בניין גלובס בראשון לציון
צילום: אלכסנדר כץ
פרסום ראשון

שינויים בגלובס: מדור הדעות יבוטל, דוברת העיתון עזבה

בגלובס טוענים כי המדור יחזור בקרוב - במתכונת חדשה. הדוברת הדר חזן סיימה תפקידה, ואת התפקיד ממלאת ענת וייס, בכירה בגלובס ומי שהייתה המנהלת הישירה שלה
אלכסנדר כץ | (5)
נושאים בכתבה גלובס יובל סיגלר

שינויי הבעלות בגלובס מובילים גם לסדרת שינויים בעיתון עצמו. לאייס נודע כי מדור הדעות של גלובס יבוטל, לאחר שנים רבות. מדובר על מדור פופולרי וותיק ביומון הכלכלי, שישלם כעת את המחיר. בגלובס אומרים לאייס כי המדור יחזור בקרוב, במתכונת חדשה.

 

כמו כן נודע כי המו"ל יובל סיגלר ביטל את פונקציית הדובר, תפקיד שהיה קיים שנים רבות בעיתון, והדוברת הדר חזן סיימה את עבודתה בגלובס. על מלאכת הדוברות אחראית כעת ענת וייס, מנהלת מחלקת היזום, שהייתה המנהלת הישירה של דוברי גלובס האחרונים. במקביל ממשיך להעניק שירותים לגלובס גם מוטי שרף, איש יחסי הציבור של בעלי השליטה בעיתון.

 

גלובס עובר סדרת שינויים מאז נרכש על ידי אלונה בר און וענת אגמון לפני כחודשיים. נעמה סיקולר מונתה לעורכת העיתון, דרור בנגל מונה לסמנכ"ל המסחרי במקומו של מוטי בר זיו, והוא למעשה האישיות המסחרית הבכירה בגלובס אחרי סיגלר המו"ל, שנראה שאינו מתכוון למנות מנכ"ל בעיתון.

 

לצד ההפסדים הכספיים של העיתון, שנאמדו בכמיליון שקלים בחודש תחת הבעלים הקודם אליעזר פישמן, סקר TGI האחרון גם חשף בעיה קשה מבחינת החשיפה של היומון הכלכלי. על פי TGI עולה כי גלובס רשם ירידה בכל פרמטר נמדד: החשיפה לעיתון היומי ירדה מ-6% בחצי השני של 2016 ל-4.3% ב-6 החודשים הראשונים של 2017. גם עיתון סוף השבוע של גלובס (המופץ ביום חמישי בערב) סופג מהלומה: ירידה מ-4.4% ל-2.9%, כלומר נחתך בכמעט 35%. גם בגזרת הנשים נוחל גלובס אכזבה עם המותג ליידי גלובס שאיבד 30% מהחשיפה שלו - 1.1% בחצי הראשון של 2017 מול 1.5% בחצי השני של 2016.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    זיו 23/08/2017 10:41
    הגב לתגובה זו
    מדובר בהחלטה עומללה להוריד את מדור הדעות. מעיתון כלכלי מוביל הייתי מצפה להרחיב את מגוון הדעות ולא לצנזר אותן
  • 4.
    כל עוד יואב שקרני, רן דגדגני והזקן הממורמר שם - אני לא. (ל"ת)
    לא משלם 16/08/2017 10:35
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    לא יצליחו להרים אותו (ל"ת)
    שוש זהבי 13/08/2017 20:35
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חבל. המדור הכי מעניין בעיתון (ל"ת)
    אריק 13/08/2017 14:02
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ארז 13/08/2017 13:27
    הגב לתגובה זו
    אני מנוי קבוע על העיתון וחושב שמדור הדעות היה אחד הטובים ואחת הסיבות להיותי מנוי של העיתון. תמיד היו מאמרים מעניינים ופשוט חבל. בשורה רעה מאוד לקוראים. מדור כזה מעניין לא מקצצים.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.