TheMarker
צילום: מסך TheMarker
פרסום ראשון

חומת התשלום ב-TheMarker תושק כבר היום; יעלה שקל ליום

העיתון הכלכלי יגבה 365 שקלים במנוי שנתי לדיגיטל, או 40 במסלול חודשי. מדובר על סכומים הדומים לאלה שגובה הארץ בדיגיטל
אלכסנדר כץ | (2)

אתר TheMarker יתחיל כבר היום (יום ב') להפעיל את חומת התשלום עליה עבד בחודשים האחרונים, אולם גביית הכסף בפועל תחל רק בעוד כמה ימים - כך נודע לאייס. בכך יישר האתר קו עם אתר הארץ, שעבר בחודש מארס 2013 לגבות תשלום מגולשיו עבור חלק מהתכנים.

 

מנוי שנתי יעלה שקל ליום (365 שקלים), ואילו חודשי 40 שקלים. מדובר על סכום הדומה למנוי הדיגיטלי של הארץ – שם משלמים על החודש הראשון 5 שקלים, ובהמשך 45 שקלים לחודש, או דמי מנוי של 420 שקלים לשנה. בעלי מנוי יומי להארץ מקבלים את מנוי הדיגיטל בחינם, ולקוחות מנוי סוף השבוע מקבלים 50% הנחה. לקוחות המרקר המודפס יקלו את המנוי הדיגיטלי בחינם.

 

 

בשבוע שעבר קיימו בכירי הארץ העורך הראשי אלוף בן, עורך TheMarker אבי בר אלי, וליאור קודנר - סגן עורך הארץ וסמנכ"ל הדיגיטל של הקבוצה, ישיבה עם עובדי היומון הכלכלי בו הסבירו להם על ההחלטה, שנחשפה כבר לפני מספר חודשים בוואלה ברנז'ה.

 

כבר ב-2012 עבר הארץ באנגלית לחומת תשלום, ושנה לאחר מכן – גם האתר בעברית. על פי הערכות, לאתר בעברית כ-35 אלף מנויים, וזה באנגלית - קצת פחות מ-20 אלף. בהארץ הצליחו לצלוח בזמנו בהצלחה יחסית את המהלך, שרבים בתעשייה פקפקו בו, אבל ישבו על הגדר וצפו בו. בהמשך החליטו אף בגלובס לצאת לחומת תשלום, עם כי בפורמט מצומצם הרבה יותר, שכולל בעיקר כתבות מגזין נרחבות. כעת בקבוצת הארץ טרם החליטו סופית איזה תכנים יחסו תחת חומת התשלום, ומה יוגדר כתוכן שוטף וחופשי.

 

מקבוצת הארץ לא התקבלה תגובה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יניב 30/04/2018 11:35
    הגב לתגובה זו
    אולי במקום להפיק פרסומות תדמית בהמון כסף מבוזבז, פשוט לא יעלו את המחיר של העיתון, הם חשבו על זה ?....
  • 1.
    אורלי 30/04/2018 11:34
    הגב לתגובה זו
    למי בדה מרקר או במשרד הפרסום שלהם יש קשרים עם אייס שהכתבה המשמימה הזאת עלתה פעמיים ?
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.