לוקץ' וואלה גלגלצ בית הפנקייק
צילום: מסך

גלגלצ ובית הפנקייק: קידום תמים או פרסומת מסחרית?

גלגלצ חתומה על קליפ של הראפר לוקץ' כחלק מקידום המצעד השנתי שלה עם וואלה, שבפועל הוא שיר הלל למסעדת פנקייקים. גל"צ: "הנושא נמצא בבדיקה"
אלכסנדר כץ | (2)

סרטון מחווה של הראפר לוקץ' לשיר This is America ולקליפ שלו, יכול גם להתפרש כפרסומת באורך של יותר מ-3 דקות למסעדת בית הפנקייק במחלף הסירה. הסרטון צולם במסגרת המצעד השנתי הבינ"ל של גלגלצ ואתר וואלה ולקידום המצעד.

 

על פניו נראה שינה בעיה אחת העולה מסרטון זה: סרטון פרסומת ארוך לבית עסק מוכר, מלווה בלוגו של גלגלצ ומופיע בעמוד הפייסבוק של תחנת המוזיקה של גלי צה"ל. על גלי צה"ל נאסר לשדר פרסומת בכל דרך שהיא, כולל גם באפיקים שאינם רדיו, כלומר בדיגיטל.

 

 

נכון, על פניו לא אמורה להיות מגבלה על שירים בהם מופיעים שמות מותגים, אם הדבר הוא רק חלק מהמכלול הזה של היצירה. ואולם הקליפ של הראפר לוקץ' הוא שיר הלל לבית הפנקייק, כולל לוגו של בית העסק, צילומים במסעדה עצמה, ושימוש חוזר ותכוף בשם המותג. באייטם בוואלה תרבות, אמר לוקץ' : "מגיל קטן אני חולה על 'בית הפנקייק'. הייתי יושב וטוחן פנקייקים בארבע בבוקר. השילוב של פנקייקים עם 'דיס איז אמריקה' הרגיש מושלם כי בסופו של יום הקונספט של דיינר שמגישים בו פנקייק זה הכי אמריקאי שיש".

 

בעמוד הפייסבוק של גלגלצ, נכתב: "לקחנו את השיר הכי פוליטי של 2018, This is America, והפכנו אותו לשיר על נושא חשוב באמת! מיוחד למצעד השנתי של גלגלצ ו- וואלה! חדשות קבלו את לוקץ' עם 'בית הפנקייק'".

גורמים בתחום התקשורת מרימים גבה על המהלך: "זה טירוף", אמר אחד מהם לאייס, "איך מאפשרים לגלגלצ להיות חתומה על כזו פרסומת?".

 

מגל"צ נמסר: "הנושא נמצא בבדיקה". 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חיים 23/12/2018 15:47
    הגב לתגובה זו
    שגלגלצ יעלו קצת את הרמה
  • 1.
    מביך (ל"ת)
    א 21/12/2018 10:10
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.