכחי ביחס לסקר שפורסם לפני חצי שנה? רדיו חיפה – עלייה מ-2.4% ל-3.2%, רדיו חם אש (תדר נוסף של רדיו חיפה) עם התחזקות מ-1.2% ל-1.7%, ואילו רדיו ירושלים עם התחזקות מ-2.3% ל-2.6%.
תחנת הרדיו 90FM (בעבר רדיו אמצע הדרך) שמשדרת באזור נתניה והשרון, רשמה זינוק גדול מ-2.1% ל-3%, ועם נתון השיא שלה בסקר TGI אי פעם. מ"מ מנכ"ל התחנה, משה גבאי: "אנו שמחים מאד על הנתונים החיוביים שמוכיחים כי התחנה רשמה את נתוני השיפור הגבוהים בישראל, מבין חברות הרשות השנייה. הדבר מצביע על מגמה חיובית שנובעת מהשינויים המקצועיים שערכנו, ועוד נערוך בתחנה בחודשים הקרובים".
והתחנות שנחלשו: רדיו תל אביב עם ירידה קלה מ-3.3% ל-3.1%, רדיו קול רגע שאיבדה כמעט 50% בחשיפה – מ-2.9% ל-1.5%, ורדיו צפון (פעם רדיו צפון ללא הפסקה) עם ירידה קלה מ-2% ל-1.8%. רדיו דרום 101.5FM במשודר באשדוד ואשקלון ירדה קלות מ-2.1% ל-2%, ואילו התחנה בבאר שבע נשארה עם חשיפה של 2.2%.
הגזרה החרדית לוהטת, כרגיל
גלי ישראל שנקלטת בפועל בחלקים רבים בחבי המדינה ונהנית מלוח שידורים אקטואלי ועם ריבוי טאלנטים – התחזקה קלות בחשיפה מ-2.1% ל-2.3%. החשיפה של התחנה מזגזגת מדי חצי שנה.
רדיו קול חי התחזקה משמעותית מ-4.5% ל-5.5% ב-6 החודשים האחרונים, ופתחה פער על פני קול ברמה שנחלשה באותה תקופה מ-2.8% ל-2.1%. לפני שנה הפער בחשיפה בין 2 התחנות עמד על 0.6%, לפני חצי שנה על 1.7%, וכעת – על 3.4%. זוכרים שפעם, לא מזמן, הצליחה קול ברמה להכות שוק על ירך את המתחרה הוותיקה? אגב, פיצול התדר של קול חי, קול חי מיוזיק, רשם חשיפה של 3.7%.
אחרי הזינוק המשמעותי בסקר הקודם, כאן מורשת – התחנה החרדית-דתית של התאגיד – נחלשה מ-4% ל-3.3%. לפני שנה היא עמדה על 2.6%.
- 13.ליאור 11/03/2019 06:43הגב לתגובה זותחנה הכי טובה
- 12.עדית 26/02/2019 13:32הגב לתגובה זוהרי לא כל הזמן מאזינים לתחנה 14% סביר להניח שיש תוכניות שאין להם האזנה של 5% אז רצוי לתת לנו מידע על אחוזי האזנה בתוכניות השונות ולא כללי לתחנה.
- 11.מישהו עוד מקשיב לרשת ב' הזאתי? חבורת נאלחים. (ל"ת)ל 05/02/2019 07:05הגב לתגובה זו
- רשת ב' הכי טובה (ל"ת)גלצ פח 08/02/2019 15:06הגב לתגובה זו
- 10.למה לא? 05/02/2019 04:55הגב לתגובה זוומקסימום ישאיר את גלגל"צ שעולה לו הרבה פחות ויש לה הרבה יותר מאזינים חיילים ובכלל וגם איננה מוכוונת פוליטית.
- 9.דנה 04/02/2019 10:27הגב לתגובה זורדיו תשעים באמת איבד את הקסם שלו, גם רמת ההגשה ירדה, יש שם יותר מידי דיבורים שלא באמת מעניינים , המוזיקה כבר לא אותה מוזיקה וחבל, יש כיום אלטרנטיבות טובות הרבה יותר.
- 8.דנה 03/02/2019 15:02הגב לתגובה זורדיו 90 באמת איבד את הקסם שלו, רמת ההגשה ירדה, יש יותר מידי דיבורים שלא באמת מעניינים , המוסיקה כבר לא אותה מוסיקה וחבל, אני כבר לא מאזינה להם ויש כיום אלטרנטיבות טובות הרבה יותר
- 7.ארז 03/02/2019 13:57הגב לתגובה זומאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18, ? הכוונה מעל 18 ?
- 6.הרדיו שולט בארץ.אין מה לעשות (ל"ת)דן 03/02/2019 11:17הגב לתגובה זו
- 5.שלומי 01/02/2019 11:10הגב לתגובה זוהרבה מאזינים הפסיקו להאזין לרדיו 90, התחנה ממש כבר לא פעם , לא ברמת המגישים ולא במוסיקה. תחנה משעממת והרבה עברו להאזין לרדיוס ו 99.
- 4.אריק 31/01/2019 21:49הגב לתגובה זוכאתר יסודי נשמח אם תתנו פירוט כמות המאזינית בתוכניות האקטואליה המרכזיות
- 3.יוסי 31/01/2019 18:44הגב לתגובה זומגיע להם
- 2.רשת eee 31/01/2019 14:55הגב לתגובה זותכניות בהגשה זוגית של שני גברים ולוח משדרים גרוע.
- 1.הנתון הכי מרשים הוא של קול חי מיוזיק תוך חצי שנה 3.7 (ל"ת)Y 31/01/2019 14:03הגב לתגובה זו
- ורדית 19/02/2019 16:58הגב לתגובה זוהתחנה שצמחה בשקט עושה טוב לכולם ...
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
