תכירו את שחר ישראל בוטבול, מנכ"ל IPROFILE – תדמית נכונה ברשת
להיות איש תוכן, יחסי ציבור ושיווק, זאת משימה מאתגרת. בין אם מדובר בעולם הדיגיטל או בעולם היח״צ והשיווק המסורתי, לא מעט אנשים נכנסים אליו מהסיבות הלא באמת נכונות. הזוהר שעל פניו עולם התקשורת משדר, ההתחככות עם אושיות ואנשים בעלי מעמד והפנטזיה על משכורות גבוהות, מביאים לכך שלא מעט אנשים (במיוחד כאלו שפנו לדרך עצמאית) חושקים להיכנס לעולם הזה, אך נכווים ומבינים מהר מאוד שלא כל הנוצץ הוא זהב. הרי ידוע לכל מי שעוסק בתחום שזאת עבודה ללא יום וללא לילה.
משבר, יכול לפרוץ גם הרבה אחרי שכולם הולכים לישון ואיש היח״צ הוא זה שיקבל את הטלפון המלחיץ באמצע הלילה על מנת למזער נזקים לבוקר. לכן, לא פעם כאשר מדברים עם אנשי יח״צ ובמיוחד עוד כאלו שמשלווים שיווק בתוך התמהיל שלהם, אחת השאלות המעניינות ביותר היא למה אתם עושים את מה שאתם עושים?
לשחר ישראל בוטבול, הבעלים של Iprofile, יש תשובה קצת פחות שגרתית. בעוד אנשים רבים נכנסים לתחום מבחוץ ומקבלים את ההלם ברגע שהם בפנים, שחר מצא את עצמו קודם כל בפנים, ואז הוא החליט שהוא רוצה להיכנס עוד יותר פנימה.
את צעדיו הראשונים בעולם התקשורת, החל שחר בכלל כנהג. נהגו של ראש השב״כ והשר לביטחון פנים לשעבר כיום חבר הכנסת אבי דיכטר. עם הזמן, שחר, שהיה מלווה את דיכטר נחשף יותר ויותר לעולם יחסי הציבור והתקשורת והתאהב. התשוקה שהחלה לבעבע בו הובילה לכך שאת תפקיד הנהג הוא החליף בתפקיד יועץ אישי ותוך זמן קצר מצא את עצמו מעורב עם הברנז׳ה הפוליטית.
- סטלה קורין ליבר מסכמת שבוע: ככה לא בונים גדר
- סטלה קורין-ליבר מסכמת שבוע: הנגיף שהטריף את העולם סידר לבנקים שנה חלומית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר תקופה כיועץ, הקים את משרד הפרסום והיח״צ "שחר בי" משרד בוטיק שליווה עשרות לקוחות בתחומים שונים. שחר, כיזם מלידה וכאחד שמזהה מגמות וחידושים, החל לפזול יותר ויותר לכיוון הדיגיטל, כאשר המטרה שעומדת לנגד עיניו היא להרחיב את עיסוקיו מתחום יחסי הציבור ולשלב אותם עם פעילות דיגיטלית שיווקית.
כך נולד Iprofile, משרד יחסי ציבור שמעניק שירותי דיגיטל מתקדמים ללקוחותיו. לא רק יח״צ מסורתי לעסקים ואושיות, אלא בנוסף, משרד פרסום המתמחה בכל רזי השיווק הדיגיטלי ומספק את הסינרגיה המושלמת בין יחסי ציבור לשיווק.
שחר, מלבד לשירותים שדי נפוץ למצוא במשרדי דיגיטל כמו בניית אתרים ושיווק בגוגל ופייסבוק, אתם נכנסתם גם לתחום ניהול המוניטין, תחום שמעט מאוד חברות עוסקות בו. מדוע?
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
אם יש תחום אחד בדיגיטל, שמתקשר באופן ישיר עם יחסי הציבור המסורתיים כמו שאנו מכירים אותם זהו תחום ה-ORM, ניהול המוניטין ברשת. בעוד ששאר השירותים אותם אנו מציעים כמו בניית נוכחות, דרך אתרים, יצירת קמפיינים שיווקיים בגוגל, פייסבוק, לינקדאין טוויטר, קידום אורגני וכו׳ נחשבים ליותר שירותי שיווק, בניהול מוניטין אף שהוא נשען על שיטות שהן ״שיווקיות״ כביכול, העבודה עצמה היא בניית תדמית ודחיקת תוצאות שליליות.
מה שכמובן מזכיר את יחסי הציבור הקלאסיים בהם קיים הצורך גם לעורר מודעות למותג איתו אתה עובד ומנסה לקדם על דפי העיתון, וגם כמובן לספק מענה ויח״צ חיובי במקרים בהם מתפרסמות ידיעות שליליות.
מעבר לזה, מניתוחים שאנחנו ערכנו, הבנו כי לניהול מוניטין ובניית תדמית איכותית ואמינה יש ערך הרבה יותר גדול עבור לקוחות, מאשר רק לדחוק תוצאות שליליות שהתפרסמו בעבר בגוגל.
לדוגמא, אם ניקח כל בעל מקצוע חופשי שנוצר בינו ובין לקוח פוטנציאלי קשר ראשוני שאולי יוביל לעבודה משותפת, ברגע שאותה שיחה ראשונה תסתיים, מחפש השירות, כלומר הלקוח הפוטנציאלי, יפתח את המחשב או את המובייל, ייכנס לגוגל ויחפש אינפורמציה על אותו ספק, עסק או בעל מקצוע.
אז נכון שיש מצב שהוא יראה את האתר של אותו ספק, אבל עם בניית נוכחות נכונה, ותצוגה של מספר תוצאות שכל אחת מובילה למשהו אחר, האימפקט יהיה הרבה יותר גדול. וברור, שאם לאותו ספק יש תוצאות שליליות שכנראה יגרמו לכך שאותו לקוח יתערער ולא ימשיך לשיחה שנייה, כדאי לו מאוד שיהיה לו צוות שדואג לדחוק את אותן תוצאות שליליות.
מה הייחוד של Iprofile?
מה שמייחד אותנו היא העובדה כי אנחנו גם אנשי יח״צ מסורתי מצד אחד וגם אנשי שיווק דיגיטלי מצד שני. גם במשרד הקודם שהיה בבעלותי, היינו מספקים שירותי דיגיטל, אבל ההבדל העיקרי הוא ששם הדגש היה על יח״צ מסורתי, בעוד שבiprofile- אנחנו עושים הסבה ליח״צ עצמו.
לא עוד יח״צ שמנסה לדחוף אייטם לעיתון כזה או אחר אלא יח״צ דיגיטלי ששולח את ידיו לכל הפאבלישרים הכי גדולים שיש בארץ. מאתרים חדשותיים ארציים ועד לוקאלים. המשרד משלב בתוכו גם שיווק דיגיטלי 360. החל מבניית אתרים, ניהול רשתות חברתיות, קמפיינים, וכמובן ניהול המוניטין ברשת.
ל iprofile- לא מעט לקוחות מעניינים והסכמי שיתוף פעולה עם גופים חדשותיים מובילים. ללא ספק יהיה מעניין לעקוב אחרי המשרד, הקמפיינים והתוצאות שלו, בשנה הקרובה.
- 2.שמעון ארנון 12/01/2018 00:14הגב לתגובה זובחור מבטיח בזירת ניהול מוניטין ובניית תדמית חיובית ברשת, נעזרתי בו בעבר, בהצלחה.
- 1.אורן דוד 11/01/2018 18:18הגב לתגובה זואני לקוח של שחר מזה מספר שנים, איש פרסום בחסד עליון שכל פעם ממציא את הגלגל מחדש !
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.- רגע לפני הסופ"ש: הסיפורים של השבוע ב"ביז מדיה"
- מראיינים פליטים, חושבים על המשפחה: כתבי המלחמה באוקראינה מדברים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?
איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.
אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.
דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT, חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.
בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.
- פטריק דרהי מסתבך - עלול לאבד את השליטה בענקית התקשורת, אלטיס
- אאוטבריין פספסה את צפי האנליסטים בהכנסות אך הכתה אותו ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7