54% מהעיתונאים בישראל: "התקשורת הישראלית שוביניסטית"
סקר של לשכת העיתונות הממשלתית והרשות לקידום מעמד האישה, מגלה נתונים לא מעודדים במיוחד לגבי היחס של התקשורת הישראלית כלפי מעמדן של נשים בחברה. הסקר נערך לקראת כנס של 2 הגופים שיתקיים מחר (יום ה') והעוסק בשאלה האם ועד כמה התקשורת משקפת את מצבן ומעמדן של נשים בחברה הישראלית והאם היא יכולה להוות טריגר לשינוי חברתי ולמאבק.
הסקר נשלח במייל לכל העיתונאים בישראל המחזיקים בתעודת לע"מ, והשתתפו בו מעל 300 עיתונאים המשמשים מדגם מייצג. 54% מהעונים מאמינים כי התקשורת הישראלית שוביניסטית. נתון מטריד נוסף העולה מהסקר מראה כי 67% מהנשאלים טוענים כי קיים חוסר שוויון בין גברים לנשים בכל הקשור ל"זמן המסך" שמקבלים עיתונאים לעומת עיתונאיות.
בהקשר זה יש לציין כי את כל מהדורות החדשות בישראל מובילות אמנם נשים (למעט בערוץ 20, וזאת גם לאחר שרק לפני שבועות אחדים החליף אמיר איבגי את דנה סומברג, א"כ), מאידך – בפאנלים בעיקר במהדורות שישי, ישנה בולטות מובהקת לגברים, מה שהעלה לא פעם טענות על הדרת נשים.
כמו כן, הסקר מציג נתון ששובר במידה מסוימת את הדעות הקדומות בכל הקשור לנשים המסקרות ענייני צבא וביטחון. 88% מהנשאלים מאמינים כי נשים בהחלט מתאימות לשמש ככתבות צבאיות, לעומת 12% בלבד שמאמינים כי מוטב שנשים יתמקדו בנושאים ש"יותר מתאימים להן".
הכנס, בהשתתפות השרה לשוויון חברתי ח"כ גילה גמליאל, מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה אוה מדז'יבוז' ומנכ"ל לע"מ ניצן חן, יארח עיתונאיות ועיתונאים בכירים, כגון אילה חסון, דפנה ליאל ודוריה למפל, לצד אנשי תקשורת כמו חיים אתגר, דליה מזור והיחצן רני רהב. בנוסף, יקחו חלק גם פוליטיקאים כמו סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי, ח"כ מרב מיכאלי, ח"כ שולי מועלם-רפאלי ויו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג. יצוין כי בעקבות ביקורת של ח"כ אחמד טיבי על כך שלא הוזמנו לכנס נשים מהמגזר הערבי והחרדי, הוזמנו גם העיתונאית אימאן קאסם סלימאן מתאגיד השידור כאן, יועצת התקשורת החרדית שלהבת חסדיאל, וגם אשת התקשורת ליטל שמש, המזוהה עם הימין.
"נוכחות הנשים בתקשורת הישראלית אמנם במגמת עליה אבל המספרים הם לא הכל", אומרת מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה אוה מדז'יבוז', "המטרה שלנו היא להפוך את התקשורת למנוף לשינוי חברתי. לדאוג להרחיב את הייצוג לנשים מכל גווני החברה הישראלית ולהעביר מסר של שוויון מגדרי, על המסך ומאחורי הקלעים".
מנכ"ל לע"מ ניצן חן הוסיף כי "בשנים האחרונות חלה מהפכה של ממש בייצוג הנשי בתקשורת ודי בכך ששלושת מהדורות החדשות המרכזיות בישראל מובלות על ידי נשים, עיתונאיות מוערכות ומוכשרות. לצדן מציגים כל הערוצים נבחרת מרשימה של מגישות, כתבות, עורכות ומפיקות שמביאות איתן גם לא מעט נושאים שבעבר לא היו מגיעים לסדר היום, ואילו עכשיו זוכים לפתוח מהדורות. כן, יש עוד מה לשפר, ודאי ביחס למרואיינות ופרשניות ובמיוחד בנושאים כמו חוץ, ביטחון וכלכלה. ננסה גם בכנס הזה לבחון את הדרכים להרחיב את הייצוג השוויוני בכל הפלטפורמות".
- 3.ליאת 26/12/2018 19:07הגב לתגובה זוכמה שקרים עוד תמציאו
- 2.די לאפליית גברים 26/12/2018 14:11הגב לתגובה זומשרתות בצבא שנתיים במקום 3 יוצאות לפנסיה 5 שנים לפני גבר למרות שחיות יותר ולא עובדות פיזית מקבלות נקודות זכות במס הכנסה ר כח הן נקבות יותר מגבר לא משלמות מזונות להמשיך...
- 1.פיסטוק 26/12/2018 12:34הגב לתגובה זוכשהוא מייצג את אייל גולן

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -1.49% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -1.49% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
