הקקטוס נפתחה להגשות; איגוד השיווק: "מביעה אמון בענף"

התחרות המשותפת לאיגוד חברות הפרסום ואיגוד השיווק הישראלי תצא לדרכה ללא מקאן ויהושע. איגוד השיווק: "מעריכים את התרומה העצומה שיש לקריאייטיב"
משה בנימין | (1)

תחרות הקריאייטיב של ענף הפרסום הישראלי קקטוס הזהב יוצאת לדרכה עם פתיחת מועד ההגשות שהחלה היום ותימשך עד ל-10 בספטמבר. התחרות תקיף את כל הקמפיינים שעלו לאוויר בתקופה שבין ינואר 2017 ליולי 2018. הטקס צפוי להיערך במהלך חודש אוקטובר. 

התחרות המשותפת לאיגוד חברות הפרסום ואיגוד השיווק הישראלי תצא לדרכה ללא מקאן תל אביב שלא השתתף גם בשנה שעברה וללא יהושע TBWA שהודיע בחמישי האחרון כי יפרוש ממנה. לדברי יגאל ברקת מנכ"ל המשרד: "אנחנו מעדיפים להשקיע את כל משאבי הקריאייטיב שלנו בלקוחות ולא בהגשות ובאריזות הנדרשות לשם זכייה בפרסים".

השנה, לעומת שנים קודמות, יום השיפוט הראשון, שיפוט העולים לגמר, יעבור לפורמט שיפוט ברשת, וישתתפו בו 60 שופטים: 30 אנשי שיווק ו-30 אנשי קריאייטיב. בנוסף, השנה ישפטו עבודות שיוגשו לקטגוריית "קקטוס לטובה" שבו יוענקו פרסים עבור מותגים מסחריים שעשו קמפיינים לטובת הקהילה. קטגוריה נוספת שעליה הוכרז בתחרות הקודמת היא "קקטוס הנשיא" שיוענק לעבודה המצטיינת בייצוג מגדרי של החברה הישראלית.

למרות הביקורת הגלויה, ובחדרי חדרים, של משרדי פרסום מסוימים כנגד התחרות, איגוד השיווק, בראשות תלמה בירו אומר היום: "איגוד השיווק שמח להיות חלק מתחרות הקקטוס שהיא עבורנו הבעת אמון בענף הפרסום הישראלי ובהישגיו. כאנשי שיווק ומפרסמים, אנו יודעים להעריך את התרומה העצומה שיש לקריאייטיביות פרסומית מצטיינת למהלך השיווקי המצליח. תחרות הקקטוס היא ההזדמנות שלנו להעלות על נס את הקריאייטיב הישראלי, ולהוקיר את שותפינו לדרך - הפרסומאים".

יגאל בראון, מנכ"ל איגוד הפרסום: "תחרויות קריאייטיב בעולם, כמו תחרות הקקטוס בישראל, הן האמצעי המוביל להוקרת ועידוד יצירתיות בפרסום. וכידוע יצירתיות בפרסום היא המנוע המוביל לקידום השיווק והמותגים שכולנו עמלים כל השנה לקדם".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אחד העם 29/07/2018 20:37
    הגב לתגובה זו
    מקאן משרד טופ קריאייטיב בכל קנה מידה יהושע רחוק מקריאייטיב אם מקאן משתתף הוא לוקח את כולם בהליכה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.