אורט בראודה
צילום: יח"צ

מכרז הפרסום של אורט בראודה: 'אשכנזי זלצמן' זכה ברכש מדיה

אשכנזי זלצמן רכש את המדיה עבור המכללה בשנים האחרונות, כך שלמעשה הוא ממשיך את ההתקשרות עם המכללה. בקריאייטיב יטפל משרד אחר שטרם הוכרז
משה בנימין | (2)

מכרז הפרסום של מכללת אורט בראודה שיצא לדרכו לפני כ-5 חודשים קרוב לסיום. המכרז הופרד ל-2 חלקים, קריאייטיב ורכש ותכנון מדיה (עם אופציה למשרד אחד שיזכה ב-2 החלקים) הסתיים בחלקו עם זכיית משרד הפרסום אשכנזי זלצמן בחלק המדיה. 

אשכנזי זלצמן היה המשרד שרכש את המדיה עבור המכללה בשנים האחרונות, כך שלמעשה הוא זכה שוב בתקציב וממשיך את ההתקשרות עם המכללה. בשנים האחרונות טיפל בחלק הקריאייטיב משרד הפרסום דרורי שלומי. 

למרות המכרז המופרד שדומה באופיו למכרזי הענק של המפרסמים הבינלאומיים, היקף רכש המדיה של המכללה עומד על כ-2 מיליון שקלים בלבד. "מעבר לשאיפה שלנו לשקיפות גבוהה יותר בתמחור רכיבי הפרסום, הפרדת המכרזים מאפשרת לכל מתמודד לנקוב במחיר האופטימלי בעד עבודתו וכך נמנעת אי הבנה באשר להיקף העבודה הנדרשת או באשר לכדאיות להמשיך את ההתקשרות - הכל פרוש לפניו לפני שהוא מגיש הצעתו, ואנו מקוים לקבל את החברות הטובות ביותר, אשר רוצות לעבוד אתנו". כך לדברי שני אילני, סמנכ"ל השיווק של המכללה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ענת 02/01/2019 12:11
    הגב לתגובה זו
    אשכנזי זלצמן. לא הייתי ניגשת מולם למכרז מחיר.
  • 1.
    3 מכרזים נפרדים על תקציב של 1.8 מיליון...פשש... (ל"ת)
    חנן 01/01/2019 12:36
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.