מטיזר לפריקוול: מה נשתנה סופרבול זה מכל הסופרבולים?
מפרסומות שנחשפות רק בערב הסופרבול המפרסמים בשוק האמריקאי הגיעו כבר לפרסומות שנחשפות שבועיים לפני. טל שוויגר עם 3 מותגים שעשו את זה השנה בדרך הטובה ביותר
מה נשתנה הסופרבול הזה מכל הסופרבולים? עושה רושם שהשנה כולם שמחים לקחת הפסקה מהמרדף אחרי הדיגיטציה התזזיתית והמתישה של עולם הפרסום ופשוט ליהנות מ-30 עד 60 שניות של פרסומת מהנה ואיכותית.
תקציר הפרקים הקודמים: מותגים משדרים פרסומות בסופרבול -> מותגים משחררים טיזרים כמה ימים לפני הסופרבול -> מותגים משחררים את הפרסומת המלאה שבועיים לפני הסופרבול. השנה לא נותר למפרסמים אלא לקחת את זה צעד קדימה ולהפוך את הטיזר לפרסומת משל עצמה. לא עוד 10 שניות של "וואי וואי מה הולך לקרות בפרסומת המלאה שלנו" אלא ממש Prequel משל עצמו עם סיפור שמוביל לפרסומת עצמה.
במקום להרבות בדיבורים משל היינו פודקאסט של מירן פחמן, הנה שלושת מותגים שעשו את זה השנה בצורה המוצלחת ביותר:
בירה Michelob Ultra
הבירה עם השם שנשמע כמו שילוב בין חברת ביטוח למרכך כביסה יצרה פרסומת סופרבול בכיכובו של כריס פראט. "בכיכובו" זו אולי מילה מוגזמת, כי בסוף הטיזר כריס פראט מגלה שלבמאי יש תכניות אחרות.
הפרסומת המלאה שוחררה גם היא וממשיכה את הסיפור בצורה מופלאה כאשר כריס אכן משמש שם סוג של ניצב בכיר.
סקיטלס
הפרסומת של סקיטלס יצרה קצת פחות באזז ממה שציפיתי, אך מצד שני תחסוך לתאגיד מארס 5 מיליון דולר, שכן היא לא תשודר בסופרבול לכל מאה מיליון הצופים, אלא רק לבחור חביב ובדיוני משומקום, ארה"ב. הפרסומת תכלול את דיוויד שווימר אך לטענת סקיטלס לא תשוחרר בכלל-בכלל-בכלל גם אחרי הסופרבול. אני שם את הביטקוין שלי על זה שיש להם עדיין כמה דברים בשרוול.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
הטיזרים במקרה הזה, הם 4 סיטואציות מאוד מוזרות שצולמו עם דיוויד שווימר תחת הכותרת "האם זו פרסומת הסופרבול של סקיטלס? בחיים לא תדעו"
אמזון
אחחח, אמזון אמזון אמזון. בעיני פרסומת סופרבול כמו שפרסומת סופרבול צריכה להיות. אם תרצו - האנטיתזה של הפרסומת מלאת ההייפ של דוריטוס השנה. הפרסומת של אמזון אספה סלבס בצורה מדויקת ועדכנית, השתמשה בהם בצורה נכונה ובעיקר ישבה על קונספט קליל וחכם.
היופי האמיתי בעיני, הוא ההכרזה על הסלבס של הפרסומת. במקום לעשות רעש פומפוזי מיותר סביבם (שוב, ראו מקרה דוריטוס), הם עשו פרסומות פשוטות בנות 15 שניות שמאפשרות לכל סלב להבליט טיפ-טיפה מהמהות שלו. חוץ מזה - קארדי בי, מה יותר טוב מזה?!
את הפרסומת של אמזון כבר ראיתם כאן, אבל היא מעולה גם בצפייה נוספת. בכל מקרה לאמזון יהיו פרסומות נוספות במהלך הסופרבול.
*** הכותב טל שוויגר הוא איש קריאייטיב ואסטרטגיה עצמאי שעובד עם לקוחות, משרדים וסטארט-אפים
- 1.שוויגר הנסיך 04/02/2018 15:35הגב לתגובה זושוויגר

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.