תכירו את שחר ישראל בוטבול, מנכ"ל IPROFILE – תדמית נכונה ברשת
להיות איש תוכן, יחסי ציבור ושיווק, זאת משימה מאתגרת. בין אם מדובר בעולם הדיגיטל או בעולם היח״צ והשיווק המסורתי, לא מעט אנשים נכנסים אליו מהסיבות הלא באמת נכונות. הזוהר שעל פניו עולם התקשורת משדר, ההתחככות עם אושיות ואנשים בעלי מעמד והפנטזיה על משכורות גבוהות, מביאים לכך שלא מעט אנשים (במיוחד כאלו שפנו לדרך עצמאית) חושקים להיכנס לעולם הזה, אך נכווים ומבינים מהר מאוד שלא כל הנוצץ הוא זהב. הרי ידוע לכל מי שעוסק בתחום שזאת עבודה ללא יום וללא לילה.
משבר, יכול לפרוץ גם הרבה אחרי שכולם הולכים לישון ואיש היח״צ הוא זה שיקבל את הטלפון המלחיץ באמצע הלילה על מנת למזער נזקים לבוקר. לכן, לא פעם כאשר מדברים עם אנשי יח״צ ובמיוחד עוד כאלו שמשלווים שיווק בתוך התמהיל שלהם, אחת השאלות המעניינות ביותר היא למה אתם עושים את מה שאתם עושים?
לשחר ישראל בוטבול, הבעלים של Iprofile, יש תשובה קצת פחות שגרתית. בעוד אנשים רבים נכנסים לתחום מבחוץ ומקבלים את ההלם ברגע שהם בפנים, שחר מצא את עצמו קודם כל בפנים, ואז הוא החליט שהוא רוצה להיכנס עוד יותר פנימה.
את צעדיו הראשונים בעולם התקשורת, החל שחר בכלל כנהג. נהגו של ראש השב״כ והשר לביטחון פנים לשעבר כיום חבר הכנסת אבי דיכטר. עם הזמן, שחר, שהיה מלווה את דיכטר נחשף יותר ויותר לעולם יחסי הציבור והתקשורת והתאהב. התשוקה שהחלה לבעבע בו הובילה לכך שאת תפקיד הנהג הוא החליף בתפקיד יועץ אישי ותוך זמן קצר מצא את עצמו מעורב עם הברנז׳ה הפוליטית.
- סטלה קורין ליבר מסכמת שבוע: ככה לא בונים גדר
- סטלה קורין-ליבר מסכמת שבוע: הנגיף שהטריף את העולם סידר לבנקים שנה חלומית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר תקופה כיועץ, הקים את משרד הפרסום והיח״צ "שחר בי" משרד בוטיק שליווה עשרות לקוחות בתחומים שונים. שחר, כיזם מלידה וכאחד שמזהה מגמות וחידושים, החל לפזול יותר ויותר לכיוון הדיגיטל, כאשר המטרה שעומדת לנגד עיניו היא להרחיב את עיסוקיו מתחום יחסי הציבור ולשלב אותם עם פעילות דיגיטלית שיווקית.
כך נולד Iprofile, משרד יחסי ציבור שמעניק שירותי דיגיטל מתקדמים ללקוחותיו. לא רק יח״צ מסורתי לעסקים ואושיות, אלא בנוסף, משרד פרסום המתמחה בכל רזי השיווק הדיגיטלי ומספק את הסינרגיה המושלמת בין יחסי ציבור לשיווק.
שחר, מלבד לשירותים שדי נפוץ למצוא במשרדי דיגיטל כמו בניית אתרים ושיווק בגוגל ופייסבוק, אתם נכנסתם גם לתחום ניהול המוניטין, תחום שמעט מאוד חברות עוסקות בו. מדוע?
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- שובו של הפריים טיים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
אם יש תחום אחד בדיגיטל, שמתקשר באופן ישיר עם יחסי הציבור המסורתיים כמו שאנו מכירים אותם זהו תחום ה-ORM, ניהול המוניטין ברשת. בעוד ששאר השירותים אותם אנו מציעים כמו בניית נוכחות, דרך אתרים, יצירת קמפיינים שיווקיים בגוגל, פייסבוק, לינקדאין טוויטר, קידום אורגני וכו׳ נחשבים ליותר שירותי שיווק, בניהול מוניטין אף שהוא נשען על שיטות שהן ״שיווקיות״ כביכול, העבודה עצמה היא בניית תדמית ודחיקת תוצאות שליליות.
מה שכמובן מזכיר את יחסי הציבור הקלאסיים בהם קיים הצורך גם לעורר מודעות למותג איתו אתה עובד ומנסה לקדם על דפי העיתון, וגם כמובן לספק מענה ויח״צ חיובי במקרים בהם מתפרסמות ידיעות שליליות.
מעבר לזה, מניתוחים שאנחנו ערכנו, הבנו כי לניהול מוניטין ובניית תדמית איכותית ואמינה יש ערך הרבה יותר גדול עבור לקוחות, מאשר רק לדחוק תוצאות שליליות שהתפרסמו בעבר בגוגל.
לדוגמא, אם ניקח כל בעל מקצוע חופשי שנוצר בינו ובין לקוח פוטנציאלי קשר ראשוני שאולי יוביל לעבודה משותפת, ברגע שאותה שיחה ראשונה תסתיים, מחפש השירות, כלומר הלקוח הפוטנציאלי, יפתח את המחשב או את המובייל, ייכנס לגוגל ויחפש אינפורמציה על אותו ספק, עסק או בעל מקצוע.
אז נכון שיש מצב שהוא יראה את האתר של אותו ספק, אבל עם בניית נוכחות נכונה, ותצוגה של מספר תוצאות שכל אחת מובילה למשהו אחר, האימפקט יהיה הרבה יותר גדול. וברור, שאם לאותו ספק יש תוצאות שליליות שכנראה יגרמו לכך שאותו לקוח יתערער ולא ימשיך לשיחה שנייה, כדאי לו מאוד שיהיה לו צוות שדואג לדחוק את אותן תוצאות שליליות.
מה הייחוד של Iprofile?
מה שמייחד אותנו היא העובדה כי אנחנו גם אנשי יח״צ מסורתי מצד אחד וגם אנשי שיווק דיגיטלי מצד שני. גם במשרד הקודם שהיה בבעלותי, היינו מספקים שירותי דיגיטל, אבל ההבדל העיקרי הוא ששם הדגש היה על יח״צ מסורתי, בעוד שבiprofile- אנחנו עושים הסבה ליח״צ עצמו.
לא עוד יח״צ שמנסה לדחוף אייטם לעיתון כזה או אחר אלא יח״צ דיגיטלי ששולח את ידיו לכל הפאבלישרים הכי גדולים שיש בארץ. מאתרים חדשותיים ארציים ועד לוקאלים. המשרד משלב בתוכו גם שיווק דיגיטלי 360. החל מבניית אתרים, ניהול רשתות חברתיות, קמפיינים, וכמובן ניהול המוניטין ברשת.
ל iprofile- לא מעט לקוחות מעניינים והסכמי שיתוף פעולה עם גופים חדשותיים מובילים. ללא ספק יהיה מעניין לעקוב אחרי המשרד, הקמפיינים והתוצאות שלו, בשנה הקרובה.
- 2.שמעון ארנון 12/01/2018 00:14הגב לתגובה זובחור מבטיח בזירת ניהול מוניטין ובניית תדמית חיובית ברשת, נעזרתי בו בעבר, בהצלחה.
- 1.אורן דוד 11/01/2018 18:18הגב לתגובה זואני לקוח של שחר מזה מספר שנים, איש פרסום בחסד עליון שכל פעם ממציא את הגלגל מחדש !

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי
כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג.
מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים.
פריים טיים
תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5%
רייטינג ו-29 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר"
עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי
כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג.
מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים.
פריים טיים
תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5%
רייטינג ו-29 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר"
עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.