תכירו את שחר ישראל בוטבול, מנכ"ל IPROFILE – תדמית נכונה ברשת
להיות איש תוכן, יחסי ציבור ושיווק, זאת משימה מאתגרת. בין אם מדובר בעולם הדיגיטל או בעולם היח״צ והשיווק המסורתי, לא מעט אנשים נכנסים אליו מהסיבות הלא באמת נכונות. הזוהר שעל פניו עולם התקשורת משדר, ההתחככות עם אושיות ואנשים בעלי מעמד והפנטזיה על משכורות גבוהות, מביאים לכך שלא מעט אנשים (במיוחד כאלו שפנו לדרך עצמאית) חושקים להיכנס לעולם הזה, אך נכווים ומבינים מהר מאוד שלא כל הנוצץ הוא זהב. הרי ידוע לכל מי שעוסק בתחום שזאת עבודה ללא יום וללא לילה.
משבר, יכול לפרוץ גם הרבה אחרי שכולם הולכים לישון ואיש היח״צ הוא זה שיקבל את הטלפון המלחיץ באמצע הלילה על מנת למזער נזקים לבוקר. לכן, לא פעם כאשר מדברים עם אנשי יח״צ ובמיוחד עוד כאלו שמשלווים שיווק בתוך התמהיל שלהם, אחת השאלות המעניינות ביותר היא למה אתם עושים את מה שאתם עושים?
לשחר ישראל בוטבול, הבעלים של Iprofile, יש תשובה קצת פחות שגרתית. בעוד אנשים רבים נכנסים לתחום מבחוץ ומקבלים את ההלם ברגע שהם בפנים, שחר מצא את עצמו קודם כל בפנים, ואז הוא החליט שהוא רוצה להיכנס עוד יותר פנימה.
את צעדיו הראשונים בעולם התקשורת, החל שחר בכלל כנהג. נהגו של ראש השב״כ והשר לביטחון פנים לשעבר כיום חבר הכנסת אבי דיכטר. עם הזמן, שחר, שהיה מלווה את דיכטר נחשף יותר ויותר לעולם יחסי הציבור והתקשורת והתאהב. התשוקה שהחלה לבעבע בו הובילה לכך שאת תפקיד הנהג הוא החליף בתפקיד יועץ אישי ותוך זמן קצר מצא את עצמו מעורב עם הברנז׳ה הפוליטית.
- סטלה קורין ליבר מסכמת שבוע: ככה לא בונים גדר
- סטלה קורין-ליבר מסכמת שבוע: הנגיף שהטריף את העולם סידר לבנקים שנה חלומית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר תקופה כיועץ, הקים את משרד הפרסום והיח״צ "שחר בי" משרד בוטיק שליווה עשרות לקוחות בתחומים שונים. שחר, כיזם מלידה וכאחד שמזהה מגמות וחידושים, החל לפזול יותר ויותר לכיוון הדיגיטל, כאשר המטרה שעומדת לנגד עיניו היא להרחיב את עיסוקיו מתחום יחסי הציבור ולשלב אותם עם פעילות דיגיטלית שיווקית.
כך נולד Iprofile, משרד יחסי ציבור שמעניק שירותי דיגיטל מתקדמים ללקוחותיו. לא רק יח״צ מסורתי לעסקים ואושיות, אלא בנוסף, משרד פרסום המתמחה בכל רזי השיווק הדיגיטלי ומספק את הסינרגיה המושלמת בין יחסי ציבור לשיווק.
שחר, מלבד לשירותים שדי נפוץ למצוא במשרדי דיגיטל כמו בניית אתרים ושיווק בגוגל ופייסבוק, אתם נכנסתם גם לתחום ניהול המוניטין, תחום שמעט מאוד חברות עוסקות בו. מדוע?
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
אם יש תחום אחד בדיגיטל, שמתקשר באופן ישיר עם יחסי הציבור המסורתיים כמו שאנו מכירים אותם זהו תחום ה-ORM, ניהול המוניטין ברשת. בעוד ששאר השירותים אותם אנו מציעים כמו בניית נוכחות, דרך אתרים, יצירת קמפיינים שיווקיים בגוגל, פייסבוק, לינקדאין טוויטר, קידום אורגני וכו׳ נחשבים ליותר שירותי שיווק, בניהול מוניטין אף שהוא נשען על שיטות שהן ״שיווקיות״ כביכול, העבודה עצמה היא בניית תדמית ודחיקת תוצאות שליליות.
מה שכמובן מזכיר את יחסי הציבור הקלאסיים בהם קיים הצורך גם לעורר מודעות למותג איתו אתה עובד ומנסה לקדם על דפי העיתון, וגם כמובן לספק מענה ויח״צ חיובי במקרים בהם מתפרסמות ידיעות שליליות.
מעבר לזה, מניתוחים שאנחנו ערכנו, הבנו כי לניהול מוניטין ובניית תדמית איכותית ואמינה יש ערך הרבה יותר גדול עבור לקוחות, מאשר רק לדחוק תוצאות שליליות שהתפרסמו בעבר בגוגל.
לדוגמא, אם ניקח כל בעל מקצוע חופשי שנוצר בינו ובין לקוח פוטנציאלי קשר ראשוני שאולי יוביל לעבודה משותפת, ברגע שאותה שיחה ראשונה תסתיים, מחפש השירות, כלומר הלקוח הפוטנציאלי, יפתח את המחשב או את המובייל, ייכנס לגוגל ויחפש אינפורמציה על אותו ספק, עסק או בעל מקצוע.
אז נכון שיש מצב שהוא יראה את האתר של אותו ספק, אבל עם בניית נוכחות נכונה, ותצוגה של מספר תוצאות שכל אחת מובילה למשהו אחר, האימפקט יהיה הרבה יותר גדול. וברור, שאם לאותו ספק יש תוצאות שליליות שכנראה יגרמו לכך שאותו לקוח יתערער ולא ימשיך לשיחה שנייה, כדאי לו מאוד שיהיה לו צוות שדואג לדחוק את אותן תוצאות שליליות.
מה הייחוד של Iprofile?
מה שמייחד אותנו היא העובדה כי אנחנו גם אנשי יח״צ מסורתי מצד אחד וגם אנשי שיווק דיגיטלי מצד שני. גם במשרד הקודם שהיה בבעלותי, היינו מספקים שירותי דיגיטל, אבל ההבדל העיקרי הוא ששם הדגש היה על יח״צ מסורתי, בעוד שבiprofile- אנחנו עושים הסבה ליח״צ עצמו.
לא עוד יח״צ שמנסה לדחוף אייטם לעיתון כזה או אחר אלא יח״צ דיגיטלי ששולח את ידיו לכל הפאבלישרים הכי גדולים שיש בארץ. מאתרים חדשותיים ארציים ועד לוקאלים. המשרד משלב בתוכו גם שיווק דיגיטלי 360. החל מבניית אתרים, ניהול רשתות חברתיות, קמפיינים, וכמובן ניהול המוניטין ברשת.
ל iprofile- לא מעט לקוחות מעניינים והסכמי שיתוף פעולה עם גופים חדשותיים מובילים. ללא ספק יהיה מעניין לעקוב אחרי המשרד, הקמפיינים והתוצאות שלו, בשנה הקרובה.
- 2.שמעון ארנון 12/01/2018 00:14הגב לתגובה זובחור מבטיח בזירת ניהול מוניטין ובניית תדמית חיובית ברשת, נעזרתי בו בעבר, בהצלחה.
- 1.אורן דוד 11/01/2018 18:18הגב לתגובה זואני לקוח של שחר מזה מספר שנים, איש פרסום בחסד עליון שכל פעם ממציא את הגלגל מחדש !
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
