סכסוך בין קופרמן לאנדמול: נציגו דורש לעיין במסמכי החברה
פנייה לבית משפט חושפת סכסוך בין המפיק אלעד קופרמן לבין אנדמול שיין ישראל, אותה ייסד לפני כ-13 שנה (תחת השם קופרמן הפקות, א"כ), וחתומה על כמה מן ההפקות הגדולות בטלוויזיה בישראל. חבר דירקטוריון החברה מטעמו של קופרמן, ליאור עמית, הגיש תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בדרישה לחשוף את מסמכי החברה בפניו במסגרת תפקידו כדירקטור. התביעה מופנית גם נגד סלומון פיטר אנדרו וניקולה מארי במפורד, 2 הדירקטורים הנוספים בחברה מטעמה של אנדמול שיין הבינ"ל.
אנדמול ישראל הוקמה ב-2013 על יסודותיה של 'קופרמן הפקות', לאחר שאנדמול העולמית רכשה 50.53% ממניות 'קופרמן' - שהוקמה בשנת 2005 על ידי קופרמן, ועבדה כמעט בלעדית עם שידורי קשת. במסגרת הסכם הרכישה, נשאר קופרמן כבעל מניות המיעוט (49.47%). בשנת 2014 רכשה אנדמול העולמית 33% מזכיינית ערוץ 2 רשת. בסוף 2016 סיים את תפקידו כמנכ"ל אנדמול שיין ישראל.
קופרמן הוא אחד המפיקים הבכירים בישראל, כאשר בין היתר הפיק את 'הרמזור', 'האח הגדול', 'סופר נני", 'אייל גולן קורא לך'. ב-2017 מינה את עמית כדירקטור. בתחילת השנה הקים קופרמן חברת הפקה עם שירה מרגלית בשם Kuma Studios, שתהווה מעין חממת תוכן של יוצרים בתחומי הטלוויזיה והווידאו, שמתבססים על טכנולוגיות חדשות ועושים שימוש בפלטפורמות מדיה חדשות.
על פניו נראה כי הקמת חברת ההפקות החדשה, היא אחת הסיבות למערכת היחסים העכורה בין קופרמן לאנדמול, שאנשיה טוענים לכאורה - כך על פי כתב התביעה - כי הוא מתחרה בה.
מאז מינויו של לדירקטור לפני שנה, טוען עמית בכתב התביעה כי הוא ממודר מתהליך קבלת ההחלטות, אינו מקבל מסמכים של החברה, ואינו מצליח לתפקד כדירקטור. בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד דודי זילברבוים ממשרד זילברבוים אורבך הרפז, טוען עמית כי "החברה (אנדמול שיין, א"כ) ויתר הדירקטורים ממדרים אותי ממידע בנוגע לחברה. הדירקטורים של אנדמול העולמית משמשים כדירקטורים גם ברשת והם מצויים בניגוד עניינים חריף בוטה ומסוכן".
לדבריו, הדירקטורים האחרים באנדמול פועלים תוך ניגוד עניינים חריף אשר גרם נזק לחברה, ויכול אף להביאה אל עברי פי פחת. "הדירקטורים האחרים משמשים במקביל לתפקידם כדירקטורים בחברה, כדירקטורים בחברת רשת, שהיא הלקוח הגדול ביותר של החברה, ואשר מצוי בקשיים כלכליים, ואינו עומד במועדי התשלום".
לטענת עו"ד זילברבוים, יצרה החברה 2 סוגי דירקטורים – דירקטורים "מסוגה עילית" החשופים לכל מסמכי החברה ואשר מכוונים את פעילותה ומפקחים על הנהלתה, ודירקטור מסוג אחר, הממודר ממסמכים, ממידע ומהחלטות. "חלוקה זו נוצרה על מנת לשרת את בעלת מניות הרוב, ולאפשר את המשך תפקודם במחשכים של הדירקטורים מטעמה, המצויים בניגוד עניינים חריף, כך שמידורו של המבקש מסייע למנוע ממנו להתריע מפני פגמים בהתנהלותה של החברה ובהתנהלותם של המשיבים 2-3 (סלומון פיטר אנדרו וניקולה מארי במפורד, א"כ)".
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות...
בכתב התביעה נכתב בין היתר: "הדירקטוריון מנהל דיונים ומקבל החלטות כיצד לנהוג, טקטית ואסטרטגית 'בבעיה מול רשת', ו-2 הדירקטורים הנ"ל לא רק שהן מתעקשים לקחת חלק בדיון ולהכתיב כיצד יש לפעול – והם אלו שמכתיבים את היקף המידע שנמסר למבקש בקשר לעניינים אלו".
בתביעתו מבקש עמית מבית המשפט להורות לאנדמול ישראל למסור לו את כל מסמכי החברה אותם ביקש ואשר לא נמסרו לו על ידי החברה. כמו כן הוא דורש להצהיר כי הדירקטורים האחרים מטעם אנדמול העולמית, מצויים בניגוד עניינים בכל הנוגע לחברת רשת, מאחר והם משמשים כדירקטורים גם באנדמול ישראל וגם ברשת, וגם להצהיר כי הדירקטורים האחרים, מטעם אנדמול העולמית, מנועים מלהשתתף בישיבת דירקטוריון העוסקת בחברת רשת.
עו"ד זילברבוים אומר כי "יש כאן התנהלות שלא עולה על הדעת. חשבנו שהנורמות הבסיסיות של ממשל תאגידי תקין כבר הופנמו בישראל, ומתברר שיש עוד דרך ארוכה. למעשה הרוב בחברה הזו עושה מה שהוא רוצה, במחשכים, ללא מינימום שקיפות, ותוך ניגודי עניינים שזועקים לשמים. אנחנו נחושים לאפשר לדירקטור מטעם קופרמן להבין מה בדיוק קורה בחברה".
מחברת אנדמול-שיין ישראל נמסר: "איננו מגיבים לנושאים פנימיים בתקשורת. הנושא יתברר בבית המשפט".
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0.98% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
