מניית WPP רשמה את הנפילה הגדולה ביותר מזה 20 שנה
רשת הפרסום הגדולה בעולם דיווחה על תחזית צמיחה של 0-1%, נמוך אפילו מהתחזית שפרסמה במארס 2017. הנפילה מושכת עמה מטה את מניות התקשורת באירופה
רשת הפרסום הגדולה בעולם WPP הבריטית, הפועלת כמעט בכל נקודה בגלובוס, פרסמה תחזית רווח נמוכה מהצפוי והמניה שלה סופגת בהתאם. המנייה רשמה נפילה של יותר מ-10% בבורסת לונדון ובשיאה נרשמה הירידה הגדולה ביותר במחיר המניה מזה 20 שנה. לאחר שהחברה שבראשה עומד מרטין סורל דיווחה כי היא צופה צמיחה שנתית מינימלית שתנוע בין 0 ל-1%.
המשקולת העיקרית שמושכת את תחזיות WPP מטה מגיעה משוק ה-FMCG, מוצר הצריכה. בחברה מדווחים כי היצרניות והמשווקות של מוצרי הצריכה המהוות נתח משמעותי, כשליש מעסקי הפרסום של WPP, הפחיתו בצורה ניכרת את תקציבי הפרסום. לדברי יו"ר החברה סורל, המפרסמים בשוק מוצרי הצריכה מתמודדים עם צמיחה נמוכה ושוק שנתון בסביבת אינפלציה נמוכה. כבר במארס 2017 סורל ו-WPP טלטלו את השוק כשהציבו את תחזית הצמיחה השנתית על 2%, משמש שתחזית הרווח האחרונה נמוכה אף יותר מהנתון הקודם.
סורל אף התייחס לצמיחתה והשפעתה של חברת הענק אמאזון שהופכת לדומיננטית יותר ויותר בשוק הקמעונאות כשהיא עושה את צעדיה הראשונים בתחום באמצעות רכישת רשת הול פודס תמורת 13.7 מיליארד דולר. לדבריו, צמיחת אמאזון מהווה חומר למחשבה עבור החברות המסורתיות שצריכות לשאול את עצמן האם להילחם באמאזון או לשתף עימה פעולה ואם כן, יש לקחת בחשבון ששיתוף פעולה שכזה משאיר את הדאטה בידי אמאזון.
ההשלכות של התנודות במניית WPP נראות בזמן אמת גם בשווקי אירופה כשהראשונות לשלם את המחיר הן מניות חברות התקשורת. WPP היא רוכשת המדיה הגדולה ביותר בעולם, מה שהופך אותה באופן טבעי לכזו שמצביעה על מגמות בשוק.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- הראל: הרווח הנקי עלה ל-840 מיליון שקל, התשואה להון 30%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
