דייויד שווימר בפרסומת סקיטלס לסופרבול
צילום: צילום מסך
טור

מטיזר לפריקוול: מה נשתנה סופרבול זה מכל הסופרבולים?

מפרסומות שנחשפות רק בערב הסופרבול המפרסמים בשוק האמריקאי הגיעו כבר לפרסומות שנחשפות שבועיים לפני. טל שוויגר עם 3 מותגים שעשו את זה השנה בדרך הטובה ביותר

טל שוויגר | (1)

מה נשתנה הסופרבול הזה מכל הסופרבולים? עושה רושם שהשנה כולם שמחים לקחת הפסקה מהמרדף אחרי הדיגיטציה התזזיתית והמתישה של עולם הפרסום ופשוט ליהנות מ-30 עד 60 שניות של פרסומת מהנה ואיכותית.

תקציר הפרקים הקודמים: מותגים משדרים פרסומות בסופרבול -> מותגים משחררים טיזרים כמה ימים לפני הסופרבול -> מותגים משחררים את הפרסומת המלאה שבועיים לפני הסופרבול. השנה לא נותר למפרסמים אלא לקחת את זה צעד קדימה ולהפוך את הטיזר לפרסומת משל עצמה. לא עוד 10 שניות של "וואי וואי מה הולך לקרות בפרסומת המלאה שלנו" אלא ממש Prequel משל עצמו עם סיפור שמוביל לפרסומת עצמה.

במקום להרבות בדיבורים משל היינו פודקאסט של מירן פחמן, הנה שלושת מותגים שעשו את זה השנה בצורה המוצלחת ביותר:

בירה Michelob Ultra

הבירה עם השם שנשמע כמו שילוב בין חברת ביטוח למרכך כביסה יצרה פרסומת סופרבול בכיכובו של כריס פראט. "בכיכובו" זו אולי מילה מוגזמת, כי בסוף הטיזר כריס פראט מגלה שלבמאי יש תכניות אחרות.

 

הפרסומת המלאה שוחררה גם היא וממשיכה את הסיפור בצורה מופלאה כאשר כריס אכן משמש שם סוג של ניצב בכיר.

 

סקיטלס

הפרסומת של סקיטלס יצרה קצת פחות באזז ממה שציפיתי, אך מצד שני תחסוך לתאגיד מארס 5 מיליון דולר, שכן היא לא תשודר בסופרבול לכל מאה מיליון הצופים, אלא רק לבחור חביב ובדיוני משומקום, ארה"ב. הפרסומת תכלול את דיוויד שווימר אך לטענת סקיטלס לא תשוחרר בכלל-בכלל-בכלל גם אחרי הסופרבול. אני שם את הביטקוין שלי על זה שיש להם עדיין כמה דברים בשרוול.

 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הטיזרים במקרה הזה, הם 4 סיטואציות מאוד מוזרות שצולמו עם דיוויד שווימר תחת הכותרת "האם זו פרסומת הסופרבול של סקיטלס? בחיים לא תדעו"

 

 

אמזון

אחחח, אמזון אמזון אמזון. בעיני פרסומת סופרבול כמו שפרסומת סופרבול צריכה להיות. אם תרצו - האנטיתזה של הפרסומת מלאת ההייפ של דוריטוס השנה. הפרסומת של אמזון אספה סלבס בצורה מדויקת ועדכנית, השתמשה בהם בצורה נכונה ובעיקר ישבה על קונספט קליל וחכם.

היופי האמיתי בעיני, הוא ההכרזה על הסלבס של הפרסומת. במקום לעשות רעש פומפוזי מיותר סביבם (שוב, ראו מקרה דוריטוס), הם עשו פרסומות פשוטות בנות 15 שניות שמאפשרות לכל סלב להבליט טיפ-טיפה מהמהות שלו. חוץ מזה - קארדי בי, מה יותר טוב מזה?!

את הפרסומת של אמזון כבר ראיתם כאן, אבל היא מעולה גם בצפייה נוספת. בכל מקרה לאמזון יהיו פרסומות נוספות במהלך הסופרבול.

 

 

*** הכותב טל שוויגר הוא איש קריאייטיב ואסטרטגיה עצמאי שעובד עם לקוחות, משרדים וסטארט-אפים

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שוויגר הנסיך 04/02/2018 15:35
    הגב לתגובה זו
    שוויגר
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.