
מהסופרנוס לבית שמש: כוכבת הקולינריה החרדית רוצה גם TV
"כוהנת האוכל הכשר", "המרתה סטיוארט החרדית", "רייצ'ל ריי היהודייה" ועוד שלל כינויים הודבקו לג'יימי גלר, שהפכה קולינריה חרדית ומדיה דיגיטלית לדרך פרנסה. רבות נכתב על גלר בת ה-40, שאחרי התיכון ובמהלך הקולג' החלה קריירה מבטיחה בטלוויזיה, ככתבת בידור ב-CNN, ומפיקה באותו ערוץ ובהמשך גם ב-HBO, כאחת מאנשי הסדרה 'הספורנוס', ואיך חזרה בתשובה, עזבה את ניו יורק הנוחה לטובת המזרח התיכון, אבל לא ויתרה על האהבה למדיה ובעיקר לאוכל. בעיצומו של חול המועד פסח, החלטנו לבדוק עם גלר מי בכלל קהל היעד שלה – אישה חרדית שמתגוררת בשנים האחרונות בשכונה החרדית רמת בית שמש, ומפעילה פלטפורמות אינטרנטיות פופולאריות כגון Kosher Media Network ו-JamieGeller.com, את מגזין Joy Of Kosher וסדרה מוצלחת של ספרים, פעילות ענפה בפייסבוק, שיתוף פעולה עם ענני תקשורת, לצד ראיונות בשלל עיתונאים ומגזינים אמריקאים, והופעות קבועות בתכניות בוקר בארה"ב. -אז קהל היעד שלך הוא רק יהודים? "קהל היעד שלנו הוא כל מי שאוהב אוכל ישראלי מודרני ואוכל יהודי מסורתי. כן, רבים מחברי הקהל שלנו הם יהודים, אבל יש לנו גם הרבה תומכים פרו-ישראלים שאינם יהודים. כידוע הקהל האמריקאי מאד אוהב את ישראל ותוצריה ומתעניין רבות בנעשה כאן". -טוב, אוכל יהודי מסורתי – אנחנו יודעים מה זה. אבל אוכל ישראל מודרני? "הלב של המטבח היהודי מבוסס על מרכיבים פשוטים עם טעמים גדולים. תהליך הכנת האוכל הוא ממש אומנות, כך שמעניק תחושה מסוימת, כמעט כמו פעימה או קצב. הוא מתוחכם, מודרני וקלאסי בו זמנית ולכן מעורר עניין רב בארה"ב". -אז איך בכלל מוכרים אוכל יהודי לאמריקאים? "הוא מוכר את עצמו! זה מזון מנחם. מרק עוף ידוע בתור הפתרון המושלם לצינון או קוגל תפוחי אדמה שמזכיר לך את סבתא. האוכל היהודי הוא אייקוני באמריקה בזכות הפופולאריות של מעדניות יהודיות. אבל למעשה מה שהאמריקנים מתעניינים בו יותר ויותר לאחרונה הוא באוכל המודרני הישראלי. אנחנו אוהבים להביא את הטעמים הישראליים לבסיס המעריצים האמריקאי שלנו במגוון שימושים חדשים". גלר TV הפעילות הדיגיטלית של גלר כולל סדרת כתבות וידאו המציגים כיצד להכין מתכונים, ולעיתים גם סיורים קולינריים ברחוב הישראלי. הסרטונים זוכים לכ-800 אלף צפיות בחודש, נתון שלא מעט סרטוני אוכל ישראלים היו יכולים להתקנא בו. -כמה מקהל העוקבים אחרי התכנית שלך הם לא יהודים בעצם - כאלה שנושאי הכשרות פחות עקרוני עבורם? כל הקהל שלנו מתעניין בכשרות או בתרבות היהודית ובאוכל הישראלי. מגבלות תזונתיות - כולל טבעוני ללא גלוטן - הן אופנתיות מאד באמריקה ו'הטרנד הכשר' מתאים בול בעקבות הבדיקות שמגיעות עם שמירה על כשרות. הם מאמינים שזוהי דרך נקייה יותר להכין מזון. -אז את משווקת את האוכל הכשר כאוכל בריא, טרנד שתופס זה שנים מקום בארה"ב אנחנו אף פעם לא מתיימרים להגיד שאוכל כשר הוא מזון בריא. אבל זה מזון איכותי יותר עם תקני קוד בריאותיים ונקיים. בטיחות המזון חשובה מאד באמריקה ואנשים אוהבים לדעת שזוג עיניים נוסף מתבונן באוכל שלהם".
בתכנית בוקר אמריקאית -מה הדרך שאמורות חברות ישראליות לעשות כדי לחדור לקהל האמריקאי הכללי? "הדבר הראשון שהן צריכות ללמוד הוא סוג הטעמים שהאמריקאים משתוקקים אליהם, והסטנדרטים הבריאותיים הגבוהים שהם מחזיקים, וכמובן שהם רוצים מוצרים באיכות טובה. אתה יכול להראות שהמוצר שלך הוא איכותי באמצעות דרכים רבות - אריזה, שיווק, חיבור עם מותגים אמריקאים אחרים באיכות גבוהה המקנה אישור על ידי חברה מהימנה ועוד. זה לא רק חומוס באמריקה, זה טעמים ישראליים ייחודיים לאזור, כגון זעתר, טחינה, סומק, פלאפל. לאמריקאים יש רומן עם טעמים ים-תיכוניים אותנטיים. מעבר לכך, יש את נושא ההפצה בארה"ב, שבזה אגב אנחנו מסייעות רבות לחברות ישראליות. הן בקשר לקמעונאיים מקומיים, הן בסיוע בשיווק והן בידע שאנחנו תורמות להן".

