שרון שפורר
צילום: מסך: המקום הכי חם בגיהנום

למעלה מרבע מיליון ש': גיוס ההמונים הלוהט של שפורר

ביום השנה ה-4 להקמת 'המקום הכי חם בגיהנום', יסתיים גיוס ההמונים אותו מובילה שפורר. המטרה: מימון תחקירים לשנה הקרובה לפחות באתר העצמאי ונטול הפרסומות
אלכסנדר כץ | (9)

מהלך גיוס ההמונים של אתר המקום הכי חם בגיהינום, נוחל הצלחה גדולה. בתוך פחות מחודש, גויסו יותר מ-250 אלף שקלים, כאשר היעד עמד על סכום נמוך יותר - 200 אלף שקלים. הגיוס יסתיים ביום שבת הקרוב, פרק זמן שיאפשר לאתר לגייס עוד כמה עשרות אלפי שקלים.

 

בסרטון שהופץ בתחילת החודש עם השקת מבצע גיוס ההמונים, אומרת העיתונאית שרון שפורר, תחקירנית האתר ומי שלמעשה משמשת גם כפנים שלו: "אתם יודעים מה קרה לי בחודשים האחרונים? התחלתי לקבל סיפורים מעיתונאים שאני לא מכירה מכלי התקשורת הכי גדולים בישראל. מה קרה שעיתונאים מלי תקשורת מתחרים מעבירים לי סיפורים? פשוט מאד! הם לא מצליחים לפרסם את זה בכלי התקשורת שבהם הם עובדים. למה? כי המו"ל שלהם מושחת, כי העורך פחדן, כי היועץ המשפטי מייבש להם למוות את הכתבה או שמוציאים להם את החשק לחיות. אז למה הם מעבירים את זה אליי? הם פשוט יודעים 2 דברים - שאני לא דופקת חשבון לאף אחד, ואני גם קצת אובססיבית במיוחד כשמנסים להשתיק אותי. בעצם הם יודעים עוד משהו: שיש לי גב, גב שכל מה שמעניין אותו לעשות זאת עיתונות עצמאית אמיתית וכזו שמשרתת אך ורק את האינטרסים של הציבור. ולגב הזה קוראים 'המקום הכי חם בגיהנום'". 

 

 

סיום גיוס ההמונים בשבת אינו מקרי: ב-2 בספטמבר 2013 הושק המקום הכי חם בגיהנום על ידי עינת פישביין ואירית דולב. מדובר באתר עצמאי שעוסק חברתיים וציבוריים, כגון בעיית המהגרים ומתווה הגז. הוא הספיק לזכות בפרס פראט לתקשורת וסביבה ובפרס דיגיט שנה לאחר מכן.

המודל העסקי של המקום הכי חם בגיהנום מתבסס על תרומות ומכירת חולצות טי-שרט, כאשר עד כה לא מכר באנרים ושטחי פרסום, ובוחן כיצד לפעול בשטח זה בלי שישפיע על התוכן עצמו. באופן עקרוני האתר משלם לכל נותני השירותים שלו - כגון גרפיקאים וכותבי טורים, תופעה לא נפוצה במיוחד בשוק התקשורת המקומי.

מצב כזה מחייב כיס עמוק, על אחת כמה וכמה כשמדובר בתחקירים המחייבים גם ייעוץ משפטי שוטף. הגיוס הנוכחי אמור לאפשר את המשך פרסום תחקירים עליהם עובדת שפורר, שחתומה בין היתר על הכתבות על סוחר הנשים לשעבר דודו דיגמי וחברת הנדל"ן בה הוא מעורב, סדרת הכתבות על התנהלות לשכת עורכי הדין והעומד בראשה, החשיפה על התלונות נגד אלון קסטיאל, פרשת ההטרדות לכאורה של מנכ"ל בנק הפועלים ציון קינן, ועוד.

 

את גיוס ההמונים הנוכחי מובילה שפורר, שספגה כמה תביעות השתקה לכאורה - הן מצידו של דיגמי והן מלשכת עורכי הדין. בעקבות תביעת הענק שהגיש נגדה דיגמי בסך 1.8 מיליון שקלים, ארגון העיתונאים יצא במבצע גיוס המונים שהוכתר בהצלחה בתוך ימים, לאחר שמאות אזרחים התחייבו "להעניק הגנה", ולמעשה לממן את הפיצוי במידה והתביעה תתקבל בבית המשפט. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

"הכסף שאנחנו אוספים עכשיו, אמור להספיק לנו ליותר משנה של פרסום תחקירים", אומרת שפורר בשיחה עם אייס. "תחקירים כאלה פשוט יקרים, גם בגלל שלוקח לפרסם תחקיר הרבה זמן של עבודה, צריך ייעוץ משפטי, ליווי גרפי ועוד".

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    בחורה נלוזה 13/09/2017 10:01
    הגב לתגובה זו
    כי אתיקה ו-fact checks זה כזה של הניינטיז.
  • 7.
    ניר 06/09/2017 22:26
    הגב לתגובה זו
    אישה אחת אמיצה במקום הכי חם ב'גן עדן' תמשיכי ככה שרון
  • 6.
    קונטרבס 03/09/2017 02:58
    הגב לתגובה זו
    ונראה שזה קרוב מאוד.
  • 5.
    מי שכותב דברים מבוססים ועיתונות עצמאית וכו' - לא אמור להפסיד בתביעות... (ל"ת)
    יש סתירה בדבריה 01/09/2017 12:01
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    הפכתם למערכת של עיתונאית אחת וחבל. (ל"ת)
    טוני 30/08/2017 21:38
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    זיו 30/08/2017 16:56
    הגב לתגובה זו
    תמשיכי לתת למושחתים/גנבים/חלאות בראש ואנחנו נמשיך לתמוך - תמיד!
  • 2.
    איזה יופי 30/08/2017 14:09
    הגב לתגובה זו
    הציבור יתרום לו כסף. שרון שפורר תתעוררי אם לא מעניינת אף אחד. תפסיקי לעוף על עצמך ושווה לבדוק למה עזבת את ערוץ 10
  • יש לך את זה ביותר ממורמר?? (ל"ת)
    אייל 31/08/2017 08:59
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דובי 30/08/2017 13:23
    הגב לתגובה זו
    שווה כל גרש
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.