השיחה, "האיחולים" והתלונות: בדיקה נגד שרון גל ו'גלי ישראל'
תלונה של ארגון עדאלה נגד שרון גל הובילה לפתיחת הליך פרוצדורלי ברשות השנייה לבירור הנושא מול תחנת רדיו גלי ישראל, אבל גם לתגובה חריפה וקיצונית - אך לא מפתיעה - של פרקליט התחנה, עו"ד יורם שפטל - כך נודע לאייס.
הסיפור החל לפני כשבועיים. עדאלה הגיש עתירה שנויה במחלוקת לבג"צ בדרישה לאפשר לצוותי חילוץ פלסטינים לחלץ מחבלים פצועים וגופות בעקבות פיצוץ מנהרת טרור על ידי צה"ל על גבול הרצועה. ב-6 בנובמבר נסעה עו"ד סאוסן זהר, היועצת המשפטית של עדאלה לדיון בבית המשפט בירושלים, אז קיבלה שיחת טלפון לא מזוהה במכשיר הנייד שלה.
עו"ד זהר שיערה שמדובר בשיחה מבית המשפט, וכשענתה גילתה כי היא בשידור בתכניתו של גל. זהר הפנתה את גל לדובר הארגון, אולם גל המשיך בשיחה עמה. זהר ענתה לו כי היא באמצע נהיגה ועשויה לעשות תאונת דרכים בשל שיחה זו. על כך ענה לה גל: "האמת שלא כל כך אכפת לי". רק בהמשך הבינה כי השיחה עצמה הייתה בשידור חי.
בנוסף לשידור החי, גלי ישראל העלתה את קטע האודיו הזה לפייסבוק עם הכיתוב "שרון גל הפתיע בשיחה את היועצת המשפטית של ארגון עדאלה שעתר לבג"צ בדרישה לאפשר לארגוני טרור לאסוף את גופות המחבלים שנלכדו במנהלת הטרור שנהרסה על ידי ישראל". פוסט זה זכה לכ-20 אלף ציפיות, מאות תגובות ומאות שיתופים.
"שידור הקטע לעיל ללא הסכמתה מראש של עו"ד זהר תוך זלזול בחייה באופן הפוגע בכבודה תוך עידוד שיח של אלימות וגזענות, הינם הפרה לכללי האתיקה החלים על עיתונאים", כתב עו"ד חסן ג'בארין, מנכ"ל עדאלה, במכתב תלונה לנציב תלונות הציבור ברשות השנייה דוד רגב. "לאור האמור לעיל, הנכם מתבקשים לדון בתלונה זו באופן מידי וללא כל דיחוי תוך התאמת הסעד שתתנו לחומרת הדברים המתוארים לעיל".
מכתב זה וגם פנייה של מנכ"לית האגודה לזכויות האזרח בישראל, עו"ד שרון אברהם-וייס לרשות השנייה, הגיעו לידי אייס. במכתב של אברהם-וייס נכתב: "אמירה בוטה זו חמורה ביותר ומביעה זלזול בחיי אדם. אסור שיהיה לה מקום בשידור הציבורי. גל משתמש בזכותו כעיתונאי להתקשר כדי להשיג מידע כחלק מתכנית רדיו והוא מחויב בכללי השידור. לא רק שגל התבטא כך אלא שהוא חשב שדברים בוטים אלו ראויים לשידור. על הרשות השנייה הממונה על שדורי הרדיו האזורי ואשר מתפקידה לפקח על השידורים להעניש אותו בכל חומרת הדין ולקנוס את גלי ישראל".
עו"ד שפטל הגיב לפניית הרשות השנייה בתגובה וציורית (ומתלהמת) נגד הארגון שהתלונן נגד גל. "עדאלה הינה כנופיה ערבית לאומנית, הפועלת בשדה המשפט", פתח את דבריו בטרמינולוגיה הכל כך מזוהה עמו. "מטרתה של עדאלה ושל מממניה הינה לדחוק את מדינת ישראל לגבולות אושוויץ 67, תוך סילוקם של חצי מיליון יהודים מליבת ארצנו ומולדתנו, קרי יהודה ושומרון".
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
"בנוסף", כתב שפטל, "עדאלה מתנגדת לעצם קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ואף הגישה מסמך 'משפטי חוקתי' שאינו אלא פמפלט לאומני, ערבי, אנטישמי ובזוי לוועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת לפיו יש לחוקק חוקה שתבטל את היותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, כלומר את היותה מדינת ישראל, מדינת הלאום של העם היהודי... לו הייתה מדינת ישראל מדינת חוק של ממשל, הגורם המוסמך היה מכריז על עדאלה מזמן כעל התאגדות בלתי חוקית החותרת בגלוי תחת קיומה של מדינת ישראל".
עו"ד שפטל הוסיף עוד כי "ארגון עדאלה מייצג את חלאות המין האנושי, הרצחניות והשפלות ביותר עלי אדמות, קרי מרצחי החמאס, הפת"ח, הג'יהאד האיסלמי ויתר הרפש הערבי הרצחני... לפיכך התבטאותו של השדרן שרון גל כלפי אחת מן הפעילות של עדאלה, לא זו בלבד שאין בה כל פסול, אלא שיש לראותה כלשון המעטה".
מהרשות השנייה טרם התקבלה תגובה.
- 7.עדאללה מייצגים חלאות מהקצה האחד, שפטל מייצג מהקצה השני (ל"ת)יש ר א לי 04/12/2017 10:32הגב לתגובה זו
- 6.רונית 03/12/2017 10:30הגב לתגובה זובמצב סביר הייתה מואשמת בבגידה.
- 5.לילי 30/11/2017 09:46הגב לתגובה זולמה שליהודי שרון שרון גל יהיה אכפת ממות של פעילה בארגון ?
- 4.דין ישככרוף 26/11/2017 12:35הגב לתגובה זוכולם יודעים מי זה דין יששכרוף וכמה הוא אלים נגד מי שהוא לא סובל... שלא יתעסקו איתי ! לכל מקום אנו נגיע . ליפו , לחיפה , לצפת , לאיסדוד , ללוד , לרמלה ולאל קודס. אנחנו ה"שוברים" ומי לא יודע מיזה ה"שוברים" בעת המלחמה. הלך עליכם . נשחק אתכם עד דק !
- 3."חופש ביטוי" לשמאלנים בלבד! (ל"ת)ימני במיסתור 26/11/2017 10:01הגב לתגובה זו
- 2.חופש הביטוי לומר שלא איכפת ממוות של שונאי ישראל (ל"ת)גדעון 23/11/2017 16:52הגב לתגובה זו
- 1.איתי 23/11/2017 14:38הגב לתגובה זולמה אבירי המוסר ששים לסתום פיות כל הזמן? קודם מרצ עכשיו עדאלה.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.