סיפורי יין. יקב טפרברג
צילום: יח"צ/ צילום מסך
TV

כסף למקאן בגולדן דראם - על "סיפורי היין" של יקב טפרברג

הפתרון המקורי עוקף הרגולציה של יקב טפרברג שבמסגרתו הופקו 3 סרטים קצרים שעלו לקולנוע זכה בכסף בקטגוריית ה-Reach
משה בנימין | (1)

משרד הפרסום מקאן תל אביב הוא היחיד ששב עם זכייה מתחרות הפרסום גולדן דראם שנערכה בסוף השבוע האחרון בסלובניה. כזכור, אל התחרות ניגשו 3 משרדים מישראל: מקאן תל אביב עם 15 הגשות שמתוכן 3 עלו לגמר, M&C Saatchi עם 2 הגשות ו-2 שעלו לגמר ושמעוני פינקלשטיין פרלמוטר עם 3 הגשות ללא הופעה בשלב הגמר.

המהלך הזוכה שעלה בישראל במרץ 2018 הוא עוד ניסיון של מקאן ויקב טפרברג לעקוף את הרגולציה על פרסום אלכוהול בדרך יצירתית (לאחר שעשו זאת עם פרסומת לייב בהצגת תיאטרון ב-2016). המהלך גם מוכיח את הסברה המוכרת מעולם הפרסום, לפיה דווקא ההגבלות, אם תקציביות ואם רגולטוריות, הן אלו שדוחפות את אנשי הקריאייטיב למצוא קונספטים יצירתיים כמו במקרה הזה. 

הפתרון המקורי היה הסרט "סיפורי יין - משפחה מזן אחר". אסופה של 3 סרטים קצרים בני 10-15 דקות שעוסקים במשפחה ישראלית המעורה בתעשיית היין המקומית. הסרט הראשון "יין" בוים על ידי טל זגרבה שזכה בתואר הבמאי הצעיר המבטיח לשנת 2017 בפסטיבל קאן, ובו מככב אלון נוימן. הסרט השני, "מתי בפעם האחרונה" בוים על ידי דנה לרר, שסרטה "גבולות" זכה בציון לשבח בפסטיבל הקולנוע בירושלים ב-2015, ומספר את סיפורה של איילה (טלי שרון) והסרט השלישי והסוגר של האסופה, "תדרים" שבוים על ידי אורי מרגלית וטל מנקס מספר את סיפורה של דפנה (אסי לוי). 

המהלך זכה בפרס הכסף במסלול ה-Reach של התחרות, בקטגוריה שכותרתה "חדשנות באופן שבו מספרים סיפור". 

 

מנהל הקריאייטיב אדי גרצמן אמר לאייס על הזכייה: "בעידן של היום, בטח כשאתה מפרסם מותג אלכוהולי עם כל ההגבלות הרגולטוריות, לא מספיק לעשות קמפיין פרסומי רגיל. המהלך של טפרברג הוא מהלך תוכן ברמה ובהיקף שעוד לא נראה כאן. 3 סרטים קצרים של מיטב הבמאים, הקרנות שלהם בבתי הקולנוע, בדיגיטל ובסוף גם פרסומת שהיא כל כך מוטמעת בתוכן עצמו, שהיא מרגישה הרבה יותר מפרסומת. תודה ענקית ללקוח ענק שלא רק הלך איתנו כל הדרך, אלא גם לא הפסיק לדחוף אותנו לכל אורך הדרך".

קרדיטים

קריאייטיב: נדב פרסמן, אלדד וויינברגר, אדי גרצמן, עידן קרביץ, דנה מנור, גיא מגל 

סטודיו והפקה: נווה זרח, אדווה נבון, עמנואל רז, גבע גרשון, שירי הינדי 

אסטרטגיה: רונית כספי, יעל שפיגל 

ניהול לקוח: יעל אבוקסיס, מאור חן, סתיו דוידוף

מדיה: אמיר ווייס, נעמי וולפנר, הילה ברדה, יניב סנה, הילה אבידן

דיגיטל: אדי גולדנברג, ליאורה בז׳רנו

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כמו האריאלי, השלמור אבנון, הפוגל (ל"ת)
    גם זה יעבור... 21/10/2018 13:18
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.