רייטינג

ערב 10: ערוץ עשר עקף את רשת 13 לפני החדשות ובפריים-טיים

יום מוצלח לעשר עם ניצחון ב-2 גזרות. 'חברות' קיבלה 7.9% מול 7.2% ל'הזדמנות אחרונה לאהבה'. את הערב ניצחה 'אביב או אייל עם שיא עונתי של 15.8%
אלכסנדר כץ |

 שיא עונתי לתכנית אביב או אייל (קשת 12) עם 15.8% במגזר היהודי ו-448 אלף צופים באוכלוסייה הכללית – כך עולה מנתוני צפייה ראשוניים, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה.

 

הסדרה חברות (ערוץ עשר) רשמה 7.9% (190K), וניצחה את הזדמנות אחרונה לאהבה (רשת 13) עם 7.2% (183K). שטח הפקר (כאן 11) קיבלה 3.7% (91K), והאולפן הפתוח (ערוץ 20) עם 0.9%.

 

'חי בלילה' (קשת 12) קיבלה 10.4%, 'לעוף על המיליון' (ערוץ עשר) הניבה 6.1%, 'הצנרת' (רשת 13) רשמה 5.5%, 'היום שהיה' (ערוץ עשר) זכתה ב-4.5%, פרק נוסף בסדרה 'חסידיסטוק' (כאן 11) הסתפק ב-1.8%, 'חדשות הלילה' (כאן 11) קיבלה 3.6%, ו'חדשות סיכום היום' (ערוץ 20) עם 1%.

 

בגזרת הבוקר:

חדשות הבוקר (קשת 12) רשמה 3.5%,

ועקפה את העולם הבוקר (רשת 13) עם 3.4%.

בוקר אור (ערוץ עשר) עם 1.5%.

 

ראש בראש בפרה-פריים:

'ערב טוב עם גיא פינס' (קשת 12) קיבלה 7.3%, ואחריה 'התכנית הכלכלית' (חדשות 2 בקשת) עם 8.9%.

מנגד קיבלה 'אורלי וגיא' (ערוץ עשר) 4.1%,

ועקפה את 'לפני החדשות' (רשת 13) עם 3.7%.

'העולם היום' (כאן 11) ניפקה 2.8%,

ו'ריקלין וסג"ל' (ערוץ 20) עם 0.4% בלבד.

 

בגזרת החדשות:

חדשות 2 בקשת קיבלה 11.8% (291K),

מול אותה מהדורה ברשת עם 7.4% (220K)

(בחישוב מצרפי: 19.2% ו-511K).

חדשות עשר מסתפקת ב-6% (162K),

חדשות הערב (כאן 11) ניפקה 4.5% (114K),

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.