רשת תשנה את הפרומו המטעה - בעקבות הנחיית הרשות ה-2

(עדכון) הרשות השנייה הודיעה לזכיינית כי עליה להוריד את הפרומו שטוען "ערוץ 2 עובר ל-13", משום שהוא מטעה. התנהלות רשת היא חלק מהדם הרע שזורם בין 2 זכייניות ערוץ 2 לקראת הפיצול

אלכסנדר כץ | (4)

הרגולטור חושף שיניים עם התגברות הפעילות השיווקית והפרסומית של זכייניות ערוץ 2 לקראת הפיצול והמעבר לאפיקים נפרדים, ונראה שרשת מתקפלת. הרשות השנייה הורתה היום (יום ה') לזכיינית רשת להסיר פרומו בו הופיע הכיתוב "ערוץ 2 עובר לערוץ 13", וגורמים אמרו לאייס כי כבר הערב צפוי לחול שינוי בפרומו, כך שיעמוד בהנחיות הרשות השנייה. 

 

אתמול עלה הפרומו הזה, שאינו מדויק בלשון המעטה: ערוץ 2 יחדל לפעול בנובמבר ו-2 זכייניותיו עוברות לאפיקים נפרדים - קשת ל-12 ורשת ל-13, ויתחילו לפעול תחת שיטת רישיונות. 

בעקבות שידור זה, הודיעה הבוקר הרשות השנייה על קיום בירור דחוף לרשת, זאת לאור מה שנראה כ"הטעיה בוטה של הצופים". רשת נדרשה להגיב בכתב עד לשעה 10:00 בבוקר ואולם היא לא עשתה זאת וברשות החליטו לאסור את המשך הפרומו. 

במכתב שיצא כעת מטעם ניר שוויקי, המנכ"ל בפועל של הרשות השנייה למנכ"ל רשת אבי צבי, נדרשת החברה להפסיק את שידור הפרומו אותו הגדירו אמש ברשות כ"מה שנראה כהטעיה בוטה של הצופים". "התשדיר האמור מטעה את הצופים לחשוב שערוץ 2, כפי שהוא היום, עתיד לעבור להיות משודר בערוץ 13", לשון המכתב, "האמור מהווה הטעיה ועומד בניגוד להוראות הדין והוראות כללי הרשות השנייה". 

מבדיקת הרשות עולה כי התשדיר ממשיך להיות משודר גם הבוקר בערוץ 2 ולאור זאת נדרשת החברה להסיר את התשדיר לאלתר.

 

2 זכיינית ערוץ 2 נמצאות כעת בעיצומה של מלחמה על כל צופה לקראת הפיצול. הזכיינית קשת ניכסה למשל לעצמה את חברת החדשות בפרומו ששידרה לאחרונה לקראת המעבר של גיא פינס אליה, ובפרק הסיום של האח הגדול אמרו המגישים ארז טל וקורין גדעון כי התכנית יורדת מן האוויר, כאשר בפועל היא עברה לרשותה של הזכיינית רשת, שמעלה בחודשים הקרובים עונה חדשה. 

על פי הערכות, אנשי קשת קשורים בדרך כזו או אחרת לפנייה לרשות השנייה, דבר שהוביל את הדרישה הנוכחית מרשת להסיר את הפרומו.

 

מרשת טרם התקבלה תגובה. 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    הצעה מעניינת לפרסום 07/09/2017 13:00
    הגב לתגובה זו
    מנכ"לים ובעלי עסקים קטנים, בינוניים כגדולים, הפנימו מזמן את הרעיון מאחורי הראיון של תוכן שיווקי איכותי, אשר מקשר בין החברה המפרסמת אותו, לבין צופי הטלוויזיה ומאזיני הרדיו, שהם למעשה הלקוחות הפוטנציאלים. תוכן שיווקי נערך בשילוב שיתופי פעולה והסכמים מסחריים, בין החברות המפרסמות לבין יוצרי התכניות, וכל זאת על מנת להרחיב את מגוון אפשרויות הפרסום. אנחנו פיתחנו שיטה חדשה לשיווק פרטני, באמצעות פרסום הנעה לפעולה ממוקד מטרה. דרך הפעולה החדשה, משמשת גם פלטפורמה מעולה, לפרסום תוכן שיווקי מעניין באון-ליין, המגיע ללקוחות מתעניינים, בעזרת פרסום הנעה לפעולה באוף- ליין. מתודת הפרסום הייחודית, גורמת ללקוחות פוטנציאלים, להגיב בחיוב תוך כמה דקות למסר הפרסומי, המועבר אליהם בצורה אישית, מתומצתת ומרוכזת, וכל זאת באמצעות תשדירי הנעה לפעולה, המזמינים את הציבור להתקשר ישירות למוקד של המפרסם - בזמן שידור הפרסומות. על מנת לצפות במצגת של שיטת הפרסום המיוחדת, התקשר(י) ונקבע פגישה לכשמתאים לך 0507928679
  • 2.
    אבי 07/09/2017 11:59
    הגב לתגובה זו
    זה לא שקר. בכיינים
  • סוסי 07/09/2017 22:15
    הגב לתגובה זו
    אין על קשת רשת פשוט עושה הכול אחריה
  • 1.
    הצעה מעניינת לפרסום 07/09/2017 11:28
    הגב לתגובה זו
    התוכן השיווקי נולד והתפתח כבר בשנות ה-50 בארצות הברית. תוכן שיווקי הינו פרסום יעיל מאוד, אשר מביא בדרך כלל לתוצאה פרודוקטיבית. שם המשחק הוא, לדעת כיצד לכתוב את התוכן השיווקי ולהגישו בצורה חכמה, יעילה ומרתקת. חברות לייצור סבונים ודטרגנטים באמריקה, מצאו דרכים להעביר את המסרים השיווקיים שלהם בצורה ייחודית, תוך שילוב מוצריהם בתכניות לכל המשפחה, ולכן הסדרות העממיות הללו נקראו - אופרות סבון. לימים התוכן השיווקי התפתח בארה"ב גם בסרטים, בתכניות אקטואליה ובסדרות טלוויזיה נוספות, וכיום הוא נמצא במדינות רבות בעולם. תוכן שיווקי המשולב בחדשות, באמצעות ראיונות, או בתכניות הבידור השונות, הוא אפקטיבי מאוד ומסייע להגדלת המכירות וההכנסות. המאזינים והצופים, אוהבים ליהנות מבידור וחדשות מרתקות ומעניינות ורבים לוקחים חלק בראיונות, בשילוב שאלות ותשובות עם מומחים בנושאים שונים. ידוע וברור, שמה שמעניין באמת את המאזינים לרדיו והצופים בטלוויזיה, זה תכניות בידור, חדשות עם תכנים מעניינים וטריים. מנכ"לים ובעלי עסקים קטנים, בינוניים כגדולים, הפנימו מזמן את הרעיון מאחורי הראיון של תוכן שיווקי איכותי, אשר מקשר בין החברה המפרסמת א
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.