לאחר 33 שנים - סורל פורש מניהול WPP עקב החקירה נגדו

סורל חשוד בשימוש בלתי הולם בכספי החברה וכן התנהגות אישית שאינה נאותה. WPP סיימה את אחת השנים הקשות בתולדותיה עם צניחת המניה לשפל מאז 2013
משה בנימין |

לאחר 3 עשורים שבהם הקים, ניהל והפך את WPP לרשת הפרסום הגדולה בעולם, המייסד מרטין סורל פורש מניהול החברה שבראשה הוא עומד בעקבות החקירה כנגדו בעניין "מעשים בלתי הולמים". החקירה כנגדו נפתחה ומנוהלת על ידי עורכי הדין ששכרה הנהלת החברה עצמה - WPP.

סורל בן ה-73 חשוד בשימוש בלתי הולם בכספי החברה וכן התנהגות אישית שאינה נאותה. סורל דחה את ההאשמות על הסף אך עם זאת החליט להתפטר למען עתיד החברה. בהודעה שהוציא לעובדים מסר סורל: "כשאני מביט קדימה, אני מבין שההפרעה שאנחנו חווים כעת מוסיפה לעסק לחץ מיותר...זו הסיבה שהחלטתי שלטובת האינטרס שלכם, האינטרס של לקוחותינו והאינטרס של כל בעלי המניות, קטנים כגדולים, יהיה זה הטוב ביותר שאפרוש...כמייסד אני יכול לומר ש-WPP היא לא רק עניין של חיים או מוות. היא הייתה, היא כעת ותמיד תהיה חשובה יותר מכך".

WPP סיימה את אחת השנים הקשות בתולדותיה עם צניחה של המניה לשפל שלא הגיעה אליו מאז 2013, מה שגרם לה לאבד 9 מיליארד אירו משוויה, עם מחזור שהיה הכי נמוך מאז שנת המיתון ב-2009. WPP מחזיקה בבעלותה 406 חברות פרסום ביותר מ-100 מדינות ומעסיקה 134 אלף אנשים מסביב לעולם. בין מותגי הפרסום הנמנים תחתיה חברות ענק כגון JWT, GREY, אוגילבי, y&r ועוד.

WPP מחזיקה בישראל את מניות השליטה במשרד הפרסום JWT ישראל ובעבר הלא רחוק גם החזיקה בבעלותה את משרד הפרסום y&r ישראל לאחר שרכשה את מלוא המניות מידי מייסדי שלמור אבנון עמיחי, במה שהוביל להתפרקות מהירה ולבסוף לסגירה של הסניף הישראלי תחת ניהולם של גיא בר ויובל ווינגסט. במקביל היא מחזיק בהסכמי ייצוג עם אדלר חומסקי תחת המותג Grey ועם LEAD תחת המותג אוגילבי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.