יגאל בראון ותלמה בירו
צילום: אבשלום ששוני

הקקטוס נפתחה להגשות; איגוד השיווק: "מביעה אמון בענף"

התחרות המשותפת לאיגוד חברות הפרסום ואיגוד השיווק הישראלי תצא לדרכה ללא מקאן ויהושע. איגוד השיווק: "מעריכים את התרומה העצומה שיש לקריאייטיב"
משה בנימין | (1)

תחרות הקריאייטיב של ענף הפרסום הישראלי קקטוס הזהב יוצאת לדרכה עם פתיחת מועד ההגשות שהחלה היום ותימשך עד ל-10 בספטמבר. התחרות תקיף את כל הקמפיינים שעלו לאוויר בתקופה שבין ינואר 2017 ליולי 2018. הטקס צפוי להיערך במהלך חודש אוקטובר. 

התחרות המשותפת לאיגוד חברות הפרסום ואיגוד השיווק הישראלי תצא לדרכה ללא מקאן תל אביב שלא השתתף גם בשנה שעברה וללא יהושע TBWA שהודיע בחמישי האחרון כי יפרוש ממנה. לדברי יגאל ברקת מנכ"ל המשרד: "אנחנו מעדיפים להשקיע את כל משאבי הקריאייטיב שלנו בלקוחות ולא בהגשות ובאריזות הנדרשות לשם זכייה בפרסים".

השנה, לעומת שנים קודמות, יום השיפוט הראשון, שיפוט העולים לגמר, יעבור לפורמט שיפוט ברשת, וישתתפו בו 60 שופטים: 30 אנשי שיווק ו-30 אנשי קריאייטיב. בנוסף, השנה ישפטו עבודות שיוגשו לקטגוריית "קקטוס לטובה" שבו יוענקו פרסים עבור מותגים מסחריים שעשו קמפיינים לטובת הקהילה. קטגוריה נוספת שעליה הוכרז בתחרות הקודמת היא "קקטוס הנשיא" שיוענק לעבודה המצטיינת בייצוג מגדרי של החברה הישראלית.

למרות הביקורת הגלויה, ובחדרי חדרים, של משרדי פרסום מסוימים כנגד התחרות, איגוד השיווק, בראשות תלמה בירו אומר היום: "איגוד השיווק שמח להיות חלק מתחרות הקקטוס שהיא עבורנו הבעת אמון בענף הפרסום הישראלי ובהישגיו. כאנשי שיווק ומפרסמים, אנו יודעים להעריך את התרומה העצומה שיש לקריאייטיביות פרסומית מצטיינת למהלך השיווקי המצליח. תחרות הקקטוס היא ההזדמנות שלנו להעלות על נס את הקריאייטיב הישראלי, ולהוקיר את שותפינו לדרך - הפרסומאים".

יגאל בראון, מנכ"ל איגוד הפרסום: "תחרויות קריאייטיב בעולם, כמו תחרות הקקטוס בישראל, הן האמצעי המוביל להוקרת ועידוד יצירתיות בפרסום. וכידוע יצירתיות בפרסום היא המנוע המוביל לקידום השיווק והמותגים שכולנו עמלים כל השנה לקדם".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אחד העם 29/07/2018 20:37
    הגב לתגובה זו
    מקאן משרד טופ קריאייטיב בכל קנה מידה יהושע רחוק מקריאייטיב אם מקאן משתתף הוא לוקח את כולם בהליכה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.