כסף למקאן בגולדן דראם - על "סיפורי היין" של יקב טפרברג
משרד הפרסום מקאן תל אביב הוא היחיד ששב עם זכייה מתחרות הפרסום גולדן דראם שנערכה בסוף השבוע האחרון בסלובניה. כזכור, אל התחרות ניגשו 3 משרדים מישראל: מקאן תל אביב עם 15 הגשות שמתוכן 3 עלו לגמר, M&C Saatchi עם 2 הגשות ו-2 שעלו לגמר ושמעוני פינקלשטיין פרלמוטר עם 3 הגשות ללא הופעה בשלב הגמר.
המהלך הזוכה שעלה בישראל במרץ 2018 הוא עוד ניסיון של מקאן ויקב טפרברג לעקוף את הרגולציה על פרסום אלכוהול בדרך יצירתית (לאחר שעשו זאת עם פרסומת לייב בהצגת תיאטרון ב-2016). המהלך גם מוכיח את הסברה המוכרת מעולם הפרסום, לפיה דווקא ההגבלות, אם תקציביות ואם רגולטוריות, הן אלו שדוחפות את אנשי הקריאייטיב למצוא קונספטים יצירתיים כמו במקרה הזה.
הפתרון המקורי היה הסרט "סיפורי יין - משפחה מזן אחר". אסופה של 3 סרטים קצרים בני 10-15 דקות שעוסקים במשפחה ישראלית המעורה בתעשיית היין המקומית. הסרט הראשון "יין" בוים על ידי טל זגרבה שזכה בתואר הבמאי הצעיר המבטיח לשנת 2017 בפסטיבל קאן, ובו מככב אלון נוימן. הסרט השני, "מתי בפעם האחרונה" בוים על ידי דנה לרר, שסרטה "גבולות" זכה בציון לשבח בפסטיבל הקולנוע בירושלים ב-2015, ומספר את סיפורה של איילה (טלי שרון) והסרט השלישי והסוגר של האסופה, "תדרים" שבוים על ידי אורי מרגלית וטל מנקס מספר את סיפורה של דפנה (אסי לוי).
המהלך זכה בפרס הכסף במסלול ה-Reach של התחרות, בקטגוריה שכותרתה "חדשנות באופן שבו מספרים סיפור".
מנהל הקריאייטיב אדי גרצמן אמר לאייס על הזכייה: "בעידן של היום, בטח כשאתה מפרסם מותג אלכוהולי עם כל ההגבלות הרגולטוריות, לא מספיק לעשות קמפיין פרסומי רגיל. המהלך של טפרברג הוא מהלך תוכן ברמה ובהיקף שעוד לא נראה כאן. 3 סרטים קצרים של מיטב הבמאים, הקרנות שלהם בבתי הקולנוע, בדיגיטל ובסוף גם פרסומת שהיא כל כך מוטמעת בתוכן עצמו, שהיא מרגישה הרבה יותר מפרסומת. תודה ענקית ללקוח ענק שלא רק הלך איתנו כל הדרך, אלא גם לא הפסיק לדחוף אותנו לכל אורך הדרך".
קרדיטים
קריאייטיב: נדב פרסמן, אלדד וויינברגר, אדי גרצמן, עידן קרביץ, דנה מנור, גיא מגל
סטודיו והפקה: נווה זרח, אדווה נבון, עמנואל רז, גבע גרשון, שירי הינדי
אסטרטגיה: רונית כספי, יעל שפיגל
ניהול לקוח: יעל אבוקסיס, מאור חן, סתיו דוידוף
מדיה: אמיר ווייס, נעמי וולפנר, הילה ברדה, יניב סנה, הילה אבידן
דיגיטל: אדי גולדנברג, ליאורה בז׳רנו
- 1.כמו האריאלי, השלמור אבנון, הפוגל (ל"ת)גם זה יעבור... 21/10/2018 13:18הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
