שי אלמגור
צילום: עמוד הפייסבוק של שי אלמגור
פרסום ראשון

שי אלמגור חוזר לתפקיד בכיר במקאן - לאחר שנה וחצי באדלר

נכון לעכשיו טרם ידוע מה יהיה תפקידו של אלמגור במערך, אך הוא צפוי לקבל מינוי בכיר בגזרת הדיגיטל של המשרד
משה בנימין | (9)

שנה וחצי לאחר ששב מניו יורק לישראל והצטרף לאדלר חומסקי, שי אלמגור חוזר לכור מחצבתו ועובר למקאן תל אביב - כך נודע לאייס.

אלמגור כזכור, שב לישראל לאחר קריירת פרסום בת 6 שנים בניו יורק ונחת בישראל במה שנחשב לאחד הגיוסים המוצלחים של אדלר בשנים האחרונות. הוא מונה לסמנכ"ל לקוחות במשרד (לצד אלעד הרמל) וקיבל לידיו סמכויות רבות בצוות הניהול הבכיר של המשרד, במסלול שהזכיר את חזרתם ארצה של אמיר גיא ואורי עיני מניו יורק לאדלר חומסקי. עם זאת, בשונה מגיא ועיני, הקדנציה של אלמגור מסתיימת מוקדם מהצפוי לאחר שמקאן הניחה בפניו הצעה שאי אפשר לסרב לה.

נכון לעכשיו טרם ידוע מה יהיה תפקידו של אלמגור במערך, אך הוא צפוי לקבל מינוי בכיר בגזרת הדיגיטל של המשרד, ככל הנראה בתפקיד חדש שייתפר למידותיו ולא יבוא על חשבונם של מנהלים בכירים אחרים במשרד. בתוך כך, באדלר חומסקי הוחלט להפקיד את סמכויות ניהול הלקוח בידיו של אלעד הרמל כסמנכ"ל לקוחות ראשי ובלעדי כשתחתיו ישמשו מנהלי לקוחות בכירים.

אלמגור (40) שימש בתפקידו האחרון בישראל כמנהל לקוחות במקאן תל אביב (אז אריקסון). תפקידו הראשון בארה"ב היה ברשת TBWA ומשם התקדם לתפקיד סופרווייזר גלובלי (Global Management Supervisor) במשרד הפרסום Tribal DDB בניו יורק. בתפקיד זה ניהל אלמגור את תקציב הדיגיטל של חברת EXXONMOBIL - חברת הדלק הציבורית הגדולה בעולם - שבמסגרתו היה אחראי על השקה מחודשת של כ-150 אתרי אינטרנט, פיתוח אפליציות וחלוציות בתחום של תשלום במובייל ועוד. 

גיוסו של אלמגור (בחזרה) למקאן משלים מבחינת עמית משיח, מנכ"ל הקבוצה, רצף הצלחות בגזרת ההון האנושי. מאז שמונה לתפקיד מנכ"ל קבוצת מקאן, משיח צירף אליו את נדב פרסמן (שגייס תחתיו טאלנטים רבים במחלקת הקריאייטיב), החזיר את אלדד וינברגר, צירף את מאור חן, עיבה את מחלקת הפלנינג של המשרד וכעת הוא משלים את הסגל עם אלמגור.

היתרון של מקאן בשוק הפרסום הישראלי בכל הקשור לגיוס טאלנטים בא לידי ביטוי ב-2 פרמטרים מרכזיים. ראשית, מדובר בגוף עשיר שיכול להרשות לעצמו להציע שכר גבוה לעובדיו או למשוך אליו עובדים ממשרדים אחרים עם הצעות אטרקטיביות. שנית, ולא פחות חשוב, המשרד פועל בגזרות רבות ויכול לאפשר לעובדים המחפשים אתגר מקצועי ואופק, מסלולים ניהוליים שקשה למצוא במקומות אחרים.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    בכיף שיהיה 07/02/2018 19:12
    הגב לתגובה זו
    לא ברור איך הוא הגיע לאדלר מלכתחילה הוא רחוק שמיים וארץ מהDNA של אדלר אדם אפרורי שמתאים כמו כפפה למקאן אולי הוא מוכשר ברמה השכלית אבל ביחסי אנוש הסטטוס הינו טעון שיפור.
  • 6.
    ריצ'י ראדו 07/02/2018 10:58
    הגב לתגובה זו
    זאת אומרת, עדיין 2 פרסומות סבבה בשנה ומחזות זמר, בשביל זה הביאו את כל "הטלנטים" האלה?
  • שמחה ארליך 07/02/2018 13:56
    הגב לתגובה זו
    אבל קודם בוא נדבר על הפרסומת שלכם לקפה עלית
  • ריצ'י ראדו 11/02/2018 12:35
    חוץ מהעובדה שאין לי קשר לבאומן, אבל שטויות העיקר לא לענות לעניין.
  • 5.
    כמה שטויות בכתבה אחת 07/02/2018 01:16
    הגב לתגובה זו
    ובעיקר עושים בחינה מחדש לאור כישלון השנתיים האחרונות...בקרוב נשמע על עוד והכל בתחפושת יחסי ציבור של ״מחזקים ובונים נבחרת״... וגם המינוי הזה הוא של אמיר וייס ולא שלו...
  • 4.
    שי אתה מלך :) (ל"ת)
    השכן מלמטה 07/02/2018 00:29
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מספר אחת בתחום - אחד ויחיד (ל"ת)
    ד.א 06/02/2018 21:41
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    איכסה (ל"ת)
    עוד יח''צ למקאן? 06/02/2018 20:18
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ערן 06/02/2018 15:37
    הגב לתגובה זו
    עשית את כל הסיבוב הזה בשביל לחזור למקאן? עזוב אותך מפרסום. העולם גדול ואתה יותר מדי מוכשר בשביל השטויות האלו...
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.