טור

פייסבוק בוחנת קבוצות למנויים בלבד בתשלום חודשי

כדי לשמור על איכות הקבוצות ולתמרץ את האדמינים, פייסבוק בוחנת מודל של תשלום בקבוצות מסוימות, עד 30 דולר לחודש. ומה הרשת החברתית תרוויח מכך?
מור מריג' |

יש קבוצות פייסבוק מדהימות שמספקות לחברים בהן תוכן ערכי ומועיל על בסיס קבוע, מה שגורם למשתמשים לחזור ולבדוק אותן מדי יום, לעיתים אף כמה פעמים ביום. וזה לא קורה מעצמו. מאחורי כל קבוצה מצליחה עומד מנהל שנותן מעצמו ועובד קשה כדי לשמור על הקבוצה פעילה ועניינית. עכשיו נראה שהרשת החברתית בונה תכנית שתתגמל את המנהלים על המאמץ והזמן שהם משקיעים בפיתוח ותפעול הקהילה.

 

איך זה הולך לעבוד? חברי הקבוצה ישלמו דמי חברות למנהל הקבוצה תמורת תוכן ייחודי שיהיה זמין למשלמים בלבד. על הפיצ'ר החדש כתבה פייסבוק בבלוג שלה: "אנחנו יודעים שמנהלי קבוצות משקיעים הרבה זמן ואנרגיה בתפעול הקבוצה. חלק מהם פנו אלינו ואמרו לנו שהם היו רוצים כלים שיעזרו להם להמשיך ולהשקיע בקהילה או כלים שיאפשרו להם להציע יותר לחברים בה. החלטנו לצאת בפיילוט על מספר מצומצם של קבוצות ואנחנו בוחנים שם תכנית מנויים במטרה לתמוך באדמינים. זה עוד חלק מהוויז'ן הכולל שלנו לתמוך ביוצרים ובאנשים שהופכים את פייסבוק למקום שכיף להיות בו".

 

בכמה כסף מדובר? מנהלי קבוצות הצהירו שמבחינתם לא מדובר ב"עשיית כסף" כמו שפשוט הם היו רוצים עוד אפשרויות ותקציבים כדי להשקיע בקהילה. באחת הקבוצות שהפיילוט רץ בהן, התשלום החודשי עומד על 15 דולר ובתמורה המשתמשים מקבלים גישה למדריכים, שידורים חיים, צ'קליסטים ייחודים ועוד כל מיני פיצ'רים ותכנים בלעדיים. באופן כללי, נראה שמנהלים יוכלו לגבות סכום שנע בין 4.99 ל-29.99 דולרים בחודש עבור גישה מלאה לתכני הקבוצה. בשלב התחלתי, פייסבוק תעמוד מהצד ולא תיקח לעצמה חלק מהרווחים. זה כמובן צפוי להשתנות בהמשך, בהנחה והניסוי יהפוך למציאות קיימת.

 

איך מגיבים לזה המשתמשים? עוד מוקדם לדעת. "אנחנו כרגע מתמקדים בעיקר בלמידה. אנחנו רוצים לבחון את השטח ולהבין היטב איך משתמשי הקבוצה מרגישים לגבי הרעיון הזה. כמובן שנמשיך להשתפר ולשפר את החוויה כדי לעזור למנהלים להציע יותר וכדי לעודד אותם להשקיע בקהילה".

 

בסופו של דבר, הרעיון הזה יקום או ייפול על כדאיות ותועלת. על המנהלים מוטלת כעת החובה להבין היטב איזה תוכן יעניין את חברי הקבוצה ומה הם ימצאו כערכי. פייסבוק מבחינתה מעבירה את האחריות למנהלי הקבוצות "יש להם את הרעיונות שלהם. אנחנו רק רוצים לראות איך ולאן זה יתפתח".

 

נמשיך לעקוב. יהיה מעניין.

 

מור מריג' היא מנהלת התוכן באתר אנגורה מדיה שיווק דיגיטלי 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.