TV

המותג כלוחם חברתי: קמפיין מרגש של ברגר קינג נגד בריונות

הרשת הציבה מצלמות בסניף ברגר קינג ב-LA ושם בחנה את תגובות הלקוחות להתנכלות של נערים בנער אחר. כמה מהם קמו כדי להגן על הילד וכמה קמו כדי להגן על ההמבורגר שהזמינו?
משה בנימין |
נושאים בכתבה ברגר קינג

ברגר קינג הוא מסוג המותגים, המגה המותגים אם תרצו, שקשה להחמיא להם מבלי לנוע באי נוחות בכסא. איך אפשר להלל מותג שתרם רבות לעליית קרנו של הג'אנק פוד בעולם המערבי ולא להרגיש עקצוץ קל. ועדיין, המותג מוסיף לעצמו נקודות זכות מדי פעם בפעם כשהוא רותם את כוחו, כספו ומעמדו הבינלאומי לטובת שינוי חברתי מבורך.

קמפיין חדש של המותג שעלה לאחרונה מעלה לדיון שני נושאים ששזורים אחד בשני: תופעת הבריונות בקרב ילדים ונוער ומנגד תופעת ההתעלמות והאדישות כלפי מקרים שכאלו. בברגר קינג החליטו לביים ניסוי חברתי באחד הסניפים בעזרת שחקנים, כאשר הלקוחות אינם מודעים למתרחש סביבם ולעובדה שהכל מצולם ולכן מתנהגים כפי שהיו נוהגים באופן טבעי ובדרך כלל.

הרשת הציבה מצלמות בסניף ברגר קינג ב-LA ושם בחנה את תגובות הלקוחות להתנכלות של נערים בנער אחר. הנערים, כולם שחקנים, הציקו לילד שהיה לבדו, תחילה באופן מילולי ולאחר מכן תוך שימוש באלימות פיזית והשחתה של האוכל אותו אכל, וכל זאת לצד שאר הלקוחות בסניף שהביטו במתרחש בפנים מודאגות.  

 

הטוויסט המקורי שהוסיפה הרשת לניסוי החברתי שבדק את תגובות הלקוחות היה באמצעות מפגן התעללות נוסף, במנת המבורגר שהזמינו הלקוחות. בעוד הנערים מטרידים את הילד חסר האונים, עובדי הסניף היכו נמרצות את ההזמנה של הלקוחות, הרסו את הלחמנייה והגישו ללקוחות מנה מפורקת שלא ראויה למאכל אדם.

"הבריונות" שהופגנה כלפי ההמבורגר נועדה להציג את החברה כיום במערומיה, את העובדה ש-95% מהלקוחות התלוננו על ההמבורגר המושחת ולכאורה קמו כדי להגן עליו ואילו רק 12% בלבד הטריחו את עצמם לקום ולהגן על הילד שהוטרד לעיני כולם בסניף מרכזי. המהלך של ברגר קינג הוא במסגרת "חודש ההתנגדות לבריונות" שמצוין בארה"ב.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.