שרון שפורר
צילום: מסך: המקום הכי חם בגיהנום

למעלה מרבע מיליון ש': גיוס ההמונים הלוהט של שפורר

ביום השנה ה-4 להקמת 'המקום הכי חם בגיהנום', יסתיים גיוס ההמונים אותו מובילה שפורר. המטרה: מימון תחקירים לשנה הקרובה לפחות באתר העצמאי ונטול הפרסומות
אלכסנדר כץ | (9)

מהלך גיוס ההמונים של אתר המקום הכי חם בגיהינום, נוחל הצלחה גדולה. בתוך פחות מחודש, גויסו יותר מ-250 אלף שקלים, כאשר היעד עמד על סכום נמוך יותר - 200 אלף שקלים. הגיוס יסתיים ביום שבת הקרוב, פרק זמן שיאפשר לאתר לגייס עוד כמה עשרות אלפי שקלים.

 

בסרטון שהופץ בתחילת החודש עם השקת מבצע גיוס ההמונים, אומרת העיתונאית שרון שפורר, תחקירנית האתר ומי שלמעשה משמשת גם כפנים שלו: "אתם יודעים מה קרה לי בחודשים האחרונים? התחלתי לקבל סיפורים מעיתונאים שאני לא מכירה מכלי התקשורת הכי גדולים בישראל. מה קרה שעיתונאים מלי תקשורת מתחרים מעבירים לי סיפורים? פשוט מאד! הם לא מצליחים לפרסם את זה בכלי התקשורת שבהם הם עובדים. למה? כי המו"ל שלהם מושחת, כי העורך פחדן, כי היועץ המשפטי מייבש להם למוות את הכתבה או שמוציאים להם את החשק לחיות. אז למה הם מעבירים את זה אליי? הם פשוט יודעים 2 דברים - שאני לא דופקת חשבון לאף אחד, ואני גם קצת אובססיבית במיוחד כשמנסים להשתיק אותי. בעצם הם יודעים עוד משהו: שיש לי גב, גב שכל מה שמעניין אותו לעשות זאת עיתונות עצמאית אמיתית וכזו שמשרתת אך ורק את האינטרסים של הציבור. ולגב הזה קוראים 'המקום הכי חם בגיהנום'". 

 

 

סיום גיוס ההמונים בשבת אינו מקרי: ב-2 בספטמבר 2013 הושק המקום הכי חם בגיהנום על ידי עינת פישביין ואירית דולב. מדובר באתר עצמאי שעוסק חברתיים וציבוריים, כגון בעיית המהגרים ומתווה הגז. הוא הספיק לזכות בפרס פראט לתקשורת וסביבה ובפרס דיגיט שנה לאחר מכן.

המודל העסקי של המקום הכי חם בגיהנום מתבסס על תרומות ומכירת חולצות טי-שרט, כאשר עד כה לא מכר באנרים ושטחי פרסום, ובוחן כיצד לפעול בשטח זה בלי שישפיע על התוכן עצמו. באופן עקרוני האתר משלם לכל נותני השירותים שלו - כגון גרפיקאים וכותבי טורים, תופעה לא נפוצה במיוחד בשוק התקשורת המקומי.

מצב כזה מחייב כיס עמוק, על אחת כמה וכמה כשמדובר בתחקירים המחייבים גם ייעוץ משפטי שוטף. הגיוס הנוכחי אמור לאפשר את המשך פרסום תחקירים עליהם עובדת שפורר, שחתומה בין היתר על הכתבות על סוחר הנשים לשעבר דודו דיגמי וחברת הנדל"ן בה הוא מעורב, סדרת הכתבות על התנהלות לשכת עורכי הדין והעומד בראשה, החשיפה על התלונות נגד אלון קסטיאל, פרשת ההטרדות לכאורה של מנכ"ל בנק הפועלים ציון קינן, ועוד.

 

את גיוס ההמונים הנוכחי מובילה שפורר, שספגה כמה תביעות השתקה לכאורה - הן מצידו של דיגמי והן מלשכת עורכי הדין. בעקבות תביעת הענק שהגיש נגדה דיגמי בסך 1.8 מיליון שקלים, ארגון העיתונאים יצא במבצע גיוס המונים שהוכתר בהצלחה בתוך ימים, לאחר שמאות אזרחים התחייבו "להעניק הגנה", ולמעשה לממן את הפיצוי במידה והתביעה תתקבל בבית המשפט. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

"הכסף שאנחנו אוספים עכשיו, אמור להספיק לנו ליותר משנה של פרסום תחקירים", אומרת שפורר בשיחה עם אייס. "תחקירים כאלה פשוט יקרים, גם בגלל שלוקח לפרסם תחקיר הרבה זמן של עבודה, צריך ייעוץ משפטי, ליווי גרפי ועוד".

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    בחורה נלוזה 13/09/2017 10:01
    הגב לתגובה זו
    כי אתיקה ו-fact checks זה כזה של הניינטיז.
  • 7.
    ניר 06/09/2017 22:26
    הגב לתגובה זו
    אישה אחת אמיצה במקום הכי חם ב'גן עדן' תמשיכי ככה שרון
  • 6.
    קונטרבס 03/09/2017 02:58
    הגב לתגובה זו
    ונראה שזה קרוב מאוד.
  • 5.
    מי שכותב דברים מבוססים ועיתונות עצמאית וכו' - לא אמור להפסיד בתביעות... (ל"ת)
    יש סתירה בדבריה 01/09/2017 12:01
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    הפכתם למערכת של עיתונאית אחת וחבל. (ל"ת)
    טוני 30/08/2017 21:38
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    זיו 30/08/2017 16:56
    הגב לתגובה זו
    תמשיכי לתת למושחתים/גנבים/חלאות בראש ואנחנו נמשיך לתמוך - תמיד!
  • 2.
    איזה יופי 30/08/2017 14:09
    הגב לתגובה זו
    הציבור יתרום לו כסף. שרון שפורר תתעוררי אם לא מעניינת אף אחד. תפסיקי לעוף על עצמך ושווה לבדוק למה עזבת את ערוץ 10
  • יש לך את זה ביותר ממורמר?? (ל"ת)
    אייל 31/08/2017 08:59
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דובי 30/08/2017 13:23
    הגב לתגובה זו
    שווה כל גרש
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.