פסטיבל קאן ליונס 2018
צילום: יח"צ פסטיבל קאן
פרסום ראשון

פתיחה צולעת לישראלים בקאן - שורטליסט אחד מתוך 38 עבודות

משרד הפרסום לאו ברנט הוא היחיד עם עבודה שעלתה לגמר מתוך 38 עבודות ב-5 קטגוריות. העבודה היא "אנשים, לא תמרורים" עבור נגישות ישראל, יחד עם קרבט&וייס 
משה בנימין | (4)

הבוקר נפתח רשמית פסטיבל קאן ליונס עם פרסום רשימות השורטליסט ב-5 קטגוריות: Design, מובייל, אאוטדור, פרינט ורדיו שלכולם הגישו הישראלים עבודות. התוצאה לבינתיים עגומה למדי עם שורטליסט אחד בלבד למשרד הפרסום לאו ברנט בקטגוריית האאוטדור. 

השורטליסט הבודד של לאו ברנט שיעלה לגמר בקטגוריית החוצות הוא עבור העבודה People not symbols - אנשים, לא תמרורים, עבור עמותת נגישות ישראל. במסגרת הקמפיין הייחודי שנעשה כדי לגרום לציבור הנהגים להבין את הצורך של הנכים בחנייה - הוחלפו השלטים המוכרים שבהם אייקון של כסא גלגלים בשלטים דומים שבהם שולבה תמונה אמתית של אדם נכה על כסא גלגלים.

הפתיחה הצולעת של הנציגים הישראליים מקבלת תוקף משמעות מעצם העובדה שבין 5 הקטגוריות שרשימות השורטליסט שלהן פורסמו הבוקר נמנית גם קטגוריית הפרינט שאליה הוגשו השנה מירב העבודות מישראל - 24 ואף לא עבודה אחת הצליחה להעפיל לשלב הגמר. בשורה התחתונה, על פי נתוני הפסטיבל, ל-5 קטגוריות אלו הוגשו מישראל 38 עבודות: 24 לפרינט, 7 לאאוטדור, 4 ל-Design, 2 למובייל ועבודה אחת לרדיו. סך כל ההגשות מישראל לכל הקטגוריות עומד על 133.

המהלך של לאו ברנט, יחד עם משרד היח"צ קרבט & וייס שהיו אמון על חלק ה-PR שלו, העפיל לשלב הגמר בתת הקטגורייה Transit, יחד עם עבודות מברזיל, ארה"ב, יפן ובריטניה. כזכור, לאו ברנט, כמו שאר סוכנויות פובליסיס מסביב לעולם, לא היה אמור להתחרות השנה בקאן בעקבות ההחלטה לפרוש לשנה מכל תחרויות הפרסום שהתקבלה על ידי הנהלת פובליסיס העולמית. עם זאת, החלופה שנמצאה כדי "לעקוף את המכשול" הייתה הגשת העבודה על ידי המפרסם או במקרה הזה העמותה - נגישות ישראל. 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    איזה בושה!!! 19/06/2018 12:49
    הגב לתגובה זו
    מדהים איזה צביעות. העבודה הוגשה שבע פעמים. אלפי יורו ומי משלם את זה???? תכלס לפובלסיס אסור כאמור להשתתף אז עשו קומבינה.
  • 3.
    יפה שכתבתם פתיחה צולעת. בגלל הנכים. הבנתם???? הא? (ל"ת)
    אחת שצולעת 18/06/2018 16:33
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    כמו האריאלי, השלמור אבנון, הפוגל (ל"ת)
    גם זה יעבור... 18/06/2018 14:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אדם ועמי -תגובתכם 18/06/2018 12:01
    הגב לתגובה זו
    אתם רוצים להגיד שעמותה ציבורית המתקיימת על תרומות שילמה 2,200 שקל על השתתפות בתחרות קריאייטיב? קצת מסריח.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.