השיחה, "האיחולים" והתלונות: בדיקה נגד שרון גל ו'גלי ישראל'
תלונה של ארגון עדאלה נגד שרון גל הובילה לפתיחת הליך פרוצדורלי ברשות השנייה לבירור הנושא מול תחנת רדיו גלי ישראל, אבל גם לתגובה חריפה וקיצונית - אך לא מפתיעה - של פרקליט התחנה, עו"ד יורם שפטל - כך נודע לאייס.
הסיפור החל לפני כשבועיים. עדאלה הגיש עתירה שנויה במחלוקת לבג"צ בדרישה לאפשר לצוותי חילוץ פלסטינים לחלץ מחבלים פצועים וגופות בעקבות פיצוץ מנהרת טרור על ידי צה"ל על גבול הרצועה. ב-6 בנובמבר נסעה עו"ד סאוסן זהר, היועצת המשפטית של עדאלה לדיון בבית המשפט בירושלים, אז קיבלה שיחת טלפון לא מזוהה במכשיר הנייד שלה.
עו"ד זהר שיערה שמדובר בשיחה מבית המשפט, וכשענתה גילתה כי היא בשידור בתכניתו של גל. זהר הפנתה את גל לדובר הארגון, אולם גל המשיך בשיחה עמה. זהר ענתה לו כי היא באמצע נהיגה ועשויה לעשות תאונת דרכים בשל שיחה זו. על כך ענה לה גל: "האמת שלא כל כך אכפת לי". רק בהמשך הבינה כי השיחה עצמה הייתה בשידור חי.
בנוסף לשידור החי, גלי ישראל העלתה את קטע האודיו הזה לפייסבוק עם הכיתוב "שרון גל הפתיע בשיחה את היועצת המשפטית של ארגון עדאלה שעתר לבג"צ בדרישה לאפשר לארגוני טרור לאסוף את גופות המחבלים שנלכדו במנהלת הטרור שנהרסה על ידי ישראל". פוסט זה זכה לכ-20 אלף ציפיות, מאות תגובות ומאות שיתופים.
"שידור הקטע לעיל ללא הסכמתה מראש של עו"ד זהר תוך זלזול בחייה באופן הפוגע בכבודה תוך עידוד שיח של אלימות וגזענות, הינם הפרה לכללי האתיקה החלים על עיתונאים", כתב עו"ד חסן ג'בארין, מנכ"ל עדאלה, במכתב תלונה לנציב תלונות הציבור ברשות השנייה דוד רגב. "לאור האמור לעיל, הנכם מתבקשים לדון בתלונה זו באופן מידי וללא כל דיחוי תוך התאמת הסעד שתתנו לחומרת הדברים המתוארים לעיל".
מכתב זה וגם פנייה של מנכ"לית האגודה לזכויות האזרח בישראל, עו"ד שרון אברהם-וייס לרשות השנייה, הגיעו לידי אייס. במכתב של אברהם-וייס נכתב: "אמירה בוטה זו חמורה ביותר ומביעה זלזול בחיי אדם. אסור שיהיה לה מקום בשידור הציבורי. גל משתמש בזכותו כעיתונאי להתקשר כדי להשיג מידע כחלק מתכנית רדיו והוא מחויב בכללי השידור. לא רק שגל התבטא כך אלא שהוא חשב שדברים בוטים אלו ראויים לשידור. על הרשות השנייה הממונה על שדורי הרדיו האזורי ואשר מתפקידה לפקח על השידורים להעניש אותו בכל חומרת הדין ולקנוס את גלי ישראל".
עו"ד שפטל הגיב לפניית הרשות השנייה בתגובה וציורית (ומתלהמת) נגד הארגון שהתלונן נגד גל. "עדאלה הינה כנופיה ערבית לאומנית, הפועלת בשדה המשפט", פתח את דבריו בטרמינולוגיה הכל כך מזוהה עמו. "מטרתה של עדאלה ושל מממניה הינה לדחוק את מדינת ישראל לגבולות אושוויץ 67, תוך סילוקם של חצי מיליון יהודים מליבת ארצנו ומולדתנו, קרי יהודה ושומרון".
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
"בנוסף", כתב שפטל, "עדאלה מתנגדת לעצם קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ואף הגישה מסמך 'משפטי חוקתי' שאינו אלא פמפלט לאומני, ערבי, אנטישמי ובזוי לוועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת לפיו יש לחוקק חוקה שתבטל את היותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, כלומר את היותה מדינת ישראל, מדינת הלאום של העם היהודי... לו הייתה מדינת ישראל מדינת חוק של ממשל, הגורם המוסמך היה מכריז על עדאלה מזמן כעל התאגדות בלתי חוקית החותרת בגלוי תחת קיומה של מדינת ישראל".
עו"ד שפטל הוסיף עוד כי "ארגון עדאלה מייצג את חלאות המין האנושי, הרצחניות והשפלות ביותר עלי אדמות, קרי מרצחי החמאס, הפת"ח, הג'יהאד האיסלמי ויתר הרפש הערבי הרצחני... לפיכך התבטאותו של השדרן שרון גל כלפי אחת מן הפעילות של עדאלה, לא זו בלבד שאין בה כל פסול, אלא שיש לראותה כלשון המעטה".
מהרשות השנייה טרם התקבלה תגובה.
- 7.עדאללה מייצגים חלאות מהקצה האחד, שפטל מייצג מהקצה השני (ל"ת)יש ר א לי 04/12/2017 10:32הגב לתגובה זו
- 6.רונית 03/12/2017 10:30הגב לתגובה זובמצב סביר הייתה מואשמת בבגידה.
- 5.לילי 30/11/2017 09:46הגב לתגובה זולמה שליהודי שרון שרון גל יהיה אכפת ממות של פעילה בארגון ?
- 4.דין ישככרוף 26/11/2017 12:35הגב לתגובה זוכולם יודעים מי זה דין יששכרוף וכמה הוא אלים נגד מי שהוא לא סובל... שלא יתעסקו איתי ! לכל מקום אנו נגיע . ליפו , לחיפה , לצפת , לאיסדוד , ללוד , לרמלה ולאל קודס. אנחנו ה"שוברים" ומי לא יודע מיזה ה"שוברים" בעת המלחמה. הלך עליכם . נשחק אתכם עד דק !
- 3."חופש ביטוי" לשמאלנים בלבד! (ל"ת)ימני במיסתור 26/11/2017 10:01הגב לתגובה זו
- 2.חופש הביטוי לומר שלא איכפת ממוות של שונאי ישראל (ל"ת)גדעון 23/11/2017 16:52הגב לתגובה זו
- 1.איתי 23/11/2017 14:38הגב לתגובה זולמה אבירי המוסר ששים לסתום פיות כל הזמן? קודם מרצ עכשיו עדאלה.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
