ירידה בהאזנה לרדיו: גל"צ, 103FM ורדיוס שילמו את המחיר
בתאגיד השידור כאן יכולים להיות סך הכל מרוצים מסקר TGI שמתפרסם הבוקר (יום ג'), וזאת שנה ורבע מאז הושק התאגיד – בחודש מאי 2017. מאידך, בתחנות גלי צה"ל נרשמה ירידה, גם בגל"צ וגם בגלגלצ. בתחנות האזוריות נרשם סטטוס-קוו לגבי ההובלה.
מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי TGI ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4.3 מיליון נפש. הסקר נערך בישראל מאז שנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-41 מאז השקתו.
אחרי הירידה החדה בחשיפה לכאן רשת ב' לפני חצי שנה (ירידה מ-22.4% לפני שנה ל-20.7% בסיכום יולי-דצמבר 2017), תחנת האקטואליה של קול ישראל בלמה את המשך הירידה ורשמה 20.7% גם בסקר הנוכחי. גל"צ רשמה ירידה חדה בחשיפה בחצי הנוכחי - מ-24.1% ל-21.1%, וכך קטן הפער בין 2 תחנות האקטואליה.
- זינוק בהשמעות ברדיו לשירים של ריטה. כמה כסף זה הכניס?
- ירידה בהאזנה לרשתות האקטואליה; התחנות האזוריות מתחזקות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התחנה המובילה בהאזנה בישראל היא עדיין גלגלצ, עם חשיפה של 33.8%, ירידה קלה מהנתון שסיכם את החצי השני של 2017 - 34.5%. 2 תחנות המוזיקה של קול ישראל - כאן 88FM וכאן גימל – שרשמו התחזקות לפני חצי שנה בחשיפה למרות הביקורת הקשה על הקו המוזיקלי החדש שלהן בעידן התאגיד, רשמו הפעם ירידה חדה בחשיפה. החשיפה כאן 88FM עמדה על 7.1% לפני שנה, זינקה ל-8.9% לפני חצי שנה, וירדה ל-8.4% כעת. בכאן ג' החשיפה התרסקה מ-17.2% ל-13.3% כעת. לפני שנה החשיפה עמדה על 14.4%.
רשת כאן תרבות, שהחליפה את רשת א' התחזקה מ-3.2% ל-3.5%, וקול המוזיקה עלתה מ-5.5% ל-5.7%.
99 שומרת על הבכורה, ופותחת פער מהמתחרות
בגזרת התחנות האזוריות נרשמה באופן כללי גם כן ירידה בהאזנה. eco99fm של אלי עזור מובילה את החשיפה בקרב תחנות הרדיו האזוריות זה החציון השני, עם 9.8%, בדומה לחשיפה לפני חצי שנה – 9.9%.
רדיוס של דוד בן בסט רשמה ירידה חדה בחשיפה, מ-9.4% ל-7.6% כעת, והיא השנייה ברשימת התחנות המואזנות. תחנה אחרת של עזור, רדיו 103FM ירדה בחשיפה זה הסקר השני ברציפות, בצורה משמעותית: 10.7% לפני שנה, 9.1% לפני חצי שנה, ו-7.5% בסקר הנוכחי.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הירידה החדה נובעת ככל הנראה מהטעיה של הנשאלים על תכניות שהאזינו להן, למרות שכבר ירדו מן האוויר, וזאת כחלק משינוי דרסטי בלוח השידורים של 103FM. ואולם בשאלון של TGI הנשאלים נשאלו על תכניות שכבר לא משודרות, למשל אראל סג"ל שהחל לשדר בתחנה בסוף פברואר, אבל הוא ותכניתו עדיין הוצגו כאלה ששודרו בגל"צ. רצועה זו אגב משודרת בשעה השנייה של מה שהיה פעם התכנית של גבי גזית שלא משודרת כבר חודשים רבים, אבל הוצגה בסקר, למרות שבמקומה משודרת ברצועה הראשונה תכנית חדשה של ענת דוידוב וינון מגל. גם תכניתה היומית של אילה חסון לא נבדקה כראוי, כשעל פי הסקר, הייתה התייחסות לתכניתה השבועית שכבר לא משודרת. .
בין היורדות: לב המדינה של בן בסט מ-4.9% ל-4.2% בסקר הנוכחי; רדיו דרום מ-4.3% ל-3.4% (הרדיו בבאר שבע התחזק מ-2% ל-2.2%, ובאזור אשקלון ירד חדות מ-3.1% ל-2.1%); רדיו חיפה ירדה מ-3.1% ל-2.4%, ואילו התחנה השנייה שלה – חם אש, ירדה מ1.9% ל-1.2 – ובסך הכל החשיפה לקבוצת רדיו חיפה ירדה מ3.7% ל-2.8%; רדיו ירושלים ירד מ-3.4% ל-2.3%; וצפון ללא הפסקה – התחנה השלישית של עזור – נחלשה קלות מ-2.1% ל-2%.
התחנות שהתחזקו הן קול רגע עם זינק מ-1.9% לפני חצי שנה ל-2.9% כעת, ורדיו תל אביב שעלתה מ-2.6% ל-3.3%. רדיו אמצע הדרך 90FM שמרה על כוחה עם 2.1%.
ומה קורה אצל הדתיים והחרדים?
גלי ישראל שמיועדת לתושבי יהודה ושומרון אבל נקלטת בחלקים רבים ברחבי הארץ, זינקה בסקר הקודם מ-2% ל-2.4%. בסקר הנוכחי החשיפה אליה ירדה ל-2.1%.
בגזרת התחנות החרדיות, התחנה הוותיקה קול חי פותחת פער גדול על פני המתחרה הצעירה יחסית קול ברמה. החשיפה לקול חי ירדה מ-4.7% ל-4.5% (לפני שנה – 5.2%), בעוד החשיפה לקול ברמה ירדה משמעותית מ-3.9% ל-2.8% (ולפני שנה – 4.4%). כלומר הפער בין 2 התחנות גדל מ-0.6 נקודות לפני חצי שנה, ל-1.7% בסקר הנוכחי.
התחנה החרדית-דתית של התאגיד, כאן מורשת, זינקה מ-2.6% ל-4% - אחרי הירידה לפני חצי שנה. מדובר כעת על זינוק משמעותי של 58% בחצי שנה.
- 12.ומהם אחוזי האזנה לספוטיפיי? (ל"ת)ספוטיפיי 08/08/2018 08:07הגב לתגובה זו
- 11.למשקיעי דלק 06/08/2018 09:37הגב לתגובה זוזהירות! הפסד בטוח מובטח למי שיענה מחר ב 7/8 להצעת רכש של תשובה בדלק בפעם הקודמת שניסה לעשות זאת זה היה בדלק אנרגיה. המשקיעים לא נענו ותקעו את הרוכשים 3 שנים,בנתיים המניה עלתה לשמים, ומי שנענה להצעת הרכש, הפסיד את כל העליות. המניה עכשיו בקרשים. תשובה יודע למה הוא רוכש עכשיו.
- 10.לא מאזין 03/08/2018 12:46הגב לתגובה זויותר מידי פרסומות צרחניות בגלל זה מעבירים תחנה
- 9.99FM מספר אחת, הרבה הרבה יותר טובה מגלגל"צ ! (ל"ת)אהרון 03/08/2018 11:22הגב לתגובה זו
- היתה. כעת היא מוצפת בפרסומות (ל"ת)מה שהיה היה 06/08/2018 10:34הגב לתגובה זו
- 8.נמאס לשמוע את בגל"צ וברשת ב' את המראיינים חובבי המחבלים (ל"ת)מנשה 03/08/2018 02:22הגב לתגובה זו
- 7.בועז 01/08/2018 11:03הגב לתגובה זובושה לגלי צהל תחנה שפעם היית תחנת העם נהפכה לכוורת שמאלנית קיצונית
- 6.88 זצל 01/08/2018 00:52הגב לתגובה זופה קבור הכלב הכישלון של ''כאן'', אנשים פשוט לא סובלים את הרדיו יותר, ולכן לא משנה שאחוזי האזנה הם כך וכך, הנטו כנראה ירד משמעותית
- 5.ניר 31/07/2018 16:31הגב לתגובה זועיתון או רדיו עולים ויורדים במספרים הזויים. כל הסקר הזה בלוף!
- 4.רדיוס תחנת המוזיקה הטובה במדינה (ל"ת)שוקי 31/07/2018 15:28הגב לתגובה זו
- עידו 03/08/2018 16:18הגב לתגובה זויש לתחנה לא מעט הפרעות קליטה באזור המרכז בגלל תחנת רדיו מסיתה המשבשת אותה אולי זו גם הסיבה הנוספת שהיא ירדה בהאזנה
- 3.לא שמאלני 31/07/2018 13:55הגב לתגובה זועלבון לאינטיליגנציה של כל בן אדם ואני ממש לא בשמאל
- מה זה אתה ממש לא בשמאל חבל על הזמן שלישית תותחים (ל"ת)קובי 01/08/2018 08:24הגב לתגובה זו
- מעניין שהזכרת אותם ולא את זהבי ושות' (ל"ת)צדוק 31/07/2018 17:49הגב לתגובה זו
- 2.tgi בלוףףףףףףףףףףףףףףףףףףףף (ל"ת)יפית 31/07/2018 13:40הגב לתגובה זו
- 1.מאזין עצוב 31/07/2018 12:21הגב לתגובה זוכמות הפרסומות שם לא שפויה. כל כל חבל כי יש שם דברים איכותים כמו מושיקו שטרן והשירים של בן בסט אחריו ואין כוח לשמוע ולהעביר תחנה כל כמה דקות. חבל חבל חבל
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
