מטיזר לפריקוול: מה נשתנה סופרבול זה מכל הסופרבולים?
מפרסומות שנחשפות רק בערב הסופרבול המפרסמים בשוק האמריקאי הגיעו כבר לפרסומות שנחשפות שבועיים לפני. טל שוויגר עם 3 מותגים שעשו את זה השנה בדרך הטובה ביותר
מה נשתנה הסופרבול הזה מכל הסופרבולים? עושה רושם שהשנה כולם שמחים לקחת הפסקה מהמרדף אחרי הדיגיטציה התזזיתית והמתישה של עולם הפרסום ופשוט ליהנות מ-30 עד 60 שניות של פרסומת מהנה ואיכותית.
תקציר הפרקים הקודמים: מותגים משדרים פרסומות בסופרבול -> מותגים משחררים טיזרים כמה ימים לפני הסופרבול -> מותגים משחררים את הפרסומת המלאה שבועיים לפני הסופרבול. השנה לא נותר למפרסמים אלא לקחת את זה צעד קדימה ולהפוך את הטיזר לפרסומת משל עצמה. לא עוד 10 שניות של "וואי וואי מה הולך לקרות בפרסומת המלאה שלנו" אלא ממש Prequel משל עצמו עם סיפור שמוביל לפרסומת עצמה.
במקום להרבות בדיבורים משל היינו פודקאסט של מירן פחמן, הנה שלושת מותגים שעשו את זה השנה בצורה המוצלחת ביותר:
בירה Michelob Ultra
הבירה עם השם שנשמע כמו שילוב בין חברת ביטוח למרכך כביסה יצרה פרסומת סופרבול בכיכובו של כריס פראט. "בכיכובו" זו אולי מילה מוגזמת, כי בסוף הטיזר כריס פראט מגלה שלבמאי יש תכניות אחרות.
הפרסומת המלאה שוחררה גם היא וממשיכה את הסיפור בצורה מופלאה כאשר כריס אכן משמש שם סוג של ניצב בכיר.
סקיטלס
הפרסומת של סקיטלס יצרה קצת פחות באזז ממה שציפיתי, אך מצד שני תחסוך לתאגיד מארס 5 מיליון דולר, שכן היא לא תשודר בסופרבול לכל מאה מיליון הצופים, אלא רק לבחור חביב ובדיוני משומקום, ארה"ב. הפרסומת תכלול את דיוויד שווימר אך לטענת סקיטלס לא תשוחרר בכלל-בכלל-בכלל גם אחרי הסופרבול. אני שם את הביטקוין שלי על זה שיש להם עדיין כמה דברים בשרוול.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הטיזרים במקרה הזה, הם 4 סיטואציות מאוד מוזרות שצולמו עם דיוויד שווימר תחת הכותרת "האם זו פרסומת הסופרבול של סקיטלס? בחיים לא תדעו"
אמזון
אחחח, אמזון אמזון אמזון. בעיני פרסומת סופרבול כמו שפרסומת סופרבול צריכה להיות. אם תרצו - האנטיתזה של הפרסומת מלאת ההייפ של דוריטוס השנה. הפרסומת של אמזון אספה סלבס בצורה מדויקת ועדכנית, השתמשה בהם בצורה נכונה ובעיקר ישבה על קונספט קליל וחכם.
היופי האמיתי בעיני, הוא ההכרזה על הסלבס של הפרסומת. במקום לעשות רעש פומפוזי מיותר סביבם (שוב, ראו מקרה דוריטוס), הם עשו פרסומות פשוטות בנות 15 שניות שמאפשרות לכל סלב להבליט טיפ-טיפה מהמהות שלו. חוץ מזה - קארדי בי, מה יותר טוב מזה?!
את הפרסומת של אמזון כבר ראיתם כאן, אבל היא מעולה גם בצפייה נוספת. בכל מקרה לאמזון יהיו פרסומות נוספות במהלך הסופרבול.
*** הכותב טל שוויגר הוא איש קריאייטיב ואסטרטגיה עצמאי שעובד עם לקוחות, משרדים וסטארט-אפים
- 1.שוויגר הנסיך 04/02/2018 15:35הגב לתגובה זושוויגר
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
