פסטיבל קאן ליונס 2018
צילום: יח"צ פסטיבל קאן
פרסום ראשון

פתיחה צולעת לישראלים בקאן - שורטליסט אחד מתוך 38 עבודות

משרד הפרסום לאו ברנט הוא היחיד עם עבודה שעלתה לגמר מתוך 38 עבודות ב-5 קטגוריות. העבודה היא "אנשים, לא תמרורים" עבור נגישות ישראל, יחד עם קרבט&וייס 
משה בנימין | (4)

הבוקר נפתח רשמית פסטיבל קאן ליונס עם פרסום רשימות השורטליסט ב-5 קטגוריות: Design, מובייל, אאוטדור, פרינט ורדיו שלכולם הגישו הישראלים עבודות. התוצאה לבינתיים עגומה למדי עם שורטליסט אחד בלבד למשרד הפרסום לאו ברנט בקטגוריית האאוטדור. 

השורטליסט הבודד של לאו ברנט שיעלה לגמר בקטגוריית החוצות הוא עבור העבודה People not symbols - אנשים, לא תמרורים, עבור עמותת נגישות ישראל. במסגרת הקמפיין הייחודי שנעשה כדי לגרום לציבור הנהגים להבין את הצורך של הנכים בחנייה - הוחלפו השלטים המוכרים שבהם אייקון של כסא גלגלים בשלטים דומים שבהם שולבה תמונה אמתית של אדם נכה על כסא גלגלים.

הפתיחה הצולעת של הנציגים הישראליים מקבלת תוקף משמעות מעצם העובדה שבין 5 הקטגוריות שרשימות השורטליסט שלהן פורסמו הבוקר נמנית גם קטגוריית הפרינט שאליה הוגשו השנה מירב העבודות מישראל - 24 ואף לא עבודה אחת הצליחה להעפיל לשלב הגמר. בשורה התחתונה, על פי נתוני הפסטיבל, ל-5 קטגוריות אלו הוגשו מישראל 38 עבודות: 24 לפרינט, 7 לאאוטדור, 4 ל-Design, 2 למובייל ועבודה אחת לרדיו. סך כל ההגשות מישראל לכל הקטגוריות עומד על 133.

המהלך של לאו ברנט, יחד עם משרד היח"צ קרבט & וייס שהיו אמון על חלק ה-PR שלו, העפיל לשלב הגמר בתת הקטגורייה Transit, יחד עם עבודות מברזיל, ארה"ב, יפן ובריטניה. כזכור, לאו ברנט, כמו שאר סוכנויות פובליסיס מסביב לעולם, לא היה אמור להתחרות השנה בקאן בעקבות ההחלטה לפרוש לשנה מכל תחרויות הפרסום שהתקבלה על ידי הנהלת פובליסיס העולמית. עם זאת, החלופה שנמצאה כדי "לעקוף את המכשול" הייתה הגשת העבודה על ידי המפרסם או במקרה הזה העמותה - נגישות ישראל. 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    איזה בושה!!! 19/06/2018 12:49
    הגב לתגובה זו
    מדהים איזה צביעות. העבודה הוגשה שבע פעמים. אלפי יורו ומי משלם את זה???? תכלס לפובלסיס אסור כאמור להשתתף אז עשו קומבינה.
  • 3.
    יפה שכתבתם פתיחה צולעת. בגלל הנכים. הבנתם???? הא? (ל"ת)
    אחת שצולעת 18/06/2018 16:33
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    כמו האריאלי, השלמור אבנון, הפוגל (ל"ת)
    גם זה יעבור... 18/06/2018 14:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אדם ועמי -תגובתכם 18/06/2018 12:01
    הגב לתגובה זו
    אתם רוצים להגיד שעמותה ציבורית המתקיימת על תרומות שילמה 2,200 שקל על השתתפות בתחרות קריאייטיב? קצת מסריח.
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים

מוצאי שבת היתה בסימן קשת, ששלטה בלוח השידורים עם פער עצום במהדורה המרכזית ובפריים טיים 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 18% רייטינג ו-475 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. חדשות 14 היו במקום השני עם 6.1% ו-174 אלף צופים. שתי המהדורות הנוספות גם הן מרוויחות צופים בעקבות ההיעדרות של 14 משידורי שבת, וחדשות 13, עמדה על 5.5% רייטינג ו-142 אלף צופים ואילו המהדורה של כאן11, עמדה על 116 אלף צופים ו-5.3% רייטינג.


פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירווזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 18.6% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 8.9% רייטינג ו-224 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. במקום האחרון היה הפרק המסיים של הסדרה התיעודית על ואנונו, עם נתון מכובד של 5.5% רייטינג ו-119 אלף צופים.

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 3.4% רייטינג ו-91 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-4.1% רייטינג ו-121 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-7.4% רייטינג ו-215 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 2.1% ו-57 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 11% רייטינג ו-276 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם נתונים דומים למדי, 10.9% ו-309 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 4.6% רייטיג ו-128 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.5% ו-95 אלף צופים. 

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, "אברי ושרקי" היו בראש, עם 7.3% רייטינג ו-168 אלף צופים, שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של היה במקום השני, עם 4.6% ו-117 אלף צופים, ואילו במקום האחרון היו חדשות הלילה עם שרה ב"ק, של ערוץ 14, עם 3.2% ו-81 אלף צופים.