TheMarker
צילום: מסך TheMarker
פרסום ראשון

חומת התשלום ב-TheMarker תושק כבר היום; יעלה שקל ליום

העיתון הכלכלי יגבה 365 שקלים במנוי שנתי לדיגיטל, או 40 במסלול חודשי. מדובר על סכומים הדומים לאלה שגובה הארץ בדיגיטל
אלכסנדר כץ | (2)

אתר TheMarker יתחיל כבר היום (יום ב') להפעיל את חומת התשלום עליה עבד בחודשים האחרונים, אולם גביית הכסף בפועל תחל רק בעוד כמה ימים - כך נודע לאייס. בכך יישר האתר קו עם אתר הארץ, שעבר בחודש מארס 2013 לגבות תשלום מגולשיו עבור חלק מהתכנים.

 

מנוי שנתי יעלה שקל ליום (365 שקלים), ואילו חודשי 40 שקלים. מדובר על סכום הדומה למנוי הדיגיטלי של הארץ – שם משלמים על החודש הראשון 5 שקלים, ובהמשך 45 שקלים לחודש, או דמי מנוי של 420 שקלים לשנה. בעלי מנוי יומי להארץ מקבלים את מנוי הדיגיטל בחינם, ולקוחות מנוי סוף השבוע מקבלים 50% הנחה. לקוחות המרקר המודפס יקלו את המנוי הדיגיטלי בחינם.

 

 

בשבוע שעבר קיימו בכירי הארץ העורך הראשי אלוף בן, עורך TheMarker אבי בר אלי, וליאור קודנר - סגן עורך הארץ וסמנכ"ל הדיגיטל של הקבוצה, ישיבה עם עובדי היומון הכלכלי בו הסבירו להם על ההחלטה, שנחשפה כבר לפני מספר חודשים בוואלה ברנז'ה.

 

כבר ב-2012 עבר הארץ באנגלית לחומת תשלום, ושנה לאחר מכן – גם האתר בעברית. על פי הערכות, לאתר בעברית כ-35 אלף מנויים, וזה באנגלית - קצת פחות מ-20 אלף. בהארץ הצליחו לצלוח בזמנו בהצלחה יחסית את המהלך, שרבים בתעשייה פקפקו בו, אבל ישבו על הגדר וצפו בו. בהמשך החליטו אף בגלובס לצאת לחומת תשלום, עם כי בפורמט מצומצם הרבה יותר, שכולל בעיקר כתבות מגזין נרחבות. כעת בקבוצת הארץ טרם החליטו סופית איזה תכנים יחסו תחת חומת התשלום, ומה יוגדר כתוכן שוטף וחופשי.

 

מקבוצת הארץ לא התקבלה תגובה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יניב 30/04/2018 11:35
    הגב לתגובה זו
    אולי במקום להפיק פרסומות תדמית בהמון כסף מבוזבז, פשוט לא יעלו את המחיר של העיתון, הם חשבו על זה ?....
  • 1.
    אורלי 30/04/2018 11:34
    הגב לתגובה זו
    למי בדה מרקר או במשרד הפרסום שלהם יש קשרים עם אייס שהכתבה המשמימה הזאת עלתה פעמיים ?
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה

טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס? 

רן קידר |

הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים. 

המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים. 

פריים טיים

גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם 6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף צופים.