פאנל חדשות 2 בנימין נתניהו
צילום: מסך חדשות 2

הפתעה: רק 5 תלונות לרשות ה-2 על סיקור פרשיות נתניהו

החלטנו לבדוק האם השיח הסוער ברשתות החברתיות נגד "התקשורת העוינת" זוכה לביטוי גם במספר התלונות לרגולטור. התשובה בכותרת, ההסברים בידיעה
אלכסנדר כץ |

אם במבט כללי על הרשתות החברתיות אפשר להבחין בביקורת קשה על התקשורת בדרך הסיקור שלה את פרשיות נתניהו, הרי שהרגולטור סופג הרבה פחות מכך. לאייס נודע מאז מעצרם הראשון של מקורביו של ראש הממשלה לפני כ-3 שבועות, התקבלו בסך הכל 5 תלונות לדוד רגב, נציב תלונות הציבור ברשות השנייה.

 

ברשתות החברתיות זועמים על התנהלות התקשורת "השמאלנית" ו"העוינת" ש"רודפת" את בנימין נתניהו, וגם תוקפים את המשטרה ובעיקר את המפכ"ל רוני אלשיך, על רקע דבריו בראיון לעובדה בערוץ קשת 12 בו הצהיר כי התנהלו מעקבים אחרי חוקרי המשטרה בפרשיות נתניהו השונות. גם המלצות המשטרה להעמיד לדין את נתניהו בפרשות 1000 ו-2000 לא זוכים לתמיכה רבה בסושייאל. על פי חברת הניטור ברשתות Vigo, נרשמו בעת האחרונה אלפי תלונות נגד התקשורת.

 

במסגרת חקירות תיק 4000 נעצרו בעלי בזק שאול אלוביץ', רעייתו ובנו, יועץ התקשורת ניר חפץ המקורב מאד למשפחת נתניהו, יועץ התקשורת אלי קמיר, מנכ"ל משרד התקשורת בנבצרות שלמה פילבר, ועוד. בפרשות האחרונות חתמו גויסו 3 עדי מדינה משמעותיים המקורבים לנתניהו: ארי הרו, פילבר וחפץ. גם גיוסים אלה זכו להתייחסות קשה ברשתות החברתיות, לצד ביקורת מצד פוליטיקאים מהימין.

 

מתוך 5 התלונות, אחת עסקה בכלל בפרשת יאיר נתניהו ומועדון החשפנות, ושאר ה-4 מהתקופה האחרונה. בסופו של דבר, התלונות עצמן לא תוקפות אישית את הפרשנים והעיתונאים, דוגמת משה נוסבאום, רביב דרוקר, גיא פלג ואחרים, אלא מדברות בכלליות על הסיקור הלא הוגן. 

אחת מהן למשל יצאה נגד "חוסר האיזון המגמתי נגד ראש הממשלה... מתוך שנאת ראש הממשלה. כל ההתעסקות עם משפחת נתניהו", ותקפה את הפרשנים בכלליות במהדורות החדשות.

 

אז מה הסיבה למיעוט התלונות לרגולטור – הרשות השנייה? ראשית, לא פעם ולא פעמיים שבאירועי עבר התנהלו קמפיינים שקראו להגיש תלונות לנציב תלונות הציבור. הפעם דבר כזה לא קרה, מה שהפחית משמעותית את מספר התלונות. כמו כן, זירת התלונות הולכת ועוברת יותר ויותר לפייסבוק עצמו, שם קל יותר "לשפוך" את התלונה לעיני כל, בעוד שתלונה לרשות מחייבת מילוי טופס באתר האינטרנט שלה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.99%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״