שרון שפורר
צילום: מסך: המקום הכי חם בגיהנום

למעלה מרבע מיליון ש': גיוס ההמונים הלוהט של שפורר

ביום השנה ה-4 להקמת 'המקום הכי חם בגיהנום', יסתיים גיוס ההמונים אותו מובילה שפורר. המטרה: מימון תחקירים לשנה הקרובה לפחות באתר העצמאי ונטול הפרסומות
אלכסנדר כץ | (9)

מהלך גיוס ההמונים של אתר המקום הכי חם בגיהינום, נוחל הצלחה גדולה. בתוך פחות מחודש, גויסו יותר מ-250 אלף שקלים, כאשר היעד עמד על סכום נמוך יותר - 200 אלף שקלים. הגיוס יסתיים ביום שבת הקרוב, פרק זמן שיאפשר לאתר לגייס עוד כמה עשרות אלפי שקלים.

 

בסרטון שהופץ בתחילת החודש עם השקת מבצע גיוס ההמונים, אומרת העיתונאית שרון שפורר, תחקירנית האתר ומי שלמעשה משמשת גם כפנים שלו: "אתם יודעים מה קרה לי בחודשים האחרונים? התחלתי לקבל סיפורים מעיתונאים שאני לא מכירה מכלי התקשורת הכי גדולים בישראל. מה קרה שעיתונאים מלי תקשורת מתחרים מעבירים לי סיפורים? פשוט מאד! הם לא מצליחים לפרסם את זה בכלי התקשורת שבהם הם עובדים. למה? כי המו"ל שלהם מושחת, כי העורך פחדן, כי היועץ המשפטי מייבש להם למוות את הכתבה או שמוציאים להם את החשק לחיות. אז למה הם מעבירים את זה אליי? הם פשוט יודעים 2 דברים - שאני לא דופקת חשבון לאף אחד, ואני גם קצת אובססיבית במיוחד כשמנסים להשתיק אותי. בעצם הם יודעים עוד משהו: שיש לי גב, גב שכל מה שמעניין אותו לעשות זאת עיתונות עצמאית אמיתית וכזו שמשרתת אך ורק את האינטרסים של הציבור. ולגב הזה קוראים 'המקום הכי חם בגיהנום'". 

 

 

סיום גיוס ההמונים בשבת אינו מקרי: ב-2 בספטמבר 2013 הושק המקום הכי חם בגיהנום על ידי עינת פישביין ואירית דולב. מדובר באתר עצמאי שעוסק חברתיים וציבוריים, כגון בעיית המהגרים ומתווה הגז. הוא הספיק לזכות בפרס פראט לתקשורת וסביבה ובפרס דיגיט שנה לאחר מכן.

המודל העסקי של המקום הכי חם בגיהנום מתבסס על תרומות ומכירת חולצות טי-שרט, כאשר עד כה לא מכר באנרים ושטחי פרסום, ובוחן כיצד לפעול בשטח זה בלי שישפיע על התוכן עצמו. באופן עקרוני האתר משלם לכל נותני השירותים שלו - כגון גרפיקאים וכותבי טורים, תופעה לא נפוצה במיוחד בשוק התקשורת המקומי.

מצב כזה מחייב כיס עמוק, על אחת כמה וכמה כשמדובר בתחקירים המחייבים גם ייעוץ משפטי שוטף. הגיוס הנוכחי אמור לאפשר את המשך פרסום תחקירים עליהם עובדת שפורר, שחתומה בין היתר על הכתבות על סוחר הנשים לשעבר דודו דיגמי וחברת הנדל"ן בה הוא מעורב, סדרת הכתבות על התנהלות לשכת עורכי הדין והעומד בראשה, החשיפה על התלונות נגד אלון קסטיאל, פרשת ההטרדות לכאורה של מנכ"ל בנק הפועלים ציון קינן, ועוד.

 

את גיוס ההמונים הנוכחי מובילה שפורר, שספגה כמה תביעות השתקה לכאורה - הן מצידו של דיגמי והן מלשכת עורכי הדין. בעקבות תביעת הענק שהגיש נגדה דיגמי בסך 1.8 מיליון שקלים, ארגון העיתונאים יצא במבצע גיוס המונים שהוכתר בהצלחה בתוך ימים, לאחר שמאות אזרחים התחייבו "להעניק הגנה", ולמעשה לממן את הפיצוי במידה והתביעה תתקבל בבית המשפט. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

"הכסף שאנחנו אוספים עכשיו, אמור להספיק לנו ליותר משנה של פרסום תחקירים", אומרת שפורר בשיחה עם אייס. "תחקירים כאלה פשוט יקרים, גם בגלל שלוקח לפרסם תחקיר הרבה זמן של עבודה, צריך ייעוץ משפטי, ליווי גרפי ועוד".

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    בחורה נלוזה 13/09/2017 10:01
    הגב לתגובה זו
    כי אתיקה ו-fact checks זה כזה של הניינטיז.
  • 7.
    ניר 06/09/2017 22:26
    הגב לתגובה זו
    אישה אחת אמיצה במקום הכי חם ב'גן עדן' תמשיכי ככה שרון
  • 6.
    קונטרבס 03/09/2017 02:58
    הגב לתגובה זו
    ונראה שזה קרוב מאוד.
  • 5.
    מי שכותב דברים מבוססים ועיתונות עצמאית וכו' - לא אמור להפסיד בתביעות... (ל"ת)
    יש סתירה בדבריה 01/09/2017 12:01
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    הפכתם למערכת של עיתונאית אחת וחבל. (ל"ת)
    טוני 30/08/2017 21:38
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    זיו 30/08/2017 16:56
    הגב לתגובה זו
    תמשיכי לתת למושחתים/גנבים/חלאות בראש ואנחנו נמשיך לתמוך - תמיד!
  • 2.
    איזה יופי 30/08/2017 14:09
    הגב לתגובה זו
    הציבור יתרום לו כסף. שרון שפורר תתעוררי אם לא מעניינת אף אחד. תפסיקי לעוף על עצמך ושווה לבדוק למה עזבת את ערוץ 10
  • יש לך את זה ביותר ממורמר?? (ל"ת)
    אייל 31/08/2017 08:59
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דובי 30/08/2017 13:23
    הגב לתגובה זו
    שווה כל גרש
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.